2026-01-07, 09:34
Medlem
Någon som vet vad som hänt Mellan Jenny o Andreas Österlund? Våra ”Tvillingsjälar”
De hann ju bara köpa sin kursgård o allt såg o verkade så underbart ut! Så flyttade Jenny tillbaka till Stockholm?! 🤔
Citera
2026-01-07, 09:36
Medlem
Connykrims avatar
Hon kanske tröttnade på hans skitsnack och hittepå prat med de på andra sidan?
Citera
2026-01-07, 20:35
Medlem
Av hennes fd instastorys att döma så var det någon väldigt dramatiskt. Stora ord om svek och vara sig själv närmast etc.

De köpte väl kursgård?
Citera
2026-01-18, 22:55
Medlem
Tycker de gott kan lägga upp ett avsnitt till sina fans och följare på sina kanaler där de förklarar hur de ser på begreppet "tvillingsjälar" nu när livet gick sönder. Säkert många som följde dessa två som hittade fel på sina egna relationer då de uppenbarligen inte hade hittat sin egen "tvillingsjäl" som ju beskrevs som något av det mest ultimata man kan finna i det här livet och bara en utvald liten skara förunnat. Givetvis kunde man betala för kurser i ämnet och få tvillingsjäls-coachning.

I själva verket så handlade det om en snubbe med otrygg anknytningstyp och psykisk ohälsa som mötte en medberoendepersonlighet och därav klicket och "igenkänningen". Nu gissar jag att det blir medberoende-coachning för Jennys del i framtiden.

I övrigt tycker jag Jenny verkar vara en väldigt fin människa och hoppas hon kan gå igenom detta stärkt och hitta lyckan igen.
Senast redigerad av sodastream71 2026-01-18 kl. 23:18.
Citera
2026-01-19, 16:25
Medlem
Har följt dessa två ett längre tag och länge tyckt att det varit något som skaver litegrann kring dem. Utan att veta någonting alls om dem privat så har deras image utåt om varandra som Tvillingsjälar känts…märklig och ganska naiv. Lite självförhärligande kanske? Och så blev det bara ännu en vanlig kraschad relation, med svek inblandat, precis som så många andra relationer i mängden. Tråkigt såklart, men inte så förvånande ändå. Och det slår verkligen aldrig fel att de som är mest flitiga med att kärleksbomba varandra på sociala medier är de som det ofta tar slut mellan rätt snabbt. De offentliga kärleksbetygelserna brukar tyda på skav ”under ytan”, enligt mina erfarenheter. Och här verkar det ju finnas både psykisk ohälsa och medberoende inblandat.
Citera
2026-01-19, 21:31
Medlem
Precis, självförhärligande blir det ju verkligen utåt sett. "Vi har hittat något som inte många andra har eller kommer finna" och att de på något sätt därför är utvalda och bygger sig en följarskara utifrån det.

Som hobbypsykolog fattar man ju lätt att personer med trauma gärna söker förklaringar till varför de drabbats så hårt av livets törnar, och att då intala sig själv att det ju var meningen för att man slutligen skulle hitta sin tvillingsjäl kan ju vara en bekväm om än otroligt naiv skygglapp. Men det är när man ska börja casha in och locka in andra naiva godtrogna i sina villfarelser, det är då det skaver. Därför tycker jag som sagt att istället för att bara stänga ner hemsidan och instagram och låtsas som inget kunde göra någon transparent video/podd tillsammans om hur tankegångarna går kring det där nu, det var ju ändå en del av deras affärsidé och image som byggde förtroende hos deras kunder/klienter.

"Tvillingsjälar" är ju för övrigt bara ett av alla pseudovetenskapliga new age mumbo jumbo-begrepp i mängden.
Senast redigerad av sodastream71 2026-01-19 kl. 21:36.
Citera
2026-01-21, 23:09
Medlem
Reagerar på att de är skilda redan och flyttade till gården i somras. Innebär det att processen höll på när de flyttade dit ?
Citera
2026-01-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodastream71
Precis, självförhärligande blir det ju verkligen utåt sett. "Vi har hittat något som inte många andra har eller kommer finna" och att de på något sätt därför är utvalda och bygger sig en följarskara utifrån det.

Som hobbypsykolog fattar man ju lätt att personer med trauma gärna söker förklaringar till varför de drabbats så hårt av livets törnar, och att då intala sig själv att det ju var meningen för att man slutligen skulle hitta sin tvillingsjäl kan ju vara en bekväm om än otroligt naiv skygglapp. Men det är när man ska börja casha in och locka in andra naiva godtrogna i sina villfarelser, det är då det skaver. Därför tycker jag som sagt att istället för att bara stänga ner hemsidan och instagram och låtsas som inget kunde göra någon transparent video/podd tillsammans om hur tankegångarna går kring det där nu, det var ju ändå en del av deras affärsidé och image som byggde förtroende hos deras kunder/klienter.

