2026-01-07, 12:35
Medlem
VD för vårdbemanningsföretag blev stoppad av polisen i Stockholm på hösten för drograttfylleri + narkotikabrott. En månad tidigare är samma man förhörd misstänkt för sexköp via en eskortsajt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XMglEb/vard-vd-atalades-for-sexkop-kan-ha-lamnat-landet

Citat:
Det var i höstas som mannen, som är vd för ett större bemanningsföretag inom vården, stoppades av polis när han satt i bilen i centrala Stockholm.

Han blir snabbt misstänkt för både drograttfylleri och narkotikainnehav, och efter provtagning visar det sig att mannen har amfetamin i blodet.

Bara en månad tidigare har vård-vd:n förhörts av polis gällande ett annat brott. En vårnatt i början på året misstänks han ha köpt sex av en kvinna via en eskortsajt.

I chattutdrag från polisens förundersökning frågar den misstänkte bland annat om kvinnan kan gå med på analsex för extra betalning. Han beställer även en taxi till henne från det lägenhetshotell hon bor på – och swishar 3 000 kronor.

Hur påverkar VDns agerande ingångna avtal?

Vem vet mer om denne analsugne VD..?
Citera
2026-01-07, 12:54
Medlem
Riksreptilens avatar
Större vårdföretag anser Aftonbladet så att få styrelsen att ersätta VD som ev gjort som den klunga av gängkriminella i Turkiet m fl länder som nu sitter runt medelhavet bör gå relativt fort.

Hans knarkande och rejäla budget för köpesex lär främst vara ett bra ämne mot privat vård för vänsterpartiet ett tag.
Citera
2026-01-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Större vårdföretag anser Aftonbladet så att få styrelsen att ersätta VD som ev gjort som den klunga av gängkriminella i Turkiet m fl länder som nu sitter runt medelhavet bör gå relativt fort.

Hans knarkande och rejäla budget för köpesex lär främst vara ett bra ämne mot privat vård för vänsterpartiet ett tag.
Det var inte jätteenkelt att förstå det du skrev.
Citera
2026-01-07, 13:11
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det var inte jätteenkelt att förstå det du skrev.
Stort bolag = proffsig styrelse.
Ny VD bör tillsättas till veckan sannolikt.
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-01-07 kl. 13:50.
Citera
2026-01-07, 13:28
Medlem
Bone Collectors avatar
Om VDn inte är en blatte, så ska jag äta upp min hatt.

Ger min fan på att detta "större bemanningsföretag inom vården" startades av släkt/vänner till kriminella, med pengar intjänade från kriminalitet.
Citera
2026-01-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Om VDn inte är en blatte, så ska jag äta upp min hatt.

Ger min fan på att detta "större bemanningsföretag inom vården" startades av släkt/vänner till kriminella, med pengar intjänade från kriminalitet.

Helsvensk skulle det visa sig...
Citera
2026-01-07, 14:20
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0kaHall0n
Helsvensk skulle det visa sig...
Visa mig.
Citera
2026-01-07, 14:42
Medlem
Bj*rn Er*k L*ndt*rp, lämnat styrelsen och har tidigare narkotikarelaterade domar.
Hattmiddag..

Någon som vet något om denna herre eller har arbetat på eller för bolaget?
Senast redigerad av L0kaHall0n 2026-01-07 kl. 14:45.
Citera
2026-01-07, 14:52
Medlem
Citat:
Bj*rn Er*k L*ndt*rp, lämnat styrelsen och har tidigare narkotikarelaterade domar.
Hattmiddag..

* ö i i o
Citera
2026-01-07, 14:54
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Hattmiddag..

Var hittar du namnet?

Givetvis så kan även svenska höginkomsttagare köpa sex och amfetamin, men det som som gjorde mig så säker på att det inte var en svensk var detta med att han tros ha flytt landet.
En svensk har inget hemland att "fly hem till", och det gör det riktigt svårt att gå under jorden och fly undan rättvisan.

Jag är öppen för att jag har fel. Blir väl tvungen att äta hatten då.

Jag måste också påpeka att ett svenskt namn inte måste innebära helsvensk härkomst.

Man kan ha bytt namn för att passa in. Man kan vara adopterad. Man kan vara halvsvensk-halvblatte med dubbelt medborgarskap. Osv.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-01-07 kl. 14:56.
Citera
2026-01-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Var hittar du namnet?

Givetvis så kan även svenska höginkomsttagare köpa sex och amfetamin, men det som som gjorde mig så säker på att det inte var en svensk var detta med att han tros ha flytt landet.
En svensk har inget hemland att "fly hem till", och det gör det riktigt svårt att gå under jorden och fly undan rättvisan.

Jag är öppen för att jag har fel. Blir väl tvungen att äta hatten då.

Jag måste också påpeka att ett svenskt namn inte måste innebära helsvensk härkomst.

Man kan ha bytt namn för att passa in. Man kan vara adopterad. Man kan vara halvsvensk-halvblatte med dubbelt medborgarskap. Osv.

Han ser svensk ut. Säker "flytt" till Spanien. Någon måste ju ha information om han?
Senast redigerad av L0kaHall0n 2026-01-07 kl. 15:07.
Citera
2026-01-07, 14:59
Medlem
Ska man behöva fly landet för att man bara gjort något som är både naturligt och trevligt för en vuxen man.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in