2026-01-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag lutar åt teorin att det beror på hur nära varandra man är. Det är lättare att bearbeta händelser och gå vidare om man inte ska umgås med varandra hela tiden.

Man kan nog studera gay-paren lite för att se om min teori stämmer. Om det här med att vara långsint är mer framträdande mellan männen eftersom de tvingas att umgås med varandra när de inte är så glada i varandra.

Sedan finns det andra teorier med, i många fall så kanske ens partner är utsatt för små irritationsmoment varje dag så att bägaren blir överfull så att säga, medan ens killkompis som man inte umgås med så ofta, det händer en sak, inget mer med det och förmodligen dröjer det ganska länge till nästa irritationsmoment kommer.

Det jag försöker lyfta fram är att det är skillnad på hur man umgås och hur nära varandra man kommer. Det är lättare att vara långsint om man inte ska ligga i samma säng samma dag, ofta kan man säga att det är okej, vi är vänner igen och sedan går man var för sig hem till sitt eget hem och ska inte ligga i samma säng och bli vänner.

Tack för det tänkvärda perspektivet
Citera
2026-01-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De illegala i USA betalar in nästan 100 miljarder dollar i skatter per år till ett välfärdssystem som många av dem är utestängda från. De kostar alltså mycket mindre än de betalar in. Och nej, majoriteten som ICE jagar och fångar in är inga tunga kriminella.

En undersökning på ett amerikanskt campus bevisar ingenting. Och där stod att gruppen som var mest intoleranta var vänstertjejer och de vände sig främst mot högerpolitik.

Du framstår inte som en rationellt tänkande person om det var det du ville bevisa med detta.

Samt att män aldrig kan vara tydliga med vad de vill utan de säger en sak men menar en annan. Som barn helt enkelt. Knappast ett exempel på rationellt tänkande individer. Fanns möjligen hos den äldre generationen. Men inte hos de yngre som är mer arroganta.

Nu får ni släppa detta om amerikansk politik för även om ni gör en koppling till män vs kvinnor så lutar det ändå åt en politisk diskussion om ICE och dylikt.
Citera
2026-01-17, 18:53
Medlem
Här kommer ett viktigt perspektiv som jag kom på nu. Idag är det mer än någonsin kvinnornas marknad i dejtingappar och liknande. Åtminstone hyfsat snygga kvinnor kan välja och vraka, byta ut och leva livet medan utseendemässigt medelmåttiga män är väldigt rädda om den relation de har lyckats få eftersom kvinnan inte så lätt kan bli ersatt med någon lika fin. Män har helt enkelt inte råd med att vara tjuriga och långsinta lika länge eftersom kvinnor vet att de lätt kan få någon annan på kroken och därför är snabbare med blockeringsfunktionen
Citera
2026-01-17, 19:05
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterare
Hovslätt är förvisso bara en förort men hör ändå till Jönköpings kommun

Början på Tabergsdalen!
Citera
2026-01-17, 19:25
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Är du en man eller kvinna? Hur som helst så verkar du vara helt skoningslöst inställd och tänker aldrig att det är mänskligt att råka göra misstag. Jag är rätt säker på att även du skulle tjäna på att visa lite tolerans istället för hårdhet men det beror förstås också på hur personen har betett sig (gjort eller sagt) och om det var i nyktert eller berusat tillstånd.
Kvinna.

Nja, ibland inser man att en människa är helt onaturligt dum i huvudet. Finns ingen anledning att förlåta en person man ändå inte vill ha att göra med. Jag dömer folk efter deras handlingar och vissa handlingar är inte förhandlingsbara. Jag tycker om människor som tänker och har ett gott hjärta och vill sina medmänniskor väl, jag tycker inte om människor som trampar på andra för att få fem minuters uppmärksamhet. En sådan handling visar människans karaktär, och det är en karaktärstyp jag inte matchar med.

Du är dina handlingar. Gjorde du något fult så är du ful. Det är enkelt, man ska alltid kika på en människas handlingar, då vet man precis vem man har framför sig. Ord betyder ingenting.
Citera
2026-01-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Kvinna.

