2026-01-08, 09:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TureHolmberg
Om ryssen kommer är jag den sista att försvara den här kulturmarxistiska skitstaten. Men det är ju jättebra om du och blattarna försvinner iväg och dör i någon drönarattack så är vi av med er.

Vill man dö för Ulf Kristersson, feminism, hbtq och massinvandring är man ganska blåst.
Tack, du får 100 procent medhåll härifrån. Intressant nog tror jag inte ens jag pratat med någon nyligen som inte anser samma sak. Alla vill att Stockholm utplånas. Ingen tror det skulle skada landet utan tvärt om.

Under alla mina år har jag aldrig upplevt ett sånt öppet hat mot regimen i Sverige. Alla vill se dem hängda. Lagligt givetvis, efter rättegångar.

Lite förvånande är det dock. Jag tror att riksdagsfolket kan få ett ganska bryskt uppvaknande om Sverige någonsin går in i en konflikt. Risk finns att alla kapitulerar direkt och tar upp vapen för andra sidan.

Jag kan ha fel, men det är intrycket man får bland vanligt folk.
Citera
2026-01-08, 09:07
Medlem
Afro-Gregers avatar
Självklart är det kommunistmediet Sveriges Radio som kommer med påståendet. Vem annars?

Kommunistmedia som alla skattebetalare tvingas vara med och finansiera vare sig man vill eller inte.
Citera
2026-01-08, 09:11
Medlem
scoremaxs avatar
Den här föreställningen publiceras gång på gång på gång, och däremellan artiklar som motsäger det.

Oavsett, då undrar jag vad syftet egentligen är?

Om man vill måla ut den ena eller andra gruppen som mer benägen än den andra, så blir det ändå inget av det om man saknar militär träning och/eller ingår i ett förband.

Detta är således ett fullständigt idiotiskt fenomen att argumentera över.

För nej, man INTE ”Rises to the occasion”
Citera
2026-01-08, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.sverigesradio.se/artikel/utrikes-fodda-mest-villiga-forsvara-sverige

Ännu ett bevis på att rasisterna har fel. Om ryssen kommer skiter jag fullständigt i din bakgrund så länge du gör motstånd och försvarar Sverige. Vad säger ni?

Undersökningen har usel kvalitet.

Citat:
Svarsfrekvensen var 20 procent i utsatta områden och 34 procent i övriga Sverige.
Det är alltså bara 1 av 5 som ens har svarat på frågan och detta betyder att undersökningen håller låg kvalitet.
https://webropol.se/vad-ar-en-bra-svarsfrekvens/

Kom ihåg Bara hälften av de som svarat kan tänka sig "delta" i försvaret av "nationen". De är förmodligen mer angelägna om att svara än andra, så det är färre än 1 av 10 som kan tänka sig detta i verkligheten.

Citat:
Frågan som ställdes var ”i händelse av ett militärt angrepp på Sverige, hur villig skulle du vara att delta i en stridande funktion för nationens försvar, trots faran för ditt eget liv?”

Det är en fråga som kan besvaras på många sätt. Man kan inte svara ja eller nej, men man kan svara "Jag skulle vara ovillig men göra det om det behövs". Eller så kan man säga "Jag skulle vara villig om jag får tio miljoner kronor betalt." Men vad säger det om försvarsviljan?

Dessutom vet vi att utländskt födda har problem att förstå svenska och särskilt nyanser i svenska. Hur vet vi att de ens förstod frågan? De kanske trodde att de svarade på något helt annat.

Undersökningen fick bara 20% svar och dessutom är frågan otydlig.
Undersökningen går inte att använda för att bedöma försvarsviljan hos utländskt födda.

