2026-01-09, 20:05
Medlem
pn222jws avatar
0.5% av befolkningen är våldspsykopater... 1% av männen är as och 99% normala. Nej, den logiken håller inte för att bestraffa 50% av befolkningen.
Citera
2026-01-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demotrash
Gå ut i krig har jag ju sagt men det vill ni ju inte. Det är bara ”psykopater” som vill kriga säger ni då… Krig är exakt vad som behövs för att återställa balansen i samhället.

Krig är ett väldigt dåligt sett att återställa balansen på. Det blir då dom bra, friska och pliktskyldiga männen som dör. Men visst, det finns för många män i samhället i förhållande till kvinnor och då ökar brotten mot kvinnor.
Citera
2026-01-09, 20:20
Medlem
Varför ska jag bli straffad för att transor och invandrare mördar, styckar, våldtar och slänger kvinnor från balkonger?

Kvinnor mördar ju också, allt från barn, män och andra kvinnor, sen får vi inte glömma bort kvinnor som gör falska våldtäckts anmälningar!
Citera
2026-01-09, 20:51
Medlem
Ratads avatar
Repliken "ta kollektivt ansvar" är en typisk sak som gärna ordbajsas ut eller krafsas ner i skrift men oerhört sällan får man veta vad ansvaret ska gå ut på.

Ska jag sitta inne om kvällarna (trots att jag till 75% arbetar natt så staten får försörja mig), ska jag hota alla steroidperuaner och matutkörare med hårspännen och manligt håravfall med att jag minsann ska hålla koll på dem och finns det några beräkningar på hur mycket våldsbrotten mot kvinnor kommer att sjunka om dessa genomförs? Allt under ett ras på 60% känns meningslöst.
Citera
2026-01-09, 21:09
Medlem
LittleFishs avatar
Hade svenskarna faktiskt tagit ett gemensamt kollektivt ansvar för längesen så hade via aldrig haft problemet med MENA som gjort offentlig miljö extremt otrygg för framförallt kvinnor. De flesta kvinnor verkar dock vilja ha mer MENA med tanke på hur de röstar. Handlar om livsåskådning och kulturella värderingar. Inte om det är en man eller inte. Verkar vara väldigt svårt att begripa det för många svenska kvinnor.
Citera
2026-01-09, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Ännu en tjej är just nu försvunnen och känslorna är många, vi vet ännu inte vad sin hänt eller ens om något brott ligger bakom. Jag såg ändå idag någon sida på Instagram som delat Missing people's inlägg och en tjej som kommenterade inlägget tyckte att män ska börja få utegångsförbud efter en viss tid på dygnet så att kvinnor kan gå säkra. Det var inte ett jätte aktivt kommentarsfält men den kommentaren hade fått flest likes.

Det flödade även mycket manshat i tråden om Rönninge-dådet och jag läser ofta i tidningarna om hur hemska män är och att det är dags att vi alla tar ett kollektivt ansvar för mäns våld mot kvinnor. Vi minns Gudrun Schyman som ville införa en mans-skatt osv.

Nu är det väl mest män på flashback men vad tycker ni? Dags att män börjar ta ett kollektivt ansvar eller är det att gå för långt? Vad behöver annars göras?
Vilket försvinnande menar du då?
Är det klarlagt att det var en man som stod bakom hennes försvinnande?
Kan ha varit en kvinna som gjort det med, eller en HEN, som den där Vilma härom veckan.
Citera
2026-01-09, 22:40
Medlem
vasaduellers avatar
Om en tjej har Borderline eller narcissistisk personlighetsstörning så ska all kvinnor straffas kollektivt?

Om en kvinns är otrogen, ljuger eller illojal så ska alla kvinnor straffas?

Om en kvinna mördar? Om en kvinna vanvårdar sina barn?

Nej, personligen så tycker jag att det verkar orättvist, inte ändsmålsenligt och mycket hatiskt/sexistiskt/tokigt att straffa ett helt kön för vad enstaka individer gör. Oavsett om det gäller män eller kvinnor.
Citera
2026-01-09, 22:47
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför skulle alla andra män ha någonting att göra med männen som begår dessa brott? Det är ju olika personer

För att deras gemensamma nämnare är att de är män. Flashback brukar ju tycka detta är okej när det kommer till att anklaga invandrare som grupp vid olika typer av brottslighet, varför kan då inte män lastas som grupp för något där majoriteten av förövarna är män? Om vi kan anklaga invandrare för brott i Sverige kan vi absolut anklaga alla män för våldet mot kvinnor.
Citera
2026-01-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ännu en tjej är just nu försvunnen och känslorna är många, vi vet ännu inte vad sin hänt eller ens om något brott ligger bakom. Jag såg ändå idag någon sida på Instagram som delat Missing people's inlägg och en tjej som kommenterade inlägget tyckte att män ska börja få utegångsförbud efter en viss tid på dygnet så att kvinnor kan gå säkra. Det var inte ett jätte aktivt kommentarsfält men den kommentaren hade fått flest likes.

Det flödade även mycket manshat i tråden om Rönninge-dådet och jag läser ofta i tidningarna om hur hemska män är och att det är dags att vi alla tar ett kollektivt ansvar för mäns våld mot kvinnor. Vi minns Gudrun Schyman som ville införa en mans-skatt osv.

Nu är det väl mest män på flashback men vad tycker ni? Dags att män börjar ta ett kollektivt ansvar eller är det att gå för långt? Vad behöver annars göras?
Är du okej att införa utegångsförbud för alla icke 100% etniska svenskar?
Citera
2026-01-09, 23:14
Medlem
Citat:
Jag vet inte men många kvinnor anser att det är dags för män att ta ett kollektivt ansvar eftersom män är otroligt överrepresenterade i våldsstatistiken.

Det är inte alls sant det du påstår, att många kvinnor vill något sådant knäppt.
En absurd sak att säga faktiskt.
Citera
2026-01-09, 23:17
Medlem
Citat:

Dom och vilken arme?

Jag ska inte ta ansvar för något någon annan har gjort.

Dra åt helvete era psykfall.
Citera
2026-01-09, 23:27
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Det stora problemet kring sexualbrott och "mäns" våld mot kvinnor är att det väldigt ofta är en viss typ av män med ett visst utseende kombinerat med ett namn som är svårt att uttala för etniska svenskar.

Vi har ett enormt problem med alla invällare och detta visar sig i princip inom alla typer av brott, om det så är våldsbrott eller sexualbrott så vet alla som någonsin besökt en säkerhetsklass 1-anstalt att det i princip inte finns etniska svenskar där, det är ett faktum.

Så länge debatten kallar det "mäns" våld mot kvinnor, så kommer vi aldrig kunna komma till rätta med det då det generellt inte rör sig om svenska män med svenska värderingar.

Så frågan vi måste ställa oss är vad vi ska göra med alla kaosblattar och hur vi ska hantera dessa kaosblattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in