Citat:
Ursprungligen postat av
mh76
Har också märkt att det är så. Vet inte varför. Men har en teori. Kvinnor är ofta mer känslomässiga av sig. Så tror det kan bero på deras känslor. Kvinnor låter ofta deras känslor styra.
Fick lära mig att aldrig gå lägga sig osams med sin partner. Lösa problemen innan läggdags. Problemet är att kvinnor som sagt är långsinta, så inte lätt lägga sig sams.
Män är så mycket lättsammare. Tyvärr är det ju kvinnor man är intresserade utav.
Jag lutar åt teorin att det beror på hur nära varandra man är. Det är lättare att bearbeta händelser och gå vidare om man inte ska umgås med varandra hela tiden.
Man kan nog studera gay-paren lite för att se om min teori stämmer. Om det här med att vara långsint är mer framträdande mellan männen eftersom de tvingas att umgås med varandra när de inte är så glada i varandra.
Sedan finns det andra teorier med, i många fall så kanske ens partner är utsatt för små irritationsmoment varje dag så att bägaren blir överfull så att säga, medan ens killkompis som man inte umgås med så ofta, det händer en sak, inget mer med det och förmodligen dröjer det ganska länge till nästa irritationsmoment kommer.
Det jag försöker lyfta fram är att det är skillnad på hur man umgås och hur nära varandra man kommer. Det är lättare att vara långsint om man inte ska ligga i samma säng samma dag, ofta kan man säga att det är okej, vi är vänner igen och sedan går man var för sig hem till sitt eget hem och ska inte ligga i samma säng och bli vänner.