2026-02-03, 17:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Finns nog många politiker som snortar något pulver eller sväljer en tablett då och då i all hemlighet. Bara att det för det mesta inte kommer till allmänhetens kännedom. Det jag tycker är desto allvarligare här är det faktum att hon framförde ett fordon påverkad och därmed utsatte andra för fara då hon inte var vid sina sinnens fulla bruk. Av den anledningen hoppas jag hon får fängelse. Är man så dum att man sätter sig i bilen påverkad så förtjänar man fängelse. Med hennes lön borde hon ha råd att ta taxi en sån gång.
Henrik Vinge sa mer eller mindre samma sak när han intervjuades efter att Katja blivit utesluten ur SD.

Att knarka lite inom SD är inget konstigt så länge man inte kör bil således.
Citera
2026-02-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Varför just denna veckan?
Om det inte hålls ett förhör med henne denna veckan, är du då villig att medge att det är något "som inte stämmer" här? Eller kommer du bara nästa vecka att återupprepa "Räkna med att det hålls ett förhör med henne någon gpnf i veckan."?

Och nej, hon måste inte bli förhörd för att skriva på ett strafföreläggande, men det är det mest troliga att hon blir kallad till ett förhör, och om åklagaren anser sig ha överväldigande bevisning för hennes skuld kanske han då erbjuder henne det.

Troligen redan i veckan eftersom det är ett uppmärksammat ärende. Men försvararen och Katja måste kunna schemamässigt. Nej, det är inget konstigt om det sker senare. Det betyder inte att någon har planerat narkotika på henne eller vad du nu fantiserar om.

Det måste hållas förhör eftersom hon behöver bli delgiven rätt misstanke innan hon kan erkänna eller godta ett strafföreläggande. Delgiven misstanke blir man i ett förhör.
Citera
2026-02-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Expert: Katja Nyberg lär bli av med polisjobbet

Enligt arbetsrättsexperten Mikael Hansson är läget allvarligt för Nyberg även yrkesmässigt efter att politikerkarriären är över. Då blir det enligt honom inte troligt att hon får fortsätta som polis.

– Det anses oförenligt med en tjänst som polis att ha gjort sig skyldig till den typen av brottslighet, säger han till Sveriges Radio.

Behövs det uttalanden av expert för något så självklart?

Men å andra sidan, hon fick ju ha kvar anställningen efter det förra snedsteget (när hon i alla praktiska hänseenden sålde tillgång till polisiära register) så vem vet...
Citera
2026-02-03, 17:17
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det du skriver är insiktsfullt, men vi får inte glömma att Katja gått igenom en skilsmässa och när äldre människor som Katja skiljer sig brukar de "ta igen" kvoten av "knarka och knulla" de tycker de har missat tidigare i livet.

Som nyskild, med väldigt besvikna, krävande och tunnhudade barn som blir ledsna för minsta lilla, ligger Katja i riskområdet för sen kokaindebut?

I sådant fall bör Katja ha börjat vara ute i svängen & fått nya bekanta som bjussat.
Inte att hon själv i sin förtvivlan uppsökt någon langare för att köpa & börja knarka.
Men finns det något skvaller om en vilt partajande polis/SD riksdagsledamot?
Borde funnits nämnt i skvallerpressen som bevakar både kändisar & politiker.
Verkar tvärtom vara ganska okänd för dom flesta, förutom gällande fortkörningar.
Citera
2026-02-03, 17:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
I sådant fall bör Katja ha börjat vara ute i svängen & fått nya bekanta som bjussat.
Inte att hon själv i sin förtvivlan uppsökt någon langare för att köpa & börja knarka.
Men finns det något skvaller om en vilt partajande polis/SD riksdagsledamot?
Borde funnits nämnt i skvallerpressen som bevakar både kändisar & politiker.
Verkar tvärtom vara ganska okänd för dom flesta, förutom gällande fortkörningar.
Jag tänker att "bjussandet" kan ha skett inom Riksdagens hägn, där väggarna inte har lika stora öron som väggarna runt Stureplan men toaletterna talar ändå sitt tydliga språk på riksdagen.

