2026-01-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Att unga amerikanska kvinnor uppvisar 0 tolerans mot right wing politik är en no brainer. Den typen av politik är ett direkt hot mot kvinnors rättigheter, autonomi och hälsa. Speciellt i dagens samhälle där den typen av politik har fått genomslag på bred front.

I övrigt besitter kvinnor i genomsnitt en högre emotionell intelligens än män och kan kontrollera och hantera sina känslor bättre än män. Jag ögnade igenom studien du postade som skulle visa att kvinnor lättare blir arga men kunde inte hitta nånting om det. De verkar ha undersökt serotoninhalter i samband med förmågan att kontrollera ilska.

Studien om propaganda är på 36 sidor och såldes inget jag kommer beta av här och nu.

Kvinnor är inte mer barn än vad män är. Tvärtom.
Så det hotar inte kvinnor rättigheter att ta emot massvis med illegala invandrare som begår grova brott och mord mot dem men ”alt right politik” hotar dem. Bekvämt att säga att den andra sidan är ondskefull som ursäkt för varför man är så intolerant. Återigen så ignorerade du att män är mer toleranta mot sina motståndare än kvinnor är mot sina egna. Vilket var hela poängen. Inte hur kvinnorna ser på högerpolitik. Återigen blev jag bevisad i hur emotionella kvinnor är som inte kan tänka rationellt.

Samt att kvinnor aldrig kan vara tydliga med vad de vill utan de säger en sak men menar en annan. Som barn helt enkelt. Knappast ett exempel på emotionell intelligens. Fanns möjligen hos den äldre generationen. Men inte hos de yngre som är mer arroganta.
Citera
2026-01-17, 15:13
Bannlyst
Män är mer explosiva. Kanske under kortare tid. Kvinnor kanske är mer långsinta, men definitivt inte explosiva i sitt humör. Vilket blir ganska förståeligt när det förklaras så här.
Citera
2026-01-17, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishmeatball123
Så det hotar inte kvinnor rättigheter att ta emot massvis med illegala invandrare som begår grova brott och mord mot dem men ”alt right politik” hotar dem. Bekvämt att säga att den andra sidan är ondskefull som ursäkt för varför man är så intolerant. Återigen så ignorerade du att män är mer toleranta mot sina motståndare än kvinnor är mot sina egna. Vilket var hela poängen. Inte hur kvinnorna ser på högerpolitik. Återigen blev jag bevisad i hur emotionella kvinnor är som inte kan tänka rationellt.

Samt att kvinnor aldrig kan vara tydliga med vad de vill utan de säger en sak men menar en annan. Som barn helt enkelt. Knappast ett exempel på emotionell intelligens. Fanns möjligen hos den äldre generationen. Men inte hos de yngre som är mer arroganta.
Kan du ge exempel?
Citera
2026-01-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterare
Jag är över 50 år nu och har under mina 30 senaste upplevt att kvinnor ofta är långsinta under mycket längre tid än män. Håller ni med om den åsikten och vad tror ni i så fall att det beror på? Är det för att kvinnor är mer emotionella eller bittrare av naturen?
Du har suttit och klurat på detta i 30 år, och jag kan lova att dina kvinnor har gått vidare och levt loppan för länge länge sen.

Tänk mindre, lev lyckligare!
Citera
2026-01-17, 15:25
Medlem
Kvinna här och sämst på att vara långsint. Har extremt svårt att hålla fast i en negativ känsla öht. Efter nåt dygn har jag glömt bort varför jag reagerade negativt på något.

Ett exempel är här på flashback. Ibland svarar någon snubbe på nåt jag skrivit i en annan tråd på ett sätt han misstyckt om. Jag blir mest förvånad över att orkar ha koll på mig och vad jag skrivit en helt annan dag. Sånt skiter jag i.
Citera
2026-01-17, 15:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

De illegala i USA betalar in nästan 100 miljarder dollar i skatter per år till ett välfärdssystem som många av dem är utestängda från. De kostar alltså mycket mindre än de betalar in. Och nej, majoriteten som ICE jagar och fångar in är inga tunga kriminella.

En undersökning på ett amerikanskt campus bevisar ingenting. Och där stod att gruppen som var mest intoleranta var vänstertjejer och de vände sig främst mot högerpolitik.

Du framstår inte som en rationellt tänkande person om det var det du ville bevisa med detta.

Samt att män aldrig kan vara tydliga med vad de vill utan de säger en sak men menar en annan. Som barn helt enkelt. Knappast ett exempel på rationellt tänkande individer. Fanns möjligen hos den äldre generationen. Men inte hos de yngre som är mer arroganta.
Citera
2026-01-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag tror att det har med personlighet att göra? Vissa människor accepterar bullshit och andra gör det inte. Det handlar om hur högt man värderar sig själv? Hur mycket bajs är jag värd att äta? Inget bajs alls faktiskt så jag sparkar nog iväg den där bajsapan redan idag

Det finns säkert människor som tycker att jag är ”långsint” för att dom inte förstår hur jag ser på saken men dessa typer fick liksom massa chanser innan jag bestämde mig för att jag vill att dom försvinner ur mitt liv förevigt. Långsint? Nope, jag skiter bara fullständigt i din existens och har inget intresse av att ha med idioter att göra! Ursäkter biter inte på mig, jag tror inte på ursäkter eller förlåtelse. Jag tror på att människor visar sitt sanna jag med sina handlingar och att många försöker vara något dom inte är för att bli omtyckta.

