2026-08-22, 08:48
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Säger du som själv avfärdar en ledande prisbelönad kemists slutsatser helt enkelt därför att de inte stämmer med dina.
Jag tillsammans med 32 andra toppforskare. Jag tror inte du riktigt greppar, alla andra 32 deltagare kallade McCrone knäpp och ingen höll med honom. Notera att McCrone inte finns med här:
https://www.shroud.com/78team.htm

För att han blev utkastad. Jag går efter den officiella slutsatsen från hela gruppen på 32 forskare, du går efter en bitter knasboll som blev utkastad. Man behöver inte ens vara en forskare för att se varför McCrone har fel, vilken dummer som helst kan avgöra det med lite enkel logik.

"Kan man måla en fotonegativ bild med 3d information"
svar: nej.

Slutsats = McCrone har fel.
Citera
2026-08-22, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Jag tillsammans med 32 andra toppforskare. Jag tror inte du riktigt greppar, alla andra 32 deltagare kallade McCrone knäpp och ingen höll med honom. Notera att McCrone inte finns med här:

För att han blev utkastad. Jag går efter den officiella slutsatsen från hela gruppen på 32 forskare, du går efter en bitter knasboll som blev utkastad. Man behöver inte ens vara en forskare för att se varför McCrone har fel, vilken dummer som helst kan avgöra det med lite enkel logik.

Men du kan inte få fram en enda verifierad toppforskare som har som ämne att forska kring om Gud finns. Finns det ens någon toppforskare bland de du nämner? Hittills har du inte lyckats visa en enda. Hur är det med din källkritik? Sitter du i en filterbubbla och bara tar in det du håller med om?
Citera
2026-08-22, 09:04
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Men du kan inte få fram en enda verifierad toppforskare som har som ämne att forska kring om Gud finns. Finns det ens någon toppforskare bland de du nämner? Hittills har du inte lyckats visa en enda. Hur är det med din källkritik? Sitter du i en filterbubbla och bara tar in det du håller med om?
Lyssna nu din lilla skit.
Citera
2026-08-22, 09:04
Medlem
Smesos avatar
Citat:

Du är ju helt ovetenskaplig.
Hur menar du att andra än kemister ska ha åsikter om kemi?

Vilken dummer som helst borde kunna inse att om McCrone säger att blodet inte kemiskt är blod, utan pigment, så har det inte ett dugg att göra med resten av bilden.

Ändå så väljer du att använda argument om resten av bilden för att säga att McCrone måste ha haft fel.

Inser du verkligen inte själv ologiskt det är?
Citera
2026-08-22, 09:09
Medlem
Citat:
Lyssna nu din lilla skit.
Jag lyssnar verkligen, men du säger inget som svarar på mina frågor. Du gör precis som alla som hävdar att konstiga saker finns, rabblar om samma saker om och om igen, saker som inte på något sätt svarar på frågorna. Och hänvisar till toppforskare som arbetar inom helt andra områden.

Sedan blir du upprörd för att jag inte köper dina rubbade förklaringar på samma sätt som dina församlingskompisar.

Och så går det över till att kalla mig skit och jag vet inte vad, för att du kanske någonstans inser att du är i galen panna.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-08-22 kl. 09:11.
Citera
2026-08-22, 09:10
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Du är ju helt ovetenskaplig.
Hur menar du att andra än kemister ska ha åsikter om kemi?

Vilken dummer som helst borde kunna inse att om McCrone säger att blodet inte kemiskt är blod, utan pigment, så har det inte ett dugg att göra med resten av bilden.

Ändå så väljer du att använda argument om resten av bilden för att säga att McCrone måste ha haft fel.

Inser du verkligen inte själv ologiskt det är?
Al Adler, Western Connecticut State University - Biochemist, tape sample analysis (Deceased)

En biokemist måste väl väga ännu tyngre?
Dessutom hittar jag typ 5 andra kemister i gruppen, även biofysiker och liknande.

Varför är det så svårt att acceptera STURPs slutsatser?

Jag lyssnade på en intervju när Barrie Schwortz pratade om svepningen och sen kom frågan om McCrone upp. Frågan var ungefär: "vad tycker du om McCrone och hans slutsatser?"

Hans svar: "Jag tror inte jag borde säga det ifall det finns barn som lyssnar. Du kan ta mina initialer som svar."

INGEN håller med McCrone. Han är så motbevisad att det är löjligt.

En annan sak som är intressant är att McCrone aldrig var med i rummet i italien.
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-08-22 kl. 09:21.
Citera
2026-08-22, 09:12
Medlem
Citat:
Al Adler, Western Connecticut State University - Biochemist, tape sample analysis (Deceased)

En biokemist måste väl väga ännu tyngre?
Dessutom hittar jag typ 5 andra kemister i gruppen, även biofysiker och liknande.
Vad har en kemist för utbildning att bedöma om svepduken är från Jesus?
Citera
2026-08-22, 09:13
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Vad har en kemist för utbildning att bedöma om svepduken är från Jesus?
Lugna ner dig en stund dom vuxna pratar nu.
Citera
2026-08-22, 09:13
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Kanske hon satt i receptionen? Utbildad i maskinskrivning? Och så tycker hon att den där svepningen är så fantastisk så den måste vara Jesus?

Såklart jag läste att hon sysslade med forskning, men på vilken nivå? Jag forskar också. I min kökslåda.

Det är så otroligt vanligt att man när man tar upp saker som flygande tefat, tankeläsning, astrologi med mera, att man hänvisar till forskare. Sedan visar det sig att forskarna är dementa som forskat om groddjur eller bergstoppar, saker som inte alls har med saken att göra.

Det var det där jag kom på som ung när det sa "plopp", och jag insåg att Däniken med flera bara hittade på och överdrev.
Vad är det för vits med din retorik? Ska vi alla inse att slarviga generaliseringar visar sanningen?
Citera
2026-08-22, 09:29
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danieldahlstrom369
Svarar.
Fast det gjorde du ju inte. Du kommenterade bara rätt ut i luften, om att du vägrar prata om trådämnet. Tycker du inte själv att det är väldigt konstigt?
Citera
2026-08-22, 09:32
Medlem
Citat:
Jag startar den här tråden med syftet att vara en tråd där ateister och kristna (eller andra religioner) kan debattera med varandra om sanningen angående verkligheten.

Jag är kristen och tror starkt att kristendom är sanningen.
Lets go!

Religion är en sak som ger fattiga människor en känsla av "bekvämlighet", när dom helt saknar hopp.
Citera
2026-08-22, 09:35
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Religion är en sak som ger fattiga människor en känsla av "bekvämlighet", när dom helt saknar hopp.
Brist på religion ger rika människor en känsla av bekvämlighet när dom trampar på fattiga i och med att de tror att de aldrig kommer få samma mynt tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in