2026-01-07, 19:06
Medlem
Mohaves avatar
Vilket är det bästa toapappret? Och varför? Vad gör ett bra toapapper? Billigt? Långa rullar? Ska det vara mjukt eller vill du hellre att det river lite i anus?

Jag hittade en gammal tråd om detta som låstes eftersom den blev en listtråd. (FB) Vad använder du för toapapper? Så se till att motivera ditt svar. Annars låses nog också denna.
Citera
2026-01-07, 19:22
Medlem
Det finns ett papper, som heter Serla.100 m per rulle. Bra.Har sett andra rullar med under 20 meters längd. Sämst verkar "balar med toapapper" vara.

Sämst är krusigt papper, det blir inte många meter per rulle...Kolla på pris per meter..

Själv tvättar jag baken med en koncentrerad stråle på duschen. Jag blir inte ren med bara papper..
Citera
2026-01-07, 19:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag kör på serla och tycker det funkar bra. Mina rullar är inte 100m tror jag men kanske finns de också. Lambi är mjukt och fint men risken är att det luddar av sig i röven och även att man trycker fingret genom pappret, på tok för mjukt helt enkelt.
De billigaste enlagerpappren är helt värdelösa och gör ont i röven att torka sig med. Brukar finnas på vissa hotell och även offentliga toaletter.
Citera
2026-01-07, 19:40
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Lidls 4 ply/lager är riktigt bra.
Citera
2026-01-07, 19:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Vilket är det bästa toapappret? Och varför? Vad gör ett bra toapapper? Billigt? Långa rullar? Ska det vara mjukt eller vill du hellre att det river lite i anus?

Jag hittade en gammal tråd om detta som låstes eftersom den blev en listtråd. (FB) Vad använder du för toapapper? Så se till att motivera ditt svar. Annars låses nog också denna.

Inget slår Verasoft XXL som bl.a. finns på ÖoB.

https://www.xn--ob-eka.se/hushall/stada--diska/hushallspapper--toapapper/toalettpapper-verasoft-xxl-18p-1125m-3610768/

Bra pris och rejäla rullar. Dessutom mjukt och skönt på ena sidan och rivigt på andra sidan och rivigt ska ett toapapper vara om det ska ta bort något.
Citera
2026-01-07, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt

Tycker deras 3-lager Floralys duger bra, lika bra som Lambi, kanske t.o.m. aningen bättre. Inte för hårt och inte för löst så att det går sönder. Just nu får man 18 rullar för 89 kr, vilket är billigt för kvaliteten, normalpriset 74 kr för 10 rullar är också prisvärt trots allt. Tyskar kan toapapper!
Citera
2026-01-07, 20:10
Medlem
Extra Edet 100m, bra och rivigt, det tar bort skiten, smetar inte ut det.
Citera
2026-01-07, 20:12
Medlem
S.O.Stolps avatar
Nicky nature sägs vara väldigt bra.

Nicky Nature toalettpapper erbjuder komfort och mjukhet tack vare sin Aloe Vera-lotion.

Det är FSC-certifierat, det respekterar miljön samtidigt som den garanterar behaglig hygien för hela familjen. Perfekt för barn och vuxna,

Och viktigast av allt. Den lämnar en känsla av fräschör i badrummet.
Citera
2026-01-07, 20:13
Medlem
Aakerbocks avatar
Fixa Toalett Natur. 3 lagerspapper och ca 28 m per rulle. Säljs på Hemköp och Willys och ofta till extrapris. Skit-bra!
Citera
2026-01-07, 20:14
Medlem
towbs avatar
Alltid serla. Finns överallt, man vet vad man får. Köpt annat när serla varit slut men blir oftast missnöjd, något har varit nära, typ 8/10 ekorrar. Lambi fastnar på ställen där man inte vill ha papier-maché, så det går bort, hur öm i baken man än skulle vara. Hushållspapper blir oftast lambi men det är inte samma papper.
Citera
2026-01-07, 20:34
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag torkar mig i arslet med vilket dasspapper som helst, sedan tvättar jag röven med en fuktad svamp och tvål.

Man blir ju inte ren i arslet bara med dasspapper, för skiten och stanken sitter ju kvar delvis. Fråga en hund om den saken, som löser saken genom att slicka sig ren i arslet.

Visst är de så vänliga när de slickar dig på munnen ?

Förr så tvättade jag mina ungar i arslet med en speciell engångs torkduk med tvål och vatten och torkade torrt med en handduk innan jag satte på en ny blöja. Rent och fint.

Spring och lek, ren i arslet och glad igen.
Senast redigerad av Knivur-273 2026-01-07 kl. 20:55.
Citera
2026-01-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt

Instämmer till 100%!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera