2026-01-16, 20:58
Avstängd
Skilja på fara och långsint. Veta skillnaden är nödvändigt.
Är det ingen fara så träffa dampbrudar. Dom glömmer så lätt. Men räkna med humörsvängningar deluxe. 0-100 flera gånger dagligen vid understimulans.
Försäkra dig om att hon kan roa sig själv först bara.
Citera
2026-01-16, 23:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishmeatball123
Män är mer toleranta mot motståndarnas sida än vad kvinnor är mot sin egna sida

https://eternallyradicalidea.com/p/men-are-more-tolerant-of-the-other

https://www.gbtribune.com/news/trending-topics/expressing-emotion-why-women-are-more-emotional-than-men/

https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1605&context=honorstheses

Kvinnor mer känsliga för propaganda

Kvinnor har svårare att kontrollera sina känslor. Blir lättare arga

https://www.cam.ac.uk/research/news/serotonin-levels-affect-the-brains-response-to-anger

Kvinnor är det emotionella och det mentalt ostabila könet. De är lite som barn helt enkelt

Att unga amerikanska kvinnor uppvisar 0 tolerans mot right wing politik är en no brainer. Den typen av politik är ett direkt hot mot kvinnors rättigheter, autonomi och hälsa. Speciellt i dagens samhälle där den typen av politik har fått genomslag på bred front.

I övrigt besitter kvinnor i genomsnitt en högre emotionell intelligens än män och kan kontrollera och hantera sina känslor bättre än män. Jag ögnade igenom studien du postade som skulle visa att kvinnor lättare blir arga men kunde inte hitta nånting om det. De verkar ha undersökt serotoninhalter i samband med förmågan att kontrollera ilska.

Studien om propaganda är på 36 sidor och såldes inget jag kommer beta av här och nu.

Kvinnor är inte mer barn än vad män är. Tvärtom.
Senast redigerad av Jenny9 2026-01-16 kl. 23:13.
Citera
2026-01-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Kvinnor i Sverige har blivit bortskämda med att ständigt få rätt i tvister och ständigt vinna i det sociala spelet. Det är samma fenomen som när man uppfostrar barn släpphänt och okontrollerat, så tror dom sig äga världen.

För att våra kvinnor ska bli ödmjuka och feminina igen så måste dom lära sig att undergivenhet lönar sig för dom. Det åtgärdas av en arrogant och bestämd Herre i det egna huset.
Jo, arrogans är vad halva mänskligheten suktar efter och behöver 😂

Tack! Äntligen löser sig alla problem! Varför har ingen uttryckt detta innan?
Citera
2026-01-16, 23:21
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jo, arrogans är vad halva mänskligheten suktar efter och behöver 😂

Tack! Äntligen löser sig alla problem! Varför har ingen uttryckt detta innan?

Eller hur. Om kvinnosaks-kvinnor kommer långt med lögner och arrogans så kan väl Herrarna göra likadant.
Citera
2026-01-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Eller hur. Om kvinnosaks-kvinnor kommer långt med lögner och arrogans så kan väl Herrarna göra likadant.
Jo.
Du sa, nej du sa, näe du sa osv.
Oerhört tröttsamt.

Nej nu tycker jag vi alla ställer oss upp och sjunger....
Citera
2026-01-16, 23:49
Medlem
Ja, långsintheten är en kvinnlig grej, och det är de omanliga männen som blir långsinta först.

Manliga män reder ut konflikterna och då fyller långsintheten ingen funktion. Tvärt om så blir en relation ofta starkare när en konflikt har blivit ordentligt löst. Men om lämnar konflikter outredda så blir man bitter förr eller senare, oavsett kön.

Och i dagens moderna kränkningskultur, där all manlighet hatas och misstänkliggörs, så blir vi alla mera långsinta för varje år som går.
Citera
2026-01-17, 07:05
Medlem
Har också märkt att det är så. Vet inte varför. Men har en teori. Kvinnor är ofta mer känslomässiga av sig. Så tror det kan bero på deras känslor. Kvinnor låter ofta deras känslor styra.

Fick lära mig att aldrig gå lägga sig osams med sin partner. Lösa problemen innan läggdags. Problemet är att kvinnor som sagt är långsinta, så inte lätt lägga sig sams.

