Citat:
Ursprungligen postat av Cola
Om detta stämmer tycker jag förstås också att det är dåligt. Förutsatt att det faktiskt är så markant skillnad på kompetensen som du beskriver. Tror dock inte alltid att fallet är så.
Det är inte alltid så, men bara det faktum att det finns, accepteras och i många fall uppmuntras är något jag personligen tycker är rent åt helvete fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Cola
Kan det inte vara så att man istället har börjat inse värdet av olika sorts kompetenser, alltså att den invanda föreställningen av hur t ex en chef ska vara kanske inte alltid är bäst? Därför kvoterar man in folk med något som kanske uppfattas som lägre kompetens av vissa fast det egentligen är så att de har kompetens på ett annat område, som också är viktigt för arbetet.
Jag tror tyvärr att den typen av prat är mest flum. Tidningarna skriver spaltmeter om att EQ är viktigare än IQ och fan vet allt, men det är som tur är relativt få som är så totalt socialt inkompetenta att det inte går att jobba med dem. Däremot är det katastrof om personen bara är trevlig men varken kan eller fattar ett dyft av det han ska göra.