2026-08-22, 08:30
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Och titeln är?
Jag har faktiskt ingen aning.
Citera
2026-08-22, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
TS gav ju två förnuftiga alternativ. Att det skulle ha varit någonn annan som utsatts för precis samma behandling skär man bort med rakkniven.
Jag tvivlar inte på att svepningen kan vara från någon som hette Jesus och som det redan på den tiden fanns skrönor om. Men den kan lika gärna ha kommit från någon annan som fått samma behandling. Om det nu ens är en svepduk.
Citera
2026-08-22, 08:32
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Jag tvivlar inte på att svepningen kan vara från någon som hette Jesus och som det redan på den tiden fanns skrönor om. Men den kan lika gärna ha kommit från någon annan som fått samma behandling. Om det nu ens är en svepduk.
Det är ditt val.
Citera
2026-08-22, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Så då var hon inte en toppforksrae. Nu försvann ytterligare en. "Ten little Injuns standin’ in a line, One toddled home and then there were nine."
Citera
2026-08-22, 08:34
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Så då var hon inte en toppforksrae. Nu försvann ytterligare en. "Ten little Injuns standin’ in a line, One toddled home and then there were nine."
Du trollar. Spelet är över, det var en bra en. Jag gick faktiskt på det fram tills nu, du är bra på detta.
Citera
2026-08-22, 08:36
Medlem
Citat:
Det är ditt val.
Men snälla du, det handlar inte om ett val. Din tro handlar om ditt val, och din tro kan ingen ta ifrån dig.

Vetenskap är något helt annat.
Citera
2026-08-22, 08:37
Medlem
Citat:
Du trollar. Spelet är över, det var en bra en. Jag gick faktiskt på det fram tills nu, du är bra på detta.
Jag är helt seriös. Du kunde inte få fram vad hon var för en prick. Hon var alltså inte en toppforskare, och antagligen ingen av de andra heller.
Citera
2026-08-22, 08:38
Medlem
Citat:
TS gav ju två förnuftiga alternativ. Att det skulle ha varit någonn annan som utsatts för precis samma behandling skär man bort med rakkniven.
Det köper jag, men var har ts skrivit det?
Citera
2026-08-22, 08:41
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jag är helt seriös. Du kunde inte få fram vad hon var för en prick. Hon var alltså inte en toppforskare, och antagligen ingen av de andra heller.
Det står ju där! "Kemi och arkeologi vid Los Alamos National Scientific Laboratories."
Vad förväntade du dig? Smurfkungen?
Citera
2026-08-22, 08:43
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag vet faktiskt inte om jag orkar. Du är ju mindre vetenskaplig än en sten.

Säger du som själv avfärdar en ledande prisbelönad kemists slutsatser helt enkelt därför att de inte stämmer med dina.
Citera
2026-08-22, 08:44
Medlem
Citat:
Kanske hon satt i receptionen? Utbildad i maskinskrivning? Och så tycker hon att den där svepningen är så fantastisk så den måste vara Jesus?

Såklart jag läste att hon sysslade med forskning, men på vilken nivå? Jag forskar också. I min kökslåda.

Det är så otroligt vanligt att man när man tar upp saker som flygande tefat, tankeläsning, astrologi med mera, att man hänvisar till forskare. Sedan visar det sig att forskarna är dementa som forskat om groddjur eller bergstoppar, saker som inte alls har med saken att göra.

Det var det där jag kom på som ung när det sa "plopp", och jag insåg att Däniken med flera bara hittade på och överdrev.
Citera
2026-08-22, 08:48
Medlem
Citat:
Det står ju där! "Kemi och arkeologi vid Los Alamos National Scientific Laboratories."
Vad förväntade du dig? Smurfkungen?
Näe, men kanske något om att hon verkligen var/är en toppforskare. Läser du ens vad jag skriver?

Om man forskar på ett statligt verk så är man professor. Om man är toppforskare. Är/var hon det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in