2026-01-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alit
Varför inte? De får ju något av stort ekonomiskt värde.

Jag har bara ett annat synsätt än dig. Jag tycker inte man behöver blanda in pengar i allt utan kan göra sin vän, granne eller annan medmänniska man värderar en tjänst utan att ta betalt. Även utan att förvänta sig en gentjänst även om det oftast brukar löna sig genom just gentjänster när man behöver.
Citera
2026-01-10, 22:06
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Angående överenskommelser så är jag säker på att de är ärliga och inte kommer försöka lura mig.
Varken du eller ens paret själva vet något om framtiden eller hur deras liv ser ut om ett, två eller tre år. Så nej, du vet inte ett skit om detta. Man måste vara oerhört naiv för att inte förstå att man aldrig kan veta sådana saker.
Citera
2026-01-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Ett flak öl tycker jag att man ska ha.
Rimligt.
Citera
2026-01-10, 22:10
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
En något avlägsen bekant förde fram en önskan för mig att göra hans fru gravid då det inte var möjligt för honom (jag vet inte exakt anledning, men han har periodvis varit ganska sjuk). Han och frun berättade att IFV var alldeles för dyrt, och de ville ha någon med mina attribut (jag har ett bra jobb, är lång och har bra humor/är social).

Jag sade att jag var öppen för det, men undrade om praktiska saker. För det första så ville jag säkerställa att mannen adopterade barnet så att jag inte skulle få underhållsbidrag, sedan ville jag ha lite insyn i barnets uppväxt (barnet är ändå min avkomma) utan att vara tvingad till något. Jag lyfte även kompensation, vilket mannen reagerade dåligt på, men frun var mer förstående. Min position är ju att jag ger dem något av högt värde för dem, som de vill ha, och därför borde de ge mig någon form av betalning. Jag är inte girig, utan det är mer en principsak, så jag hade nöjt mig med 20 000 kr när det är bekräftat att hon är gravid. Är jag helt orimlig i detta, eller har jag en poäng?

Var hon attraktiv?
Noterade att du inte nämnde hur du ser ut i ansiktet.
Lång med fult ansikte är helt meningslöst.
Citera
2026-01-10, 22:10
Medlem
Alits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Skulle kunna tänka mig att även ditt krav på ersättning skulle kunna skapa psykiska trassliga spår i huvudet på ungen. För ungen kommer givetvis att får reda på det. Oavsett om det är bestämt att ungen inte ska få reda på det.

Det är precis sådant som jag tänkt framföra till barnet när han/hon växer upp. Alltså att berätta för honom/henne att jag minsann krävde 20 000 kr i ersättning för att göra hennes pappas fru gravid. Detta kommer lära barnet vikten av att veta sitt värde. Skulle jag istället ha gjort det gratis och sedan berättat att jag gjorde dem det som en gratistjänst så skulle barnet se ner på mig.
Citera
2026-01-10, 22:11
Medlem
EnflygandeKos avatar
Skriv ett vattentät kontrakt som gör dig ej skyldig till att betala något för barnet. Men tycker om du av säger dig ansvaret helt kan du inte heller "begära " saker eller tycka till om uppfostran. Svår sits överlag .

Hade jag fått samma erbjudande hade jag både känt mig hedrad men ändå kluven. Att se "sitt" barn växa upp utan att ha en "riktig "
relation" . Tills slut lär ju också "sanningen " komma fram för ungen hur det nu kommer tas emot.
Citera
2026-01-10, 22:12
Medlem
IFV verkar vara stridsvagnar….
Det låter inte som att det är IVF dom är i behov av ifall det är mannens sperma som inte håller måttet.
Är det insemination dom vill ha hjälp med?
För det behöver man gå igenom en del tester, hälsokrav, ålderskrav.
20.000kr för en garanterad graviditet från en bekant låter som att du är både girig och som att dom inte är mogna nog för ett barn när dom inte ens kan vända sig till vården till en början.
Citera
2026-01-10, 22:13
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Var hon attraktiv?
Viktigare att vara lång än att vara särskilt snygg i ansiktet.
Citera
Medlem
Comitiums avatar
Ja.Det kallas språngavgift.
Citera
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Det är precis sådant som jag tänkt framföra till barnet när han/hon växer upp. Alltså att berätta för honom/henne att jag minsann krävde 20 000 kr i ersättning för att göra hennes pappas fru gravid. Detta kommer lära barnet vikten av att veta sitt värde. Skulle jag istället ha gjort det gratis och sedan berättat att jag gjorde dem det som en gratistjänst så skulle barnet se ner på mig.
Tror tvärtom att barnet kommer se ner på dig som väldigt billig hora.
Citera
2026-01-10, 22:14
Medlem
Alits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Var hon attraktiv?

Hon är smal och ser normal ut, vilket blir typ 7/10 i dagens samhälle där så många kvinnor är tjocka. Hon ser ut ungefär som denna kvinna i både ansikte och kropp: https://www.shutterstock.com/sv/image-photo/smiling-asian-woman-posing-crossed-arms-2526357527?trackingId=b2f885a4-7140-486a-8d10-4dc866ddf87e&listId=searchResults

Angående mig själv så har de själv sagt att mina attribut är en fördel. Alltså mitt utseende, jobb, längd, fysik och annat.
Citera
2026-01-10, 22:15
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Kanske inte, men mannen behöver fortfarande inte adoptera barnet.

Kan man förresten "avsäga" sig ett barn man redan har vårdnaden över (om man inte är biologisk far)? Isåfall har ju alla adopterade en osäker position?
Nej, vid adoption gäller helt annan juridik.
TS kan omöjligt få några garantier för att mannen i paret adopterar barnet efter födseln. TS kan bara naivt tro sig veta och tro sig vara säker på det ena eller andra. Går det åt helvete för TS så är det inte första gången något liknande händer, trotts att TS var "säker på att de är ärliga och inte kommer försöka lura mig."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in