Citat:
Ursprungligen postat av
HBTKuk
"Säkerhet på skolgårdarna"
Barn gräver grottor, klättrar i träd och brottas. Sånt hör livet till. Denna gång slutade det tyvärr jävligt illa. När jag gick i småskolan hade vi en stor kulle på skolgården som blev istäckt. Där uppe var 50 elever åt gången och kastade ned varandra med huvudet före då vi lekte herre på täppan. Det bröts både armar och ben, skulle jag tippa.
Det går inte att detaljövervaka hundratals bortbytingar och vildar som far omkring. Du kommer alltid missa något.
Det där kommer jag ihåg. Gick vi på samma skola? Jag minns ett högt istäckt berg i skogen som alla åkte ner för. Jag hade så mycket självbevarelsedrift att jag undvek att åka. Några slog sig riktigt illa. Jag var den som stod högst upp på kullen hela tiden och slängde ner extra stora snöbollar (snöbomber) på de som åkte eller var på väg upp. Jag kastade liksom bara uppåt så att bomberna föll mot de andra. Det blev lite sura miner minns jag. Värst var ju annars när man bara "råkade" stå och titta på, och skratta, medan en vek unge mulades av tre andra.
I det här fallet kan vi nog vara säkra på att det tagit alldeles för lång tid innan någon reagerat. Från raset tills att första ungen går och hämtar hjälp tar det åtminstone 5 min, och då är det redan kört. De andra barnen har ju knappast förstått allvaret med en gång.