"Tvillingsjälar" är ju för övrigt bara ett av alla pseudovetenskapliga new age mumbo jumbo-begrepp i mängden.

Andreas verkar låtsas som om allt är toppen, mycket selfies och kan man ana ett enormt ego?
Jenny har redan startat upp en ny podd.

Så man antar att det skavt väldigt länge i deras äktenskap?
Citera
2026-01-22, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Andreas verkar låtsas som om allt är toppen, mycket selfies och kan man ana ett enormt ego?
Jenny har redan startat upp en ny podd.

Så man antar att det skavt väldigt länge i deras äktenskap?

Jag minns att de, i en video på Youtube, berättade om Andreas psykiska ohälsa och att det påverkat dem såpass att Jenny sa att hon skulle bli tvungen att lämna Andreas om det inte blev bättre. Han bodde till och med i ett separat litet hus har när han hade sina värsta perioder, har jag för mig att de berättade. Sen fick han väl diagnosen bipolär. En diagnos som han tydligen blivit av med nu? Men uppenbart att det måste varit många problem i förhållandet länge. Sedan en stor bonusfamilj med åtta barn och allt vad det innebär ovanpå det. Och såklart kan det ju ha varit andra saker också utöver dessa som vi inte vet något om.
Citera
2026-01-22, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilythepixie
Jag minns att de, i en video på Youtube, berättade om Andreas psykiska ohälsa och att det påverkat dem såpass att Jenny sa att hon skulle bli tvungen att lämna Andreas om det inte blev bättre. Han bodde till och med i ett separat litet hus har när han hade sina värsta perioder, har jag för mig att de berättade. Sen fick han väl diagnosen bipolär. En diagnos som han tydligen blivit av med nu? Men uppenbart att det måste varit många problem i förhållandet länge. Sedan en stor bonusfamilj med åtta barn och allt vad det innebär ovanpå det. Och såklart kan det ju ha varit andra saker också utöver dessa som vi inte vet något om.

Just ja de gjorde ju värsta grejen om att Andreas var bipolär. Skönt för Andreas att det ”bara” var psykisk ohälsa med trauma.

Och Jenny som så tydligt kände igen alla tecken, för hon hävdade att hon var expert på diagnoser.
Hon hävdade även att hon är medial, varit det sen litet barn. Dock kunde jag inte se det då hon gästade spökjak, hon verkade mest vara mörkrädd.

Men självklart blir man ju nyfiken på vad som egentligen hände.
Citera
2026-01-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Just ja de gjorde ju värsta grejen om att Andreas var bipolär. Skönt för Andreas att det ”bara” var psykisk ohälsa med trauma.

Och Jenny som så tydligt kände igen alla tecken, för hon hävdade att hon var expert på diagnoser.
Hon hävdade även att hon är medial, varit det sen litet barn. Dock kunde jag inte se det då hon gästade spökjak, hon verkade mest vara mörkrädd.

Men självklart blir man ju nyfiken på vad som egentligen hände.

Jag tror inte att det är den som levt i nära relation med någon med en svår psykisk diagnos som t ex bipolaritet, som alltid är den bäst lämpade personen att sedan ”ställa diagnos” på andra människor. Jennys exman innan Andreas var ju bipolär och det måste ha varit oerhört traumatiskt för henne, med det tragiska slut som blev där också. Så man förstår ju att hon är väldigt färgad och traumatiserad av sina tidigare upplevelser, så pass att hon kanske tolkade in saker i Andreas mående som att det skulle röra sig om bipolaritet. För jag uppfattade det som att Jenny var den som drev igenom att han skulle söka vård för just det.

Jag har självt levt i nära relation med en person med en psykisk diagnos och jag vet att jag kan tycka mig ”känna igen” tecken hos andra människor på den diagnos jag så väl känner igen, men jag har haft fel flera gånger och då har det blivit tydligt för mig att jag är så färgad av mina upplevelser att jag inte är den bästa att ställa diagnos, trots mina erfarenheter. Det kan bli riktigt fel.
Citera
2026-02-11, 21:20
Medlem
Har faktiskt aldrig riktigt förstått hur folk kan tro på Andreas. Han känns riktigt falsk och opålitlig. Har aldrig kunna se dom som tvillingsjälar och att dom ska kunna lära ut något alls. Har däremot varit väldigt förvånad över att han lyckas få folk att lyssna på honom. Jenny känns mer genuin och äkta. Skönt att hon kommit till insikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in