2026-01-09, 19:17
Medlem
KavlaUpps avatar
Ännu en tjej är just nu försvunnen och känslorna är många, vi vet ännu inte vad sin hänt eller ens om något brott ligger bakom. Jag såg ändå idag någon sida på Instagram som delat Missing people's inlägg och en tjej som kommenterade inlägget tyckte att män ska börja få utegångsförbud efter en viss tid på dygnet så att kvinnor kan gå säkra. Det var inte ett jätte aktivt kommentarsfält men den kommentaren hade fått flest likes.

Det flödade även mycket manshat i tråden om Rönninge-dådet och jag läser ofta i tidningarna om hur hemska män är och att det är dags att vi alla tar ett kollektivt ansvar för mäns våld mot kvinnor. Vi minns Gudrun Schyman som ville införa en mans-skatt osv.

Nu är det väl mest män på flashback men vad tycker ni? Dags att män börjar ta ett kollektivt ansvar eller är det att gå för långt? Vad behöver annars göras?
Citera
2026-01-09, 19:20
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Ännu en tjej är just nu försvunnen och känslorna är många, vi vet ännu inte vad sin hänt eller ens om något brott ligger bakom. Jag såg ändå idag någon sida på Instagram som delat Missing people's inlägg och en tjej som kommenterade inlägget tyckte att män ska börja få utegångsförbud efter en viss tid på dygnet så att kvinnor kan gå säkra. Det var inte ett jätte aktivt kommentarsfält men den kommentaren hade fått flest likes.

Det flödade även mycket manshat i tråden om Rönninge-dådet och jag läser ofta i tidningarna om hur hemska män är och att det är dags att vi alla tar ett kollektivt ansvar för mäns våld mot kvinnor. Vi minns Gudrun Schyman som ville införa en mans-skatt osv.

Nu är det väl mest män på flashback men vad tycker ni? Dags att män börjar ta ett kollektivt ansvar eller är det att gå för långt? Vad behöver annars göras?

Varför skulle alla andra män ha någonting att göra med männen som begår dessa brott? Det är ju olika personer
Citera
2026-01-09, 19:21
Bannlyst
Gå ut i krig har jag ju sagt men det vill ni ju inte. Det är bara ”psykopater” som vill kriga säger ni då… Krig är exakt vad som behövs för att återställa balansen i samhället.
Citera
2026-01-09, 19:23
Medlem
Jaja inför kollektivt ansvar, varför inte kollektiv bestraffning också?
Går ju utöka kön till, familj, stad när vi pratar kollektivt ansvar, varför bara kön?
Senast redigerad av simmring 2026-01-09 kl. 19:26.
Citera
2026-01-09, 19:24
Medlem
dwgs avatar
Citat:

Fri jakt på kvinno misshandlare , då kommer våldet mot kvinnor ta slut.
Då fega kräken kommer inte våga när normala män kommer slå ihjäl fanskapet
Citera
2026-01-09, 19:26
Medlem
KavlaUpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför skulle alla andra män ha någonting att göra med männen som begår dessa brott? Det är ju olika personer

Jag vet inte men många kvinnor anser att det är dags för män att ta ett kollektivt ansvar eftersom män är otroligt överrepresenterade i våldsstatistiken.
Citera
2026-01-09, 19:31
Medlem
Citat:

Vad sägs om att sluta importera nya män som avskyr kvinnor, skicka hem de som redan är här och bevisat inte klarar av att bete sig enligt västerländsk lag, samt sätt de Svenskar som inte kan bete sig, i finkan.

Hur jävla svårt ska det vara att ”fixa” mäns våld mot kvinnor när alla redan vet orsak och verkan?
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-01-09 kl. 19:35.
Citera
2026-01-09, 19:32
Medlem
Eurodiscos avatar
Absolut ska män inte ta ett kollektivt ansvar för våldet mot kvinnor. Varför ska jag känna ansvar för vad helt främmande män gör. Det är politikernas ansvar att skärpa straffen ändra lagarna och öppna dårhusen igen så dessa vider aldrig kan orsaka skada. Kollektiv skuld och manifestationer hjälper inte
Citera
2026-01-09, 19:34
Medlem
Citat:
Jag vet inte men många kvinnor anser att det är dags för män att ta ett kollektivt ansvar eftersom män är otroligt överrepresenterade i våldsstatistiken.

Vad sägs om att rättsväsendet gör sitt jobb (kollektivt om man nu vill) och ser till att våldsamma män som bevisat sig som odugliga, faktiskt får börja sona sina brott oxå?

Det är väl där man måste börja?
Citera
2026-01-09, 19:36
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Det är ju fruktansvärt orättvist att behöva ta ansvar över någon annans brott? Det är dessutom ett sätt att få bort fokus från gärningsmännen och på så sätt minska belastningen på dom, när alla män helt plötsligt ska hållas ansvariga, istället för bara dom själva. Nästan som att man vill att dom skyldiga ska komma lindrigare undan (så att allvarsgraden av brotten förminskas eller nåt?). Det osar katt om detta. Många radikal-feminister är ju själva kvinnofientliga vargar i fårakläder.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-01-09 kl. 19:43.
Citera
2026-01-09, 19:39
Medlem
glockenreins avatar
Nej identitetspolitik är för efterblivna. Det som behöver göras är att idioter behöver låsas in på obestämd tid, vilket de kommer att kunna göra fr.o.m. i vår tack vare Tidöregeringen. Sjuka människor ska hållas borta från våra gator.
Citera
2026-01-09, 19:44
Medlem
Connykrims avatar
Ge oss män gps fotboja! De skulle minimera alla brott till 99.8%.

Har inget emot det sålänge våra kvinnor är fredade från våldet.

Är man ej kriminell har man inget att oroa sig för PUNKT!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in