Jag respekterar människor som aldrig sätter sig i en position att behöva be om ursäkt för jag tror inte på ursäkter. Misstag gör man mot människor man inte värderar högt

Tack för kaffet och tralla vidare
Stäng dörren bakom dig!

Är du en man eller kvinna? Hur som helst så verkar du vara helt skoningslöst inställd och tänker aldrig att det är mänskligt att råka göra misstag. Jag är rätt säker på att även du skulle tjäna på att visa lite tolerans istället för hårdhet men det beror förstås också på hur personen har betett sig (gjort eller sagt) och om det var i nyktert eller berusat tillstånd.
Citera
2026-01-17, 18:03
Medlem
Det är nog mer en individuell egenskap
Där vissa har väldigt svårt att be trovärdigt om ursäkt
Eftersom de gör om sina misstag
Citera
2026-01-17, 18:06
Medlem
Citat:
Män är mer toleranta mot motståndarnas sida än vad kvinnor är mot sin egna sida

https://eternallyradicalidea.com/p/men-are-more-tolerant-of-the-other

https://www.gbtribune.com/news/trending-topics/expressing-emotion-why-women-are-more-emotional-than-men/

https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1605&context=honorstheses

Kvinnor mer känsliga för propaganda

Kvinnor har svårare att kontrollera sina känslor. Blir lättare arga

https://www.cam.ac.uk/research/news/serotonin-levels-affect-the-brains-response-to-anger

Kvinnor är det emotionella och det mentalt ostabila könet. De är lite som barn helt enkelt

Ha ha ha, snacka om förringande!
Citera
2026-01-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Inte från Jönköping, men bekant med terrängen.

Hovslätt är förvisso bara en förort men hör ändå till Jönköpings kommun
Citera
2026-01-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Att unga amerikanska kvinnor uppvisar 0 tolerans mot right wing politik är en no brainer. Den typen av politik är ett direkt hot mot kvinnors rättigheter, autonomi och hälsa. Speciellt i dagens samhälle där den typen av politik har fått genomslag på bred front.

I övrigt besitter kvinnor i genomsnitt en högre emotionell intelligens än män och kan kontrollera och hantera sina känslor bättre än män. Jag ögnade igenom studien du postade som skulle visa att kvinnor lättare blir arga men kunde inte hitta nånting om det. De verkar ha undersökt serotoninhalter i samband med förmågan att kontrollera ilska.

Studien om propaganda är på 36 sidor och såldes inget jag kommer beta av här och nu.

Kvinnor är inte mer barn än vad män är. Tvärtom.

Tråden handlar ju inte om impulsivitet eller aggressionsproblem utan om långsinthet så ni bör båda släppa det där om tendensen att bli arga. Långsinthet och bitterhet är en betydligt mer långsam form som snarare kan beskrivas som passivt/aggressiv och har sällan en koppling till alkohol och fylla (för att ta ett exempel där män är kraftigt överrepresenterade).
Citera
2026-01-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ja, långsintheten är en kvinnlig grej, och det är de omanliga männen som blir långsinta först.

Manliga män reder ut konflikterna och då fyller långsintheten ingen funktion. Tvärt om så blir en relation ofta starkare när en konflikt har blivit ordentligt löst. Men om lämnar konflikter outredda så blir man bitter förr eller senare, oavsett kön.

Och i dagens moderna kränkningskultur, där all manlighet hatas och misstänkliggörs, så blir vi alla mera långsinta för varje år som går.

Enligt mina erfarenheter så blir det ofta så här: Jag vill reda ut ett bråk snarast möjligt för att få skiten ur världen men hon vill inte ge mig något samtal om den aktuella händelsen. Detta får problemet att bestå vilket leder till en ytterligare situation av samma slag eftersom jag inte har fått någon möjlighet att reda ut själva grundproblemet. Efter den andra eller kanske en tredje gång blir jag blockad istället för att få en chans att reda ut med henne. Det gör mig oerhört frustrerad och ledsen vilket i längden gör mig bitter eftersom jag upplever mig vara sviken. Intressant frågeställning här: Vem är då mest långsint? Hon som valde att blocka istället för att vilja försonas eller jag som blir bitter för att jag har blivit blockad och dumpad? I förlängningen är vi kanske lika bittra men det är nog jag som plågas mest av den brutna kontakten för annars hade hon ju själv velat ta kontakt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in