Katja har därefter bara "finknarkat" privat på sin fritid. Att zippåsen med Kokain var under transport ut på Värmdö tyder på att Katja vet att stoppa pressarna, Samhytt, Riks och annan slaskmedia brukar kasta sig över SD-politiker som knarkar ute i svängen.

Det är säkert så som du skriver att Katja varit "försiktig" nog att placera en mellanhand mellan sig själv och de kriminella gängen, men säkra kan vi inte vara.

Vinges ovilja att prata om olämpligheten för SD-politiker att knarka tyder på att det inte var fel på medias snabbtest för kokain på toaletterna i riksdagshuset.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-02-03 kl. 17:33.
Citera
2026-02-03, 17:50
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldey
Behövs det uttalanden av expert för något så självklart?

Men å andra sidan, hon fick ju ha kvar anställningen efter det förra snedsteget (när hon i alla praktiska hänseenden sålde tillgång till polisiära register) så vem vet...

Nej
Det har jag skrivit för länge sedan i den här tråden att det finns inte en chans hon kan sitta kvar på den typen av brottslighet.
Det är inte svårt lilla Katja råkade köra för fort igen och bli av med körkortet eller att Katja hade med sig två lite stark sprit i väskan som hon glömde bort att förtulla den där flaskan som skulle till mormor Agda.

Det säger nästan sig själv att åka fast med en tung narkotika och dessutom två gram och dessutom körande i bil och vara påverkad det säger sig faktiskt själv att det kvittar hur mycket hon bönar och ber i ansvarsnämnden för hon är körd.

Hon får som sagts innan ställa sig till arbetsmarknadens förfogande eller satsa på sin detektivbyrå.

Kan ju inte vara någon frisk person som ens tror hon kan få behålla jobbet med det hon ställt till med i mellandagarna. Inte ens GW tror jag skulle vara så korkad att han trodde det även om hand utspel ibland får en att undra.
Citera
2026-02-03, 17:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Nej
Det har jag skrivit för länge sedan i den här tråden att det finns inte en chans hon kan sitta kvar på den typen av brottslighet.
Det är inte svårt lilla Katja råkade köra för fort igen och bli av med körkortet eller att Katja hade med sig två lite stark sprit i väskan som hon glömde bort att förtulla den där flaskan som skulle till mormor Agda.

Det säger nästan sig själv att åka fast med en tung narkotika och dessutom två gram och dessutom körande i bil och vara påverkad det säger sig faktiskt själv att det kvittar hur mycket hon bönar och ber i ansvarsnämnden för hon är körd.

Hon får som sagts innan ställa sig till arbetsmarknadens förfogande eller satsa på sin detektivbyrå.

Kan ju inte vara någon frisk person som ens tror hon kan få behålla jobbet med det hon ställt till med i mellandagarna. Inte ens GW tror jag skulle vara så korkad att han trodde det även om hand utspel ibland får en att undra.

Vägs det in i domen att Katja faktiskt vållat en singelolycka innan hon blev tagen av polisen eller spelar det ingen roll för bedömningen? Hade hon fått samma straff om polisen "bara" stoppat henne vinglade mellan inbillade råttor uppe på körbanan?
Senast redigerad av ursprungligen 2026-02-03 kl. 17:57.
Citera
2026-02-03, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det finns inget krav på Flashback att jag måste göra det. Du får ta upp det med admin fall du tycker det ska vara så. Det är helt OT i den här tråden. Du kan själva be att få ut handlingen om du inte tror på det som skrivs i tråden och i media.

Låt oss tänka logiskt.

1) All media i landet rapporterar samma sak. Handlingen är offentlig. Om det varit ett påhitt och den inte funnits, skulle med all säkerhet SD-vänlig media som Fria Tider och Samnytt protesterat. De har inte gjort det. De har skrivit precis samma sak.

2) Katja och hennes advokat har inte bestridit brevet eller uppgifterna från Transportstyrelsen. Däremot har man sagt så här.

