Citat:
Ursprungligen postat av
DrLECTER
TEMU
Allt fler kommer i kontakt med detta namn TEMU.
Lär vara kinsesiskt och tränger sig på utav bara den.
Jag råder alla att se upp för detta ord.
Klicka aldrig på länkar har med TEMU att göra.
Då sätts en hjärntvättsprocess i gång som gör att till slut faller kunden till föga och handlar.
Vid fel på varor får man endast tillgodokvitto och FEL kan man verkligen säga om deras borrmaskiner.
Nej bojkotta detta kinesföretag fortare än kvickt.
Handla svenskt så långt det är möjligt.
Berätta gärna vad som tillverkas i Sverige. Torkarblad tillverkas garanterat på samma ställe som de du köper på Jula. Skruvmejslar av enkel typ som säljs på Jula och Biltema där stora delar av svenska folket handlar tillverkas också "där borta" Folk som inte använder verktyg i arbetet köper givetvis på Jula eller på Temu för en tia eller två istället för 500 kr för en mejsel. Cykelbelysning har jag fått exakt samma som på Biltema men för mindre än halva priset, och då är ändå Biltema billigt.
Saker jag inte köper på Temu är kläder, elektronik, maskiner osv. Men är man normalbegåvad så är det inga svårigheter att sålla. Jag har köpt massa på Temu och jag reklamerat två saker, den första tog jag "i pengar" och den andra i kredit. Pengarna hade jag inom ett par dagar tillbaka, krediten inom en minut. Så rent reklamationsmässigt så har många butiker och återförsäljare i Sverige mycket att lära av Temu.
EDIT: Val av trådstart, Varför under AI? Detta är väl ändå en fråga som passar bättre under E-handel där det dessutom finns en tråd om Temu?