Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
Hej,
Jag överväger att skapa ett konto på
https://www.duolingo.com/ för att förbättra mina kunskaper i engelska. Trots att engelska ingår i skolundervisningen upplever jag ett behov av att fördjupa mina kunskaper, eftersom mycket av innehållet på internet är på engelska.
Ni som har använt Duolingo för att lära er ett nytt språk – hur har era erfarenheter varit? Anser ni att man faktiskt kan lära sig ett nytt språk via denna plattform?
Tack på förhand för era svar.
Duolingo är jättebra, och i engelska finns det också många nivåer! Och det är gratis (man behöver inte Plus, det gör egentligen ingen skillnad), så vad har du att förlora? Börja med Duolingo! Så småningom kan du komplettera med andra metoder, som att bygga upp vokabulären genom att läsa med lexikon, slå upp ord du inte kan och nöta in dem. Välj något på lagom nivå (easy-readers, barnböcker, tonårsböcker, så småningom enklare vuxenromaner). Det finns ju även hur många engelska filmer som helst, Youtubers, sånger... Det går inte att undgå att lära sig engelska, skulle jag säga! Men Duolingo är
roligt också, det är som ett spel!
(Nu måste jag göra min repetitionslektion i turkiska kom jag på... tyvärr är det den minsta kursen på Duolingo, de har inte gjort några nya nivåer på flera år.)