Om hon inte fått ett sånt brev från Transportstyrelsen och om uppgifterna i media varit felaktiga angående provresultaten skulle hennes advokat sagt nåt om det. Absolut. Men han har inte gjort det. Så brevet finns.

Vilken tramspelle du är. Jag konstaterar bara kort att blodproven inte alls är offentliga och att du inte fått ut några. I TS brev till Katja är det tydligt att det är preliminärt och det framgår inte ens vilket analysresultat de lutar sig emot.
Citera
2026-02-03, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Grandios narcissism är min diagnos.
På Nyberg alltså.

För egen del tycker jag inte vi vet tillräcklig mycket om henne för att ställa en sådan diagnos, ens på flashback-nivå
Därmed inte sagt att du inte kan ha rätt.
Citera
2026-02-03, 18:40
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Har den bedrägliga slynhoran erkänt ännu? Bara en massa dimråder och det är så typiskt dessa politiker. Varför får hon förresten ens fortsätta i Riksdagen? Slynhoran borde omedelbart entledigas och strippas sin lön, pension och förmåner...
Citera
2026-02-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Har den bedrägliga slynhoran erkänt ännu? Bara en massa dimråder och det är så typiskt dessa politiker. Varför får hon förresten ens fortsätta i Riksdagen? Slynhoran borde omedelbart entledigas och strippas sin lön, pension och förmåner...
Riksdagsledamöter har en personlig plats.
Det borde vara partiets plats kan man tycka.
Citera
2026-02-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Det är en felaktig diagnos, om än med viss poäng. Tittar man på äldre klipp med henne så finns inga såna tendenser.

Jag gissar att det snarare är uppdraget som stigit henne åt huvudet; hon började mer och mer tro på att hon var orörbar, att inkomsterna alltid skulle finnas där. ”Jag sitter i Riksdagen, alltså måste jag vara rätt smart. Eftersom jag är orörbar, smart, har pengar och dessutom vet hur polisen jobbar så kan jag göra olagliga saker utan att bli upptäckt.” Ju längre tid man utvecklar en dålig vana utan negativa konsekvenser, desto värre kommer den att bli.

Jag tycker man bör granska Nybergs uttalanden utifrån vad hon faktiskt undviker att säga. Hon har aldrig sagt att hon inte kört onykter eller inte druckit - bara att hon blåste noll. Hon har inte sagt att hon inte hade dragit kokain. Hon har inte sagt att påsen inte var hennes eller att den inte innehåller kokain - bara att hon borde märkt om de skulle hittat den på henne vid en kroppsvisitation.

I den famösa videon nämner hon inget om skuldfrågan, eller sakfrågan. Hon är bara upprörd över hanteringen i offentligheten och att bli dömd av folkdomstolen.

Försök tänka själv hur Du skulle reagera ifall du som offentlig person helt nykter väjde för ett djur, och sen misstänktes för rattfylleri. Du skulle svära på din mammas grav att du inte druckit, och du skulle med säkerhet svara till vilken journalist som helst att du varit helt nykter och att proverna med 100% säkerhet kommer visa det. Skulle de ändå kommit tillbaka positiva, så skulle din initiala reaktion knappast vara att börja prata metaboliter.

Om du inte heller helt ärligt varit i närheten av en påse kokain, så skulle du heller inte undvika att prata om den detaljen.

Det är vad Katja Nyberg INTE säger som är mest intressant.

Jag håller med om det mesta du säger här. Dock dubbelkollade jag häromdagen att hon faktiskt vid något tillfälle inledningsvis sa att hon var oskyldig, minns inte exakt hennes ordval, men hon bedyrade sin oskuld. Men om hon nu är skyldig och vet om det, så är det ändå märkligt att agera som hon gör och ge sken av att hon är oskyldig.

Antingen vet hon något vi inte vet, eller har förstått, eller tror på, eller så är hon bara utomordentligt korkad. Hon kanske tror hon hon kan göra som Trump, blåneka till allting och låtsas som en dom emot henne är en seger, och att åtminstone hälften av befolkningen ska tro på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in