Kan också rekommendera de där lådorna på Willys eller Hemköp. Är väl märkta att de enbart ska vara 2kg, men jag har köpt flera som uppgått över 4kg. Visst kan det ibland krävas att man rensar extra noggrant, men ofta får man en salig blandning frukt & grönt för en riktigt billig peng. Igår fick jag exempelvis 4.5kg bananer för 20kr och veckan innan dess en låda som innehöll drygt 1kg skogschampinjoner och portabello, massor av salladslök och 2x 250g förpackningar med cocktailtomater. Dock väldigt opålitligt förstås. Har förövrigt sett många judar som dessutom strösslar ner lite själva

Men det kanske är fusk i denna utmaning.
Håller med om att ris borde vara bästa kolhydraten att få i sig. Vet inte hur ni får tag på 5kg/100kr, men oavsett är det väl billigast och näringsrikt.
Proteinkällan är helt klart knepigast. Bönor är väl ett knep. Jag funderar på om jordnötssmör kan vara ett annat. Har sett 2kg-förpackningar säljas för under hundralappen, vilket rimligtvis ger otroligt mycket kalorier och protein över tid. Torkade bönor och linser etc. Ett annat tips för att få i sig några extra gram GRATIS proteiner om dagen är att spara och äta sin sats. Inga jättebelopp i det stora hela, men för utmaningens skull gäller det att ta vara på varje besparing som finns. Dessutom smakar det gott. Jag har några kuber i frysen som jag använder likt buljongtärningar. Blir en bra sälta om man gör exempelvis thaigryta med fisk i eller så. Väldigt obskyrt tips, men som sagt så rekommenderas det starkt till denna utmaningen.
Vet inte om det funkar i dagens inflation att uppnå drygt 2500kcal/dag med denna budget, men det är väl så långt det kan gå.