Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Tack för alla råd, min käre Coupland. Dina svar i den här tråden har varit mycket användbara. Inte bara har jag fått tydliga och välmotiverade förslag på vilka produkter jag bör köpa utan även lite nya källor på var jag kan hitta (tillförlitlig) information om dem. Jag ska kolla upp dina källor men i nuläget lutar det mot Nexus-fläktarna.
Jag bugar och bockar med hatten av, Mr Coupland.
Absolut inga problem, jag hjälper gärna mina P180-medmänniskor
Jag kan meddela att jag fick igång mitt system i helgen, efter att ha först fått vänta på RAM minne (det jag fick levererat var sönder

). Maken till tyst system får du leta efter. Jag kör 4 nexusfläktar +1 nexus på processorn och kör dom på i princip lägsta hastigheten. Resultatet är att man inte hör NÅGONTING, så du kommer nog bli rätt nöjd när du väl fått in fläktarna. Luftflödet är dessutom utmärkt, för jag har mina fläktar på lägsta, men min Core 2 Duo är uppklockad från 2,4 till 3,3 GHz och jag får temperaturer på 56 grader under 100% belastning. Det skulle jag vilja kalla bra luftflöde...
När du ska sätta i Nexusfläkten i taket på chassit och upptäcker att den inte vill passa riktigt, så skriv en tråd här (eller skicka PM) så kan jag förklara hur du lättast modifierar fläkten. Det är inget svårt, jag lovar. Tar 2 minuter att fixa fläkten så att den passar, om man gör det på det enkla sättet.