Nja, ibland inser man att en människa är helt onaturligt dum i huvudet. Finns ingen anledning att förlåta en person man ändå inte vill ha att göra med. Jag dömer folk efter deras handlingar och vissa handlingar är inte förhandlingsbara. Jag tycker om människor som tänker och har ett gott hjärta och vill sina medmänniskor väl, jag tycker inte om människor som trampar på andra för att få fem minuters uppmärksamhet. En sådan handling visar människans karaktär, och det är en karaktärstyp jag inte matchar med.

Du är dina handlingar. Gjorde du något fult så är du ful. Det är enkelt, man ska alltid kika på en människas handlingar, då vet man precis vem man har framför sig. Ord betyder ingenting.

Dömer du någon för alltid även om hen var full när personen bar sig illa åt vid ett enstaka tillfälle?
Citera
2026-01-17, 21:02
Medlem
erikp121s avatar
Jag har inte märkt av att kvinnofolket skulle vara mer långsinta och så? Kanske bara haft tur i oturen dock. Hehe, lajfen med knajfen och slajfen - Push it to the limit.

Däremot får man ju acceptera vissa inslag av hederskultur, svensk-arisk grabbhalva som man är. Blodet och Jorden före egotripp och judiska silverpenningar helt klart, även om man som hetero blir småkåt på luder av olika kulörer titt som tätt.

HH (Hammarby Heder-mora)
Citera
2026-01-17, 21:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nu får ni släppa detta om amerikansk politik för även om ni gör en koppling till män vs kvinnor så lutar det ändå åt en politisk diskussion om ICE och dylikt.

Vänd dig istället med din oro till han som ledde in det på amerikansk immigrationspolitik.
Citera
2026-01-17, 21:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Jag har inte märkt av att kvinnofolket skulle vara mer långsinta och så? Kanske bara haft tur i oturen dock. Hehe, lajfen med knajfen och slajfen - Push it to the limit.

Däremot får man ju acceptera vissa inslag av hederskultur, svensk-arisk grabbhalva som man är. Blodet och Jorden före egotripp och judiska silverpenningar helt klart, även om man som hetero blir småkåt på luder av olika kulörer titt som tätt.

HH (Hammarby Heder-mora)

Äsch bara lev livet, livet är för kort för att hänga upp sig på mängden pigment i huden hos andra.
Citera
2026-01-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MixiMaxi
Kan du ge exempel?
När de inte säger rakt ut vad de vill utan sy ska förstå det i förväg. De säger inte om de är arga utan spelar konstiga spel istället
Citera
2026-01-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De illegala i USA betalar in nästan 100 miljarder dollar i skatter per år till ett välfärdssystem som många av dem är utestängda från. De kostar alltså mycket mindre än de betalar in. Och nej, majoriteten som ICE jagar och fångar in är inga tunga kriminella.

En undersökning på ett amerikanskt campus bevisar ingenting. Och där stod att gruppen som var mest intoleranta var vänstertjejer och de vände sig främst mot högerpolitik.

Du framstår inte som en rationellt tänkande person om det var det du ville bevisa med detta.

Samt att män aldrig kan vara tydliga med vad de vill utan de säger en sak men menar en annan. Som barn helt enkelt. Knappast ett exempel på rationellt tänkande individer. Fanns möjligen hos den äldre generationen. Men inte hos de yngre som är mer arroganta.
Det sista var inget seriöst argument utan mer som ett fruntimmer med PMS. Illegala snor jobb från amerikaner samt att de oftast jobbar illegalt. Där betalar de inte in någon skatt. Många begår även grova brott som mord och våldtäkter.

https://homeland.house.gov/2023/11/16/what-they-are-saying-homeland-majoritys-fourth-interim-report-on-the-financial-cost-of-secretary-may orkas-border-crisis/

Sen kostar illegala invandrare mycket mer än vad de bidrar med
Citera
2026-01-20, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121

HH (Hammarby Heder-mora)
Beter man sig bra kommer man ju inte märka av det. Det säger sig självt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in