Det är bara någon som vill framställda det som att utlänningar är bättre än svenskar.
Varför och på vems uppdrag kan man fråga sig.
Citera
2026-01-08, 09:25
Medlem
Umarells avatar
Citat:
https://www.sverigesradio.se/artikel/utrikes-fodda-mest-villiga-forsvara-sverige

Ännu ett bevis på att rasisterna har fel. Om ryssen kommer skiter jag fullständigt i din bakgrund så länge du gör motstånd och försvarar Sverige. Vad säger ni?
Det är skillnad på attityd och beteende. Hur många av dem gör värnplikten eller tar värvning?
Citera
2026-01-08, 09:31
Medlem
Citat:

Skitsnack så klart. 100 % bullshit. Dom skulle fly, dom har erfarenhet av det.

Åk till valfritt regemente i sverige och kolla hur många Babbar det är på ett kompani.
Ta Livgardet tex. Stockholmsregemente. Ett bra kompani har 1 på 10 som är utlandsfödda.
Citera
2026-01-08, 09:33
Medlem
Citat:

Du är ett exempel på en som måste tappa rösträtten för att rädda Demokratin.

Du är extremt efterbliven som länkar SVT som en källa för sanningen då de gör allt för att vrida just sanningen så den passar den Vänsterextrema agendan.

Alla förstår ju att ingen islamist någonsin skulle riskera sitt liv för Sverige.

Ja förutom vänsterextrema som Du. Ni är totalt efterblivna.
Citera
2026-01-08, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Om man nu kan lita på dom. Dom svarar så för att verka vara sverigevänliga. Sen när det smäller så flyr dom till ett annat land att parasitera på.

Föredrar deras otestade "lögner" över sverjevännerna som uttryckligen säger att de kommer att lämna landet i händelse av krig för att "detta är inte ett land jag vill försvara."

Tack och uppskattar ärligheten, men förväntar mig inte att dessa människor sen ska komma tillbaka till landet och kräva sin rätt efter de inte försvarat det.

Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Du är ett exempel på en som måste tappa rösträtten för att rädda Demokratin.

Du är extremt efterbliven som länkar SVT som en källa för sanningen då de gör allt för att vrida just sanningen så den passar den Vänsterextrema agendan.

Alla förstår ju att ingen islamist någonsin skulle riskera sitt liv för Sverige.

Ja förutom vänsterextrema som Du. Ni är totalt efterblivna.

Allt som inte passar din världsbild är en lögn va?
Citera
2026-01-08, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Märkligt att de som stuckit ifrån sina hemländer vid bl a krig inte skulle sticka igen om det hettar till…

Hörde de intervjuade några via SR och detta skulle gälla andragenerationen i bl a Järva dvs. invandrare med attityd. De är ju helt galna om de släpper in dem i försvaret, ger dem vapen och utbildare dem. Detta är killar som gillar vapen, macho attityd och har en hyfsad stor risk att bli gängrekryterade.
De värsta gängen som finns är ju de som är sprungna från en militär bakgrund.
Citera
2026-01-08, 09:50
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Ha i tanke att undersökningsföretaget är samma företag som kom fram till att 90% av Sveriges befolkning hade röstat på Kamala Harris istället för Trump.
Låter det som ett företag som genomför pålitliga undersökningar?

Så klart det är så, det är ALLTID så här. Alltid när man minsann tvunget måste påvisa hur bra blattarna är så är det så klart det motsatta - annars hade undersökningen i sig aldrig behövts.
Citera
2026-01-08, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Om man nu kan lita på dom. Dom svarar så för att verka vara sverigevänliga. Sen när det smäller så flyr dom till ett annat land att parasitera på.

Så du tror att det är en konspiration?

Har alla invandrare koordinerat sig och bestämt sig för att vilseleda svenska folket genom just denna lilla opinionsundersökning?

Du accepterar vad som helst, så länge det inte är sanningen 😂
Citera
2026-01-08, 09:59
Medlem
El-Knoxs avatar
Så svarsfrekvensen var 20% och 52% svarade att de är mycket eller GANSKA villiga.
Undrar hur många av dessa som faktiskt förstod frågan och även hur många som svarade ärligt.

Spontant känns detta som en totalt värdelös undersökning och ett lågvattenmärke av statsmedia.
Hur fan kan man hävda STOR försvarsvilja i rubriken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in