2026-01-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Äntligen, nu är det bara att sommarens prideveckor i varje liten håla också läggs ner och framförallt stockholms trams.
Kommer inte hända, utvecklingen går ju åt helt fel håll, från enbart i Sthlm (om jag inte missminner mig) till Pride i varenda hålla.

Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Tror inte heller att det rör sig om något politiskt ställningstagande. Då skulle det knappast skett i smyg.

Det har kostat mer än vad det har smakat, helt enkelt.

Man lade pengar på detta för att för att locka andra än heterosexuella män till matcherna, för att öka försäljningen.

När heterosexuella PK-kvinnor, flator och bögar uteblev från matcherna, så insåg SHL att det inte fanns någon mening med att lägga pengar på att locka dem till matcherna.

Det är därför avvecklingen har skett i smyg.
Det har varken med politik eller, solidaritet eller medmänsklighet att göra. De trodde att de skulle tjäna mer pengar på detta.
Tänkte just skriva att man inte ska blanda politik med idrott men du fick mig att se detta ur ett nytt perspektiv. Skönt iaf att det är slut med tramset.
Citera
2026-01-16, 02:31
Medlem
nousernameneededs avatar
Fattar inte ens att klubbarna gick med på denna smörja.
Citera
2026-01-16, 08:33
Medlem
EnCartes avatar
Tror det helt enkelt handlar om, att de inte har stöd hos supportrarna. Att de inser att de inte kan föra nåt sorts ideologiskt krig mot dem och tvinga på dem något de inte vill ha. Att det är väldigt illa omtyckt.
Det nämns väl i artikeln också, att de tvingas stänga av kommentarsfälten när de drar upp det.

Hockeylagen ska hålla sig till hockey och inte driva politiska frågor, vilket jag anser att det här är. Gäller även samhället i övrigt.
Citera
2026-01-16, 10:21
Medlem
Bartman777s avatar
Jag ser att många här är positiva till att det kommer försvinna.
Men efter att ha läst artikeln, så tycker jag det ändå är lite grumligt kring den frågan.
Längst ner i artikeln går detta att läsa:

Citat:
Synligheten var en stor del av Pride week som nu har försvunnit. Förlorar man inte en väldigt central del då?

– Vi fortsätter att jobba med, utbilda oss och driva positiva effekter inom inkluderings, hbtqia+ och pridefrågor. Genom den hbtqia+ omcertifiering som vi nyligen genomgått med RFSL, och enligt den handlingsplan som vi arbetar efter, ska vi även integrera prideprofilen i Impact by SHL och dess format som exempelvis SHL Impact Week och SHL Impact Tour.

Han fortsätter:

– Det är inget medvetet val att inte ha färgerna med. Vi tycker att de är en viktig signal och vi är stolta att bära dem med oss, och färgerna kommer att dyka upp lite här och var framåt i tiden. Det ligger som en viktig beståndsdel som ska leva vidare i ”Impact by SHL”.

Om det här är ett steg att utveckla arbetet, varför försvann den delen utåt?

– Under det senaste året och den här säsongen har vi tillsammans med klubbarna arbetat för att utveckla och etablera Impact by SHL och viktiga delar som Impact Week, Impact Tour och våra Impactrapporter. I detta arbete bär vi med oss flera olika frågor, samhällsutmaningar och teman som tar plats. Men som sagt, framåt i tiden kommer vi att bära med oss färgerna mer tydligt i vårt externa arbete.

SHL pride week kanske må försvinna. Men att döma av texten här tycker jag det låter som att de ändå ska fortsätta med sina politiska ställningstaganden och ängsliga skyltning om att "alla är välkomna".

Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Hockeylagen ska hålla sig till hockey och inte driva politiska frågor, vilket jag anser att det här är. Gäller även samhället i övrigt.
Exakt så!
Citera
2026-01-16, 10:35
Medlem
MitchRapps avatar
Inte konstigt att ni inte har någon framgång. Pride week eller något annat liknande har funnits i många år. Det förändras med tiden. Nu visas inte färgerna men istället diskuteras det på event under impact week. Klubbarna är del av städerna och behöver stöd av kommunerna och samhället omkring. Att klubbarna lägger lite tid på att göra samhället bättre under några dagar, där det är valfritt att delta är inga problem för mig.
Jag tycker det är positivt att Shl följer med i tiden som man lever i, precis som man ska.

Mycket roligt att läsa kommentarer här. Det visar att ni har mycket att lära. Tur att Lakers är i Shl.
Citera
2026-01-16, 19:22
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Har inga som helst problem med gaymänniskor - men Pride har blivit så förbannat politiserat och det finns ingen anledning att släppa in det monstret på arenorna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in