Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Sånt där är jävligt svårt att få fatt på har jag för mig. Frugan hade en för kanske sju åtta år sen som ville åt löneutbetalningar som skett i mitten på 90 talet. Det var dessutom hennes egna, men banken hon hade haft då hade inte kvar eller möjlighet att få fram det, sas det.
Företaget i fråga var också nedlagt och hon försökte också vi skatteverket men gick bet. Nu vet jag inte hur "på" hon var, för med banker, myndigheter och företag så gäller det att kunna förklara exakt vad man vill och få fatt på exakt rätt person i vissa ärenden.
Får man fråga varför du är ute efter så gamla uppgifter. Det är givetvis frivilligt att svara, men bara lite nyfiken.
Jag vet att en nämdeman och ett BO kände till varandra sen tidigare.
Det är skitsvårt, de har inte ens kvar inspelningarna från rättegången eller någonting.
I dag hade den domen varit olaglig. Jag tillhör en minoritet och det är av vikt att visa hur vi faktiskt blev behandlade när vi saknade alla former av rättigheter i Sverige.
De märkte en person för livet som hora och dömde på under 6 timmars förhandling.
Jag kommer aldrig sluta berätta om hur det var för oss för folk verkar ha glömt.
Anyways. Jag hade kontakt med BO pga vi hade väldigt starka känslor för varandra som behövde redas ut, hon tipsade om ett TV-program de båda deltagit i och sa att hon kände igen nämdemannen pga bråkade med en av hennes kompisar. Hon säger också att nämdemannen lär ha känt igen henne direkt.
Jag har inte kontakt med henne sen jag gifte mig och tiden har gått och vi lever bra liv nu, men pga omständigheter med en podd med j-vla lajkhoror drogs allting upp igen för 5 år sen.
Så nu är det som det är. Jag kör det här in i kaklet.
Kompisen var fotograf för SD-kuriren och hon vet att allt jag säger är sant.