2026-01-09, 09:12
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.sverigesradio.se/artikel/utrikes-fodda-mest-villiga-forsvara-sverige

Ännu ett bevis på att rasisterna har fel. Om ryssen kommer skiter jag fullständigt i din bakgrund så länge du gör motstånd och försvarar Sverige. Vad säger ni?

Lol muslimer vill tjänstgöra av samma anledning som nationella. För att kunna använda sin militära kunskap i kampen för sin egna sak efter kriget.
Citera
2026-01-09, 09:30
Medlem
barkeepers avatar
Så är det väl i USA, många latinos i deras militär.

När det gäller Sverige är jag mer tveksam, både när det gäller andra generationens invandrare och när det gäller helsvenska ungdomar. Man har ju monterat ner patriotismen, det är fult att vara stolt över Sverige, till skillnad från usa, där man firar ett framgångsrikt toalettbesök med flaggviftning.
Citera
2026-01-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Så är det väl i USA, många latinos i deras militär.

När det gäller Sverige är jag mer tveksam, både när det gäller andra generationens invandrare och när det gäller helsvenska ungdomar. Man har ju monterat ner patriotismen, det är fult att vara stolt över Sverige, till skillnad från usa, där man firar ett framgångsrikt toalettbesök med flaggviftning.

Ja det är en enorm skillnad mellan USA och Sverige.

Flyttar man till USA har man inställningen att man själv ska skapa sig framgång där och man är stolt över sitt nya land.

Flyttar man till Sverige är inställningen att man ska suga ut så mycket bidrag som möjligt samtidigt som man pissar på landet och kulturen. Noll lojalitet mot landet och inget eget ansvar för att lyckas.
Citera
2026-01-09, 10:08
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Ja det är en enorm skillnad mellan USA och Sverige.

Flyttar man till USA har man inställningen att man själv ska skapa sig framgång där och man är stolt över sitt nya land.

Flyttar man till Sverige är inställningen att man ska suga ut så mycket bidrag som möjligt samtidigt som man pissar på landet och kulturen. Noll lojalitet mot landet och inget eget ansvar för att lyckas.

Både och. Man kan inte dra alla över en kam. Frugan är invandrare, och ser hur fantastiskt vårt system är. Hon tar i för att bidra. Har haft jobb från dag 1. Många svenskar fattar inte hur bra vi har det, bara gnäller.
Citera
2026-01-09, 10:08
Medlem
Citat:
https://www.sverigesradio.se/artikel/utrikes-fodda-mest-villiga-forsvara-sverige

Ännu ett bevis på att rasisterna har fel. Om ryssen kommer skiter jag fullständigt i din bakgrund så länge du gör motstånd och försvarar Sverige. Vad säger ni?

Det är väl ganska rimligt då dom har mycket erfarenhet och träning!
Citera
2026-01-09, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Både och. Man kan inte dra alla över en kam. Frugan är invandrare, och ser hur fantastiskt vårt system är. Hon tar i för att bidra. Har haft jobb från dag 1. Många svenskar fattar inte hur bra vi har det, bara gnäller.

Ja de jag beskrev är främst de så kallade flyktingarna. Sedan finns det andra grupper som fungerar utmärkt men som vänsterfeministerna hatar, t.ex. asiatiska kvinnor. De kommer dock heller inte försvara landet.
Senast redigerad av ZenFinancier 2026-01-09 kl. 10:34.
Citera
2026-01-09, 10:43
Medlem
Sladdarens avatar
Rent hyckleri ifrån invandrarna överlag att de vill ställa upp att försvara Sverige till så hög procent
Det tror jag inte ett dugg på baserat på hur de skapat egna utsatta- områden med stor spridning
Det går inte ihop alls så och bevisligen inte så

Hade de varit patrioter i nån mening hade de själva sett till att delta till att knäcka importerade kriminaliteten.

Sen svenskar :
Svenskar överlag är mindre brottsliga en importen vi har, men svenskar är ochså betydligt mer värnande om sin miljö att reagera på den som vittne, anmälare, och för all trivsamhet skull vara mer mer bestämd vad man kan gå med på för farlig omgivning.... men drabbar det inte mig så drabbar det ingen

Men det går heller inte ihop eftersom de röstat in laster efter laster med importerad kriminalitet via sossarna moderaterna men är själv inte alls i nån mening kriminell men vill verka emot kriminalitet

I min värld är man lite efterbliven då i båda fallen men inte fullt efterbliven men har ett mentalt handikapp iaf som saknar all form av logik och planering för jag får inget att gå ihop

Det är absolut ingen skillnad med att försvara sitt land / folk emot attacker oavsett om de attackerna är importerade och bor i Sverige eller om de kommer som invasioner ifrån ett annat land. Det är exakt samma situation

Citera
2026-01-09, 11:29
Medlem
Citat:

Om du kallar lite statistik och siffror bevis så ok.
Citera
2026-01-09, 11:42
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Man får även ha i åtanke vem som frågar. ”Stiftelsen Järvaveckan” tål säkert att synas i sömmarna.
Från deras hemsida:
Citat:
Stiftelsen Järvaveckan är ideell, partipolitiskt och religiöst obunden.
Vi finns till för att bidra till ett samhälle där kraften i mångfald och inkludering tillvaratas.
Ett samhälle där alla får möjlighet att bidra med och utvecklas i sin fulla potential till gagn för samhällsutvecklingen, för näringsliv och ekonomi och för den enskilda individen.
Vår vision är ett samhälle där varje människa har möjlighet att påverka samhällsutvecklingen på lika villkor och skapa sin framtid utifrån sina unika egenskaper.
Vägen dit går via öppna samtal som bygger på ömsesidig respekt och kunskap.
Som expert bidrar vi med faktabaserade insikter. Som mötesplats bidrar vi med brobyggande möten som gör att fler röster blir hörda och fler perspektiv blir kända.

Alltså det gamla vanliga dravlet.
Här saknas dock Pride-vinkeln, eller går den under radarn i Järva?
Citera
2026-01-09, 12:21
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:

Fake News.
Citera
2026-01-09, 12:27
Medlem
Twitterturkens avatar
Ja, jihadisten som Must lämnade över för att slåss för Ukraina gör ju åtminstone mer än alla tangentbordskrigare på flashback.
Citera
2026-01-09, 13:01
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Ja de jag beskrev är främst de så kallade flyktingarna. Sedan finns det andra grupper som fungerar utmärkt men som vänsterfeministerna hatar, t.ex. asiatiska kvinnor. De kommer dock heller inte försvara landet.

Sant. Men att hålla civilsamhället och hushållet fungerande i mannens frånvaro, det kommer latinamerikanska och asiatiska kvinnor klara bättre än svenska, speciellt i städerna. Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in