2026-01-18, 18:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NewYear
Frida berättade öppet
om sin homosexualitet i
en podd. En vecka senare
tvingades hon lämna sitt
uppdrag i pingstkyrka.

- Jag trodde pingströrelsen hade kommit längre, säger Frida.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/frida-ar-homosexuell-fick--lamna-uppdrag-i-pingstkyrkan/

Vad tycker panelen om pingstkyrkans agerande?

Frida missar Kristenhetens grundbult då Jesus Kristus säger:

-FÖRNEKA dig själv (betyder sluta tråna efter DENNA VÄRLDENS "följder och lockelser", detta omfattar promiskuösitet, oavsett kön och läggning, samt sexfixering öht)

-PLOCKA UPP DITT KORS (Var redo att likt mig (korsfästelsen) få lida för sanningen , då denna världen kommer att hata dig, då du FAKTISKT står upp för vad sann Kristenhet FAKTISKT handlar om )
(att avsäga sig denna världen och dess lockelser)

-FÖLJ MIG (berätta för människor vad Kristenheten går ut på och var beredd på att om än inte bokstavligen korsfästas, blir trakasserad på jobbet, utfrusen, hånad, häcklad, etc....
Citera
2026-01-18, 18:38
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Att du citerar ”det ska dödas” som om det vore kristendom visar bara att du inte har den blekaste aning om vad Nya testamentet är.

Du sitter fast i Moseböckerna och låtsas att Jesus aldrig kom.

Jesus säger:

Den som är utan synd bland er skall kasta första stenen.(Joh 8:7)
Det var riktat till religiösa män som ville döda en kvinna enligt lagen. Exakt det du förespråkar när du skriver att homosexuella ska dödas.

Och Jesus fortsätter:

Barmhärtighet vill jag se och inte offer.(Matt 9:13)

Det är alltså inte lagen som står i centrum utan människan.

Det är därför Paulus säger:

Hela lagen är uppfylld i ett enda bud: Du skall älska din nästa som dig själv.(Gal 5:14)

När du skriver att religion ska ”stoppas” och att man inte ska diskutera sakfrågor gör du exakt samma sak som de religiösa extremister du hatar.
Du byter bara gud men behåller dogmen.

Skillnaden mellan dig och pingstpastorn är kosmetisk.

Ni delar samma logik.
Ni vill ha ordning.
Ni vill ha renhet.
Ni vill ha kontroll.

Jesus spränger allt det där.

Han äter med syndare.
Han rör vid de orena.
Han ställer barnet i centrum.
Han bryter lagen för att rädda människan.

Och därför säger han:

På detta skall alla förstå att ni är mina lärjungar: att ni har kärlek till varandra.(Joh 13:35)

Inte rätt åsikt.
Inte rätt sexualitet.
Inte rätt renhetskod.

Kärlek.

Det är därför pingstkyrkan faller teologiskt.
Och det är därför ditt hat faller moraliskt.

Du och pastorn står på samma sida av historien.
Jesus står på Fridas.

Ditt problem blir att Jesus aldrig har funnits. Så därför har hen aldrig kunnat göra något av det du skriver heller. Bibeln är bara påhittat som en saga. Det finns inte i verkligheten och är helt irrelevant för våra liv. Därför så blir hela den här grejen en nonsensgrej. Men jag påpekade att det var märkligt att hon inte begrep bättre eftersom hon var uppvuxen med påhittet. Så hon borde väl veta vad det står.

Oavsett hur du försöker snurra bort allt så står det så som jag skrev. Du kanske yrar bort dig själv bara helt enkelt och inte begriper?

Jag vet mycket väl vad de falska testamenterna är. Jag har läst bibeln mer än en gång. Den är helt sjuk och mycket ond. Som jag skrev så borde den ses på samma sätt som man ser på nazism. Man diskuterar inte sakfrågor om nazism. Man fördömer skiten från början till slut och slänger det i sopen.

