2026-01-20, 11:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Säsongen har börjat. Herrarnas Tour Down Under inleddes i dag. Damernas TdU avgjordes häromdagen, där mitt lag lyckades vinna Velogamestävlingen totalt.

https://x.com/velogames/status/2013363915959279648

Ida Amin initierade årets Flashbackliga:

League Name: Flashback
League Code: 88169469

Ida Amin även upp i tidig ledning av Flashbackligan för herrarnas TdU.
Ser ut som om många haft liknande tankar om GC-aspiranterna där: Narvaez, Vine, Brennan betrodda av flera spelare i ligan.

Vi borde kanske försöka evangelisera lite här i trådarna? Få fler att intressera sig för cykelsporten och Velogames?

firstcycling.com har också ett fantasyspel jag kan rekommendera.
Citera
2026-01-20, 14:02
Medlem
Dofternas avatar
Jag cyklar. Jag bygger cyklar. Jag säljer cyklar. Jag pratar cykel med andra som vill prata cykel.
Men jag förstår inte ett ord av det som sägs i TS. Kan nån förklara för en imbecill?
Citera
2026-01-20, 14:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag cyklar. Jag bygger cyklar. Jag säljer cyklar. Jag pratar cykel med andra som vill prata cykel.
Men jag förstår inte ett ord av det som sägs i TS. Kan nån förklara för en imbecill?

Nu tror jag inte att du är en imbecill.
Du skulle kunna botanisera lite i förra årets Velogamestråd, så ser du vad vi yrar om :

(FB) Velogames Fantasy Cycling 2025

Det handlar alltså om att under säsongen, i mängder av olika tävlingar på hög internationell nivå, välja cyklister till fantasylag, som sedan tävlar mot varandra och där cyklisterna får poäng beroende på hur de presterar, etapp för etapp (om det är ett etapplopp) och sedan i totalställningen.

Regler och hur man gör för att delta förklaras pedagogiskt på velogames.com.
Citera
2026-01-20, 17:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nu tror jag inte att du är en imbecill.
Du skulle kunna botanisera lite i förra årets Velogamestråd, så ser du vad vi yrar om :

(FB) Velogames Fantasy Cycling 2025

Det handlar alltså om att under säsongen, i mängder av olika tävlingar på hög internationell nivå, välja cyklister till fantasylag, som sedan tävlar mot varandra och där cyklisterna får poäng beroende på hur de presterar, etapp för etapp (om det är ett etapplopp) och sedan i totalställningen.

Regler och hur man gör för att delta förklaras pedagogiskt på velogames.com.

Aha! Nån form av fantasisport alltså, bekant från film.

Godspeed!
Citera
2026-01-26, 08:16
Medlem
Månsans avatar
Påminner om arabtouren som ligger uppe på velogames nu. Startar redan imorrn så tiden är lite knapp.
Senast redigerad av Månsan 2026-01-26 kl. 08:49.
Citera
2026-02-14, 10:54
Medlem
Ezzelinos avatar
Hårda bud i Flashbackligan, laget blev fjärde och sist i damernas Valenciana. Men tack vare mitt lags resultat i damernas TdU lyckades jag nå en sjätte plats totalt i damernas warm up cycling championship.
En finländare vann, och Patrick Blake, som gör preview-videos inför Velogameslopp, kom tvåa.

https://www.velogames.com/valencia-women/2026/stage_race_championship.php
Citera
2026-02-15, 16:08
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Hårda bud i Flashbackligan, laget blev fjärde och sist i damernas Valenciana. Men tack vare mitt lags resultat i damernas TdU lyckades jag nå en sjätte plats totalt i damernas warm up cycling championship.
En finländare vann, och Patrick Blake, som gör preview-videos inför Velogameslopp, kom tvåa.

https://www.velogames.com/valencia-women/2026/stage_race_championship.php

Det var ju en etapp kvar. Där gick ditt lag kanon. Du borde nog avancera uppåt från din 6:e plats.
Citera
2026-02-15, 16:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det var ju en etapp kvar. Där gick ditt lag kanon. Du borde nog avancera uppåt från din 6:e plats.

Ja, jag var för hastig och ouppmärksam där. Man slänger i väg något inlägg innan nästa överbelastningsattack slår ut forumet, och så blir det som det blir.
Citera
2026-02-15, 20:21
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ja, jag var för hastig och ouppmärksam där. Man slänger i väg något inlägg innan nästa överbelastningsattack slår ut forumet, och så blir det som det blir.

Storartat! Grattis, jag sa ju det!
2:a plats i hela warm up-tävlingen efter utube-snubben imponerar.

Själv kom jag 12:a och Team Hank 37:a totalt, vilket gör att flashback tog hem lagtävlingen överlägset, om det funnits någon.
Citera
2026-02-16, 10:13
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Storartat! Grattis, jag sa ju det!
2:a plats i hela warm up-tävlingen efter utube-snubben imponerar.

Själv kom jag 12:a och Team Hank 37:a totalt, vilket gör att flashback tog hem lagtävlingen överlägset, om det funnits någon.

Ja, det var inte så illa. Patrick Blake blev glad:

https://x.com/Paddy_Blakee
Citera
2026-02-16, 13:34
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ja, det var inte så illa. Patrick Blake blev glad:

https://x.com/Paddy_Blakee

Grattis, fin insats.

Med denna inspiration ligger jag nu tvåa i UAE tour efter etapp 1.
Citera
2026-02-16, 15:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Grattis, fin insats.

Med denna inspiration ligger jag nu tvåa i UAE tour efter etapp 1.

Så ska det göras!

Tätt mellan Velogamestävlingarna nu, Algarve och Ruta del Sol redan i morgon. Och det fina endagsloppet Clasica Jaén pågår, Tom Wellens försöker gå mer än fem mil solo in i mål.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in