2026-01-17, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det finns såvitt jag förstår inga krav på att bevara information såpass långt tillbaka i tiden som 19-20 år när det gäller löneutbetalningar.

Men, i tur och ordning kan man kontakta skatteverket eftersom de har info om löneutbetalningar via skatteverksamheten, kontakta företagets tidigare ägare eller anställda som ju av olika skäl kanske inte slängt informationen eller i sista hand kontakta någoin affärsjurist som vet hur man får åtkomst till olika arkiv.

När det är ett stort företag så är det ganska möjligt att information finns kvar, men när det gäller små och privatägda företag är det mycket slumpen om information ens existerar såhär långt i efterhand.

Jag förstår det, jag letade efter ett avsnitt av en gammal tv-serie som placerade nämdemannen i rummet med BO. 20 år sen är precis i skarven i digitaliseringen så det fanns inte ens kvar hos de som gjorde det eller hos programledarna som hade programmet.

Jag var lite indisponerad när det där sändes, men det var BO som berättade om det.

Men jag tänker att iaf skatteverket brukar ha koll. Alltså jag har redan snackat med BO och sagt att inget som hände var hennes fel, det var hennes strul som fick henne att anmäla. Det hade framgått extremt tydligt om ljudupptagningarna från rättegången funnits kvar.

Men inte ens det går att få tag på längre.

Jag är en lynchad nigger som går runt och rasslar med kedjorna helt enkelt. Någon hobby ska man ha.

Tack för snälla och uppmuntrande ord alla.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2026-01-17 kl. 12:56.
Citera
2026-01-17, 15:26
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Kan bespara dig lite tid genom att säga att du inte kommer kunna få det där via Skatteverket. Om uppgifterna mot förmodan redan inte är gallrade är det ändå inte offentliga uppgifter som du kan få ta del av.
Citera
2026-01-17, 16:17
Medlem
Ibland är det bättre att släppa saker och bara gå vidare i livet.

Att älta gamnalt skit som hände för 20 år sedan är meningslöst och bara nedbrytande.
Citera
2026-01-17, 18:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Hej,

jag behöver hitta någon form av dokumentation för löneutbetalningar ett produktionsbolag gjort som är 19 år gamla.

Var kan man hitta sånt?

Det handlar om människor som deltog i ett program som publik där någon form av ersättning bör ha utgått.

Ligger tråden fel, flytta gärna dit den hör hemma.
Skatteverket>inkomster> välj år.
Citera
2026-01-17, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Ibland är det bättre att släppa saker och bara gå vidare i livet.

Att älta gamnalt skit som hände för 20 år sedan är meningslöst och bara nedbrytande.

Jag tänkte så till de där poddarna började skapa konton i mitt och min fars namn och satte igång att dreva mot mig.

Min far låg döende.

Jag påpekade att ena poddaren var otrogen i en privat chat, the rest is history.

Jag kunde inte ha kvar sociala media.

Hade de förstört för min familj hade det inte stannat vid lite poster här på Flashback.

De spred domen i Cissi Wallins tråd och så vidare. Det var enbart en del i deras j-vla vendetta mot henne.

Nu vill jag bli fri från det här en gång för alla. Jag skiter i att alla vet, jag vill iaf att de ska få veta min sida och hur det var att leva under segregation i lagen i Sverige.

Jag hade socialsekreterare kallt säga att vi inte borde ha barn alls och det var därför lagarna fanns.

jag blev fälld på trovärdighet. Av en person som har en av de värsta trådarna på flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Skatteverket>inkomster> välj år.
Tack!
Senast redigerad av SmarterThanYou 2026-01-17 kl. 18:32.
Citera
2026-01-17, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Kan bespara dig lite tid genom att säga att du inte kommer kunna få det där via Skatteverket. Om uppgifterna mot förmodan redan inte är gallrade är det ändå inte offentliga uppgifter som du kan få ta del av.

Jag får leta hos produktionsbolaget iaf.

OK men iaf så är det största problemet löst, nämdemannen är placerad i det programmet vid den tidpunkten.

Jag får höra med BO om hon vill medverka i att ta det här till JK, men den advokat jag lyssnade med sist Adrian Kroon sa att det är svårt att ändra en dom även om hon tar tillbaka allt hon sa.

Så jag letar efter sätt att komma åt domen genom att faktiskt visa att en domstol där en viss nämdeman och lagman satt kanske faktiskt inte var en rättvis domstol. Förutom att domen hade varit totalt olaglig idag. BO satt tyst i hovrätten, de konstaterade enbart att inga fler bevis framkommit och fastställde. Jag hade gärna haft de inspelningarna.

Jag tycker tråden här på flashback vittnar om att det inte var en bra nämdeman med tanke på att hon hängde ut en kvinnas familj som pedofiler och grejer och höll på att driva den kvinnan till självmord inne på googles kontor.

Hon var bloggare på Expressen där hon läckte grejer om något bråk från rättegångarna. Det är liksom en hel del grejer. Jag vill inte bli fälld på trovärdighet av en sådan person under segregationslagar.

Förlåt Sverige, men så är det.

Jag medger oaktsamhet, men jag saknade helt uppsåt att skada en människa jag var oerhört förälskad i.

OK så skatteverket är kanske inte famkomligt. Jag kollar på måndag iaf om de kan hjälpa mig.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2026-01-17 kl. 19:16.
Citera
2026-01-17, 21:10
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Tack!
Om Skatteverket mot förmodan inte skulle ha det. Prova kontakta SCB. De har ett gigantiskt arkiv med i princip allt.

I annat fall borde Skatteverket kunna hänvisa dig vart det finns arkiverat. Ifall det inte lagts upp på "mina sidor". För nitton år sedan är lite före Skatteverket digitaliserades på riktigt, så det är en chansning om det finns.

Meddela gärna om du hittade!
Citera
2026-01-17, 21:59
Medlem
Det mesta gallras efter 7-10 år beroende på vad det är. Så lär vara svårt att få det.
Citera
2026-01-17, 22:40
Medlem
Du menar att det skulle vara jäv eftersom de deltagit i samma tv-program? Svagt.
Citera
2026-01-17, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Om Skatteverket mot förmodan inte skulle ha det. Prova kontakta SCB. De har ett gigantiskt arkiv med i princip allt.

I annat fall borde Skatteverket kunna hänvisa dig vart det finns arkiverat. Ifall det inte lagts upp på "mina sidor". För nitton år sedan är lite före Skatteverket digitaliserades på riktigt, så det är en chansning om det finns.

Meddela gärna om du hittade!

Stort tack!
Citera
2026-01-17, 23:16
Medlem
Du kan inte få tag på detta. Bokföring ska sparas i sju år i de flesta fall. Skatteverket kan inte hjälpa dig eftersom det är sekretess på var personen fått lön ifrån. Så släpp det
Citera
2026-01-17, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Du menar att det skulle vara jäv eftersom de deltagit i samma tv-program? Svagt.

Det kommer inte hålla säkert. Men det viktiga är inte att få rätt i domstolen.

Domstolen är inte ni. Så länge jag kämpar finns en väg tillbaka till där jag borde vara. Hos er.

Det var det allt handlade om hela tiden. De tog mitt barn.

Jag fick inte göra nya barn pga av lagen och allt blev wonky.

Så jag måste försöka iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in