Män är så mycket lättsammare. Tyvärr är det ju kvinnor man är intresserade utav.
Senast redigerad av mh76 2026-01-17 kl. 07:07.
Citera
2026-01-17, 09:36
Medlem
För att dom är avundsjuka, bittra och ältandes men framför allt sura.
Citera
2026-01-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Har också märkt att det är så. Vet inte varför. Men har en teori. Kvinnor är ofta mer känslomässiga av sig. Så tror det kan bero på deras känslor. Kvinnor låter ofta deras känslor styra.

Fick lära mig att aldrig gå lägga sig osams med sin partner. Lösa problemen innan läggdags. Problemet är att kvinnor som sagt är långsinta, så inte lätt lägga sig sams.

Män är så mycket lättsammare. Tyvärr är det ju kvinnor man är intresserade utav.

Jag lutar åt teorin att det beror på hur nära varandra man är. Det är lättare att bearbeta händelser och gå vidare om man inte ska umgås med varandra hela tiden.

Man kan nog studera gay-paren lite för att se om min teori stämmer. Om det här med att vara långsint är mer framträdande mellan männen eftersom de tvingas att umgås med varandra när de inte är så glada i varandra.

Sedan finns det andra teorier med, i många fall så kanske ens partner är utsatt för små irritationsmoment varje dag så att bägaren blir överfull så att säga, medan ens killkompis som man inte umgås med så ofta, det händer en sak, inget mer med det och förmodligen dröjer det ganska länge till nästa irritationsmoment kommer.

Det jag försöker lyfta fram är att det är skillnad på hur man umgås och hur nära varandra man kommer. Det är lättare att vara långsint om man inte ska ligga i samma säng samma dag, ofta kan man säga att det är okej, vi är vänner igen och sedan går man var för sig hem till sitt eget hem och ska inte ligga i samma säng och bli vänner.
Citera
2026-01-17, 10:01
Medlem
Umarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterare
Jag är över 50 år nu och har under mina 30 senaste upplevt att kvinnor ofta är långsinta under mycket längre tid än män. Håller ni med om den åsikten och vad tror ni i så fall att det beror på? Är det för att kvinnor är mer emotionella eller bittrare av naturen?
Som män förväntar vi oss att kvinnor ska ha större överseende med oss än med sig själva. Vilket de inte har eftersom it’s a man’s world.
Citera
2026-01-17, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Att unga amerikanska kvinnor uppvisar 0 tolerans mot right wing politik är en no brainer. Den typen av politik är ett direkt hot mot kvinnors rättigheter, autonomi och hälsa. Speciellt i dagens samhälle där den typen av politik har fått genomslag på bred front.

I övrigt besitter kvinnor i genomsnitt en högre emotionell intelligens än män och kan kontrollera och hantera sina känslor bättre än män. Jag ögnade igenom studien du postade som skulle visa att kvinnor lättare blir arga men kunde inte hitta nånting om det. De verkar ha undersökt serotoninhalter i samband med förmågan att kontrollera ilska.

Studien om propaganda är på 36 sidor och såldes inget jag kommer beta av här och nu.

Kvinnor är inte mer barn än vad män är. Tvärtom.
Kolla typ från 5 min in i klippet: https://youtu.be/_5yCVdMul3s?si=sRerQGtXgs8LGmIR

Humor på hög nivå
Citera
2026-01-17, 12:36
Medlem
Banditas avatar
Hm, i egenskap av kvinna skulle jag nog säga att det beror på vad saken gäller.
Har min man glömt bort att vi skulle göra något och satt sig vid datorn istället så kan jag väl vara en del tjurig en liten stund. För att jag är less på att behöva påminna om sådant. Det går över när vi har pratat om det och han upplevs uppriktigt ångerfull över att det blev fel. Han försöker ju alltid att göra om och göra rätt sedan, så det finns ingen orsak till att älta en oförrätt då. Samma sak med de flesta andra. Mitt förtroende minskar när folk gör en arg eller ledsen, men stabiliseras rätt fort ändå om personen faktiskt verkar ha goda avsikter och det bara blev fel.
Människor som däremot tenderar att aldrig lära sig av sina dåliga handlingar, utan fortsätter att köra över och såra andra gång på gång - där kan jag vara långsint utav bara helvete. Är förtroendet väl nere på noll så byggs det inte upp igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in