2026-01-14, 11:50
Medlem
halaltarzans avatar
Som sagt, finns det något man som äldre kan göra, och som också är hyffsat enkelt för att slippa alla jävla uppdateringar som gör att man inte längre känner igen luren? Finns det inget typ boomer-läge?
Citera
2026-01-14, 11:52
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Som sagt, finns det något man som äldre kan göra, och som också är hyffsat enkelt för att slippa alla jävla uppdateringar som gör att man inte längre känner igen luren? Finns det inget typ boomer-läge?
Skaffa en mobil typ knapptelefon
Citera
2026-01-14, 11:56
Medlem
Belters avatar
Citat:
Att inte utföra uppdateringar är det dummaste jag hört. Till slut blir ju mobilen obrukbar.
Citera
2026-01-14, 12:02
Medlem
Hrass avatar
Alldeles nyligen började BankId kräva någorlunda uppdaterade operativsystem, så där sket sig både boomerläget och att hålla kvar vid gammal telefon. Sen har vi bankapp, parkeringsappar, osv. vars lynnighet är helt upp till utvecklarna.
Citera
2026-01-14, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Att inte utföra uppdateringar är det dummaste jag hört. Till slut blir ju mobilen obrukbar.

Dumheter.

Har aldrig uppdaterat telefon på 3 år. Fungerar utmärkt! Men telefonen tjatat om det.
Citera
2026-01-14, 12:07
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Skaffa en mobil typ knapptelefon

Citat:

Lätt för er ungdomar att säga.
Citera
2026-01-14, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Dumheter.

Har aldrig uppdaterat telefon på 3 år. Fungerar utmärkt! Men telefonen tjatat om det.

Då är du med andra ord snart körd.
Citera
2026-01-14, 12:12
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Lätt för er ungdomar att säga.
Tackar. Det var länge sedan jag fick sådan komplimang

69+
iPhone sedan många år.
Har noll problem med moderna mobiler men aldrig annat än iPhone.

Dator win 11, nja tyckte 10 var bättre man man vänjer sig.
Citera
2026-01-14, 12:24
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Så du tycker att dom ständigt skall störas av meddelanden om att det finns uppdateringar att installera, deras appar slutar att fungera?

All detta när man kan ställa in att uppdateringar installeras automatiskt, vilket i längden ger minst problem.
Citera
2026-01-14, 12:25
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Man undrar lite varför man inte tänker igenom ett system innan man sjösätter det.

Istället för att ständigt, i efterhand, komma på saker som man borde ha tänkt på från början.
Citera
2026-01-14, 12:31
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Tackar. Det var länge sedan jag fick sådan komplimang

69+
iPhone sedan många år.
Har noll problem med moderna mobiler men aldrig annat än iPhone.

Dator win 11, nja tyckte 10 var bättre man man vänjer sig.

Åh fy fan, det där hade jag förträngt trots att det inte var länge sen jag köpte ny dator pga att 10an inte skulle fungera eller hur det nu var.

Vad fick man egentligen med win. 11 då, kan man sätta 500 olika öron på folk istället för 100, eller vad fick man?
Citera
2026-01-14, 12:41
Medlem
gsminfos avatar
Citat:

Absolut inte!!!
Tillverkarna ska bara göra rätt från början, och inte kasta ut halvtestade betamodeller.

Hur många gånger har du uppdaterat kylskåp, spisar, borrmaskiner, dammsugare osv...? De är oftast enklare konstruktioner, men rätt från början.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in