2026-01-05, 15:07
Medlem
rex144s avatar
Många länder som köpte dessa luftvärn system, däribland Indien, Serbien även Turkiet måste nu fråga sig vilken fuck up det var att lita på rysk utrustning.

Vad säger ni om det?
Citera
2026-01-05, 15:10
Medlem
Umarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Många länder som köpte dessa luftvärn system, däribland Indien, Serbien även Turkiet måste nu fråga sig vilken fuck up det var att lita på rysk utrustning.

Vad säger ni om det?
Källa?
Citera
2026-01-05, 15:14
Medlem
Citat:

Vad säger ni om det?
Ganska förväntat. Alltsedan Sovjetunionen gick i putten har det som nu kallas Ryssland förfallit. Under sovjettiden fanns forskning, kompetens och tillverkning i egen regi, med varierad standard visserligen. När Sovjet föll började en utfasning av allt detta. Man sålde gas och olja, och för pengarna köpte man allt man behövde utifrån. Detta har nu upphört, så man står där med sina Potemkinkulisser.
Citera
2026-01-05, 15:19
Medlem
Rätt enkelt att sätta de flesta system ur funktion när man har spioner på "insidan" och USAs alla backdoors i IT-utrustning. Det var ju en omfattande cyber-attack från USA (enligt egen utsago).. Låter som du vidarebefodrar skrönor, mer än fakta. Inget tyder på att Venezuela haft en enda S-400, enbart 10 år gamla S-300VM (Antey-2500) vad jag kan hitta.
Citera
2026-01-05, 15:23
Medlem
Negressdrottningens avatar
Nu har jag kommit upp till ungefär 6 stycken unika medlemmar som uttrycker sig på liknande sätt. Det är som att ni faktiskt tror att Venezuela satt på S-300 & S-400? Ni har verkligen fortfarande inte fattat att hela landet hölls gisslan av en drogkartell och dom gav blanka fan i sin militärindustri och sin befolkning med för den delen?

Jag vet att trolleri är vanligt här men alltså man vet ju aldrig. Vet er pappa att ni resonerar såhär? Han skulle förmodligen ta livet av sig, att ni visade er bli en sådan korkad basementdweller som går på precis allting och inte kan tänka själva.

Angående USAs kommentar att dom "slog ut deras vapen med våra... tekniker ", ÄR EN BLUFF. Nu tänker såna som ni, wow, USA har värsta jätte cool teknologi, dom besegrade S-300 & S-400, wow Ryssland suger, wow USA, USA, USA!!!

Så vansinnigt lättmanipulerade.

edit: Och ja jag vet att jag avslöjar diverse regeringar från olika konton vid olika tidpunkter och egentligen borde ha "mystiskt dött" för länge sedan, men jag håller dom gisslan precis som dom håller mig gisslan. Jag har ett sofistikerat system som avslöjar dom och bekräftar att allt jag sagt är sant, om något skulle hända mig, samma princip som Rysslands dead hand.
Senast redigerad av Negressdrottningen 2026-01-05 kl. 15:28.
Citera
2026-01-05