Citat:
Ursprungligen postat av
vinkzi
Går i tankarna på att sälja huset och faktiskt flytta till en lägenhet. Helt ärligt så orkar jag inte med att som hus innebär, ta hand om trädgård m.m.
Är dock lite orolig över att man kommer ångra sig? Tänker främst på grannar, lyhörda lägenheter osv.
Någon som gjort liknande, ångrar ni er? Var det värt det?
Jag ångra mig något fruktansvärt med sålt hus, det absolut dummaste jag gjort, köpte en BRF:3a centralt, sluta upp jag blev ordförande i 4 år för det fanns ingen lämplig, avgiften o varmgarage motsvarar samma boendekostnad man har i ett hus, men då har man ingen bastu, ingen tomt, ingen kamin o elda i, ingen bra plats man enkelt kan grilla på, man hör med jämna mellanrum folk som renoverar, verkar aldrig sluta, varje vecka är det någon som borrar i betong.
Folk har svårare o komma o hälsa på, finns bara betal parkeringar, ser likande hos kompisar, man ska ha fest, få gästparkeringar, man får bara stå 24 timmar innan böter, bussar går inte hem ex nyår o stor helger.
Kommer bygga ett sista litet hus 80-90kvm kommer då bo billigare än en betald BRF kan erbjuda samt jag gillar o pyssla på ute i tomten, lägenhet är mer instängt, mer ljud, man måste ha styrelser, ovk besiktningar osv, det är aldrig någon längre frid i lägenhet.