2026-01-15, 18:16
Medlem
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/shl-har-slopat-pride-week-i-tystnad-bar-med-oss-flera-olika-fragor/

2020 lanserade SHL ”Pride week”. Syftet med veckan var att ”alla, oavsett vem man är eller älskar, ska känna sig välkomna att ta del av hockeyns fantastiska värld”.

Prideveckan har märkts ute på isen och alla 14 klubbar var involverade. Lagen spelade i matchtröjor med inslag av regnbågens färger, även domarna bar specialtröjor.

Första året prisades SHL:s Pridevecka på QX Gaygala i kategorin ”Keep up the good work”.

Jag ser detta som mycket positiva nyheter! Bort med bögeriet och bort med HBTQ propagandan. Hockey ska vara en sport för män inte för transfjollor. Håller ni med om beslutet?
Citera
2026-01-15, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishmeatball123
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/shl-har-slopat-pride-week-i-tystnad-bar-med-oss-flera-olika-fragor/

2020 lanserade SHL ”Pride week”. Syftet med veckan var att ”alla, oavsett vem man är eller älskar, ska känna sig välkomna att ta del av hockeyns fantastiska värld”.

Prideveckan har märkts ute på isen och alla 14 klubbar var involverade. Lagen spelade i matchtröjor med inslag av regnbågens färger, även domarna bar specialtröjor.

Första året prisades SHL:s Pridevecka på QX Gaygala i kategorin ”Keep up the good work”.

Jag ser detta som mycket positiva nyheter! Bort med bögeriet och bort med HBTQ propagandan. Hockey ska vara en sport för män inte för transfjollor. Håller ni med om beslutet?
Några år till med Trump så har det smittat av sig även till Europa och det är slut på bögtramset.
Vi går en ljus framtid till mötes.
Citera
2026-01-15, 18:22
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Några år till med Trump så har det smittat av sig även till Europa och det är slut på bögtramset.
Vi går en ljus framtid till mötes.

Tack gode gud.

Tänk vilken jäkla masspsykos som är i farten... Att ingen liksom utreder det hela, hur enkelt folk kan bli hjärntvättade. Allt från kommuner, landstick, fackliga rörelser, hela Svenska Kyrkan, hela staten och alla dess samarbetspartners och en stor mängd av alla människor på jorden...

Ganska sjukt hur det kan ske. Det säger ju allt om hur farliga skärmarna är både för vuxna och tänk då på våra stackars barn vad de utsätts för.
Citera
2026-01-15, 18:32
Medlem
Riksreptilens avatar
Jag är cynisk och misstänker några tidigare sponsorer backat ur så det blev för dyrt att ordna specialtröjor åt domare m m.
Citera
2026-01-15, 18:36
Medlem
perry2s avatar
SDHL kan ta upp Pride WEEK
Där passar det bättre....
Citera
2026-01-15, 18:38
Medlem
Starobrnos avatar
Jag är hyggligt liberal och anser att avvikande typer får hålla på med sitt där hemma. Men att sprida det hela och glorifiera det är sjukt. SHL borde skämmas som supportat den vidriga woke-rörelsen.
Citera
2026-01-15, 18:42
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Jag är hyggligt liberal och anser att avvikande typer får hålla på med sitt där hemma. Men att sprida det hela och glorifiera det är sjukt. SHL borde skämmas som supportat den vidriga woke-rörelsen.

Så tycker jag med.
Ok hemma ... Gör ej reklam för avarten
Citera
2026-01-15, 18:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Äntligen, nu är det bara att sommarens prideveckor i varje liten håla också läggs ner och framförallt stockholms trams.
Citera
2026-01-15, 19:20
Medlem
u.chesters avatar
Helt rätt beslut!

Det vet ju alla att homosexuella ishockeyspelare inte existerar.

Citera
2026-01-15, 20:04
Medlem
Citat:

Har du läst artikeln de har utvecklat den till hela året och nu kommer en het serie om två hockeyspelare som blir kära i varandra så där får du mycket bögsex.
Citera
2026-01-15, 20:41
Medlem
Citat:

En trevlig nyhet.
De senaste åren har det ju varit helt galet med HBTQ som skall tvingas in i alla möjliga och omöjliga sammanhang.
Om detta är ett första steg mot att psykosen släpper och samhället börjar återgå till det normala så är det mycket välkommet.
Citera
2026-01-15, 20:52
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Jag är cynisk och misstänker några tidigare sponsorer backat ur så det blev för dyrt att ordna specialtröjor åt domare m m.
Tror inte heller att det rör sig om något politiskt ställningstagande. Då skulle det knappast skett i smyg.

Det har kostat mer än vad det har smakat, helt enkelt.

Man lade pengar på detta för att för att locka andra än heterosexuella män till matcherna, för att öka försäljningen.

När heterosexuella PK-kvinnor, flator och bögar uteblev från matcherna, så insåg SHL att det inte fanns någon mening med att lägga pengar på att locka dem till matcherna.

Det är därför avvecklingen har skett i smyg.
Det har varken med politik eller, solidaritet eller medmänsklighet att göra. De trodde att de skulle tjäna mer pengar på detta.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-01-15 kl. 20:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in