Nu kan man väl hoppas att den här kvinnan får upp ögonen för hatet som kristendomen sprider och lämnar skiten. Hon är ju en lebba för tusan, vad hade hon väntat sig av pingst-tramset? De är ju idioter från början till slut.
Citera
2026-01-18, 18:42
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Bibeln säger att man ska döda homosexuella så hon ska nog vara glad att hon slapp undan med en uppsägning.
Fast det kanske bara gäller manliga homosexuella, jag reserverar mig . Det är möjligt att gud gillar lesbiska. Det borde han göra, han är ju man. Bögar däremot, de måste dö.
Gör den?
Den säger att man inte ska ligga med en man som man ligger med en kvinna.
Låter du bli att böga, och skaffar familj och barn är du safe, oavsett vad du längtar efter!
Citera
2026-01-18, 18:42
Medlem
zombie-nations avatar
Är självklart inte ett dugg förvånad. Pingstvännerna är galningar som inte tolererar att någon är annorlunda. Även om personen är troende och heterosexuell så måste man hänryckas enligt mall, annars duger det inte.
Citera
2026-01-18, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewYear
Frida borde kanske kommit till insikt att tiga är guld.

Precis. Det är det som är problemet i dagens läge.
Dom homosexuella ska i princip skrika ut att dom är homosexuella.
Det var bättre förr när ingen pratade om det utan dom skötte det snyggt.
Vad man gör innanför hemmets dörr är upp till var och en.
Citera
2026-01-18, 18:44
Medlem
Soneking1s avatar
Om hon är homo och går ut med det får hon skylla sig själv, skulle hon anmäla kyrkan för att de tror på en religon som funnits tusentals år längre en rättigheter för homos är hon anigen störd..
Senast redigerad av Soneking1 2026-01-18 kl. 18:45. Anledning: Stavfel
Citera
2026-01-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Är det inte upp till var och en själv att välja vem man vill ska företräda ens sak? Varför ska vi tycka något om detta? Hade Frida varit välkommen i den lokala moskén?

Hon är väl inte muselman.
Hon får väl söka sig till Sv kyrkan.många frikyrkor är faktiskt fortfarande rätt intoleranta.även om man säger sig vara en kyrka för alla.
Du kan säkert uppleva fin gemenskap men moraliska snedsteg kan göra att du hamnar utanför.
Vad och för vem är kyrkan till för.
Att tolka en hittepåbok och cherrypicka det som passar .
Även om världen vore tråkigare och många kyrkor står för och gör bra saker för andra människor, så inget för mig räcker med Gnaget
Citera
2026-01-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Jo men visst, jättemånga "heterosexuella"

Ja faktiskt jättemånga.
Heja pride!
Citera
2026-01-18, 18:49
Avslutad
Svenska kyrkan viftar väl öppet med regnbågsflaggan hon skulle kunna försöka där istället?😁🫣
Citera
2026-01-18, 18:50
Medlem
Det var iaf ett bra sätt att ta sig ur .
Det är inte så lätt, men grattis då frida
Citera
2026-01-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ditt problem blir att Jesus aldrig har funnits. Så därför har hen aldrig kunnat göra något av det du skriver heller. Bibeln är bara påhittat som en saga. Det finns inte i verkligheten och är helt irrelevant för våra liv. Därför så blir hela den här grejen en nonsensgrej. Men jag påpekade att det var märkligt att hon inte begrep bättre eftersom hon var uppvuxen med påhittet. Så hon borde väl veta vad det står.

Oavsett hur du försöker snurra bort allt så står det så som jag skrev. Du kanske yrar bort dig själv bara helt enkelt och inte begriper?

Jag vet mycket väl vad de falska testamenterna är. Jag har läst bibeln mer än en gång. Den är helt sjuk och mycket ond. Som jag skrev så borde den ses på samma sätt som man ser på nazism. Man diskuterar inte sakfrågor om nazism. Man fördömer skiten från början till slut och slänger det i sopen.

Nu kan man väl hoppas att den här kvinnan får upp ögonen för hatet som kristendomen sprider och lämnar skiten. Hon är ju en lebba för tusan, vad hade hon väntat sig av pingst-tramset? De är ju idioter från början till slut.

Drastigt utryckt men du har helt rätt.
Kristendomen kom till för att folket skulle ha moraliska lagar att följa.
Citera
2026-01-18, 18:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Du kan tycka det. Ock det är helt ok! Men för dessa människor är det ju en väldigt stor grej. Hela deras liv. Deras existens bygger på det. De tycker det ju är ok också. För vad skulle de vara utan Gud?

Nu personligen är semi-katolik. Kommer acceptera bögar. Fastän det går emot skriften. Det har gått +1000 år sedan det skrevs så man måste få ändra något. Om folk är happy som homos så allt fint.

Men som troende förstår man ju dock fortsatt dessa pingstvänner. De kommer fortsatt varav extremt bokstavstroende. I deras värld finns det ingen homosexualitet. Om sådan är det djävulens verk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in