Citat:
Ursprungligen postat av
buffalo3tys
Vad menar du med det?
Poliser är mycket bättre vittnen än en vanlig Svensson. De är vana att vittna på rättegångar.
Jag menar precis det jag skrev.
Nej, poliser är inte ett dugg bättre som vittnen än en vanlig Svensson.
De är inte tränade på något speciellt sätt vad jag känner till när det gäller iakttagelser och minnesträning.
Poliserna i det här fallet är redan färgade av sina åsikter. Kommentarer såsom "Barnet höll sig för huvudet och ansiktet och skyddade sig, som för ett slag" visar att man har en personlig åsikt och man försöker antyda att ungen är van att få stryk.
Vanliga situationer över poliser som fångats på film visar snarare att polisen är väldigt dåligt rustade när det kommer till stresspåslag.
Som referens hänvisar jag till den kvinnliga BLM-polisen som gick ner på knä när hon blev omringad av demonstranter.
Jag hänvisar även till en poliskvinna som skrek o bad för sitt liv när en pistol riktades mot henne samt de poliser som tömde sina magasin mot Eric Torell.
Ditt påstående att poliser är vana att vittna i rättegångar ifrågasätter jag också.
Kan du hänvisa till statistik på hur många gånger en enskild polis behöver närvara vid en rättegång under dennes karriär?
För du har väl inte dragit fram ditt påstående ur röven?
Vi får se om kvinnan ifråga blir dömd och läsa om den eventuella domen senare för att få mer klarhet i vad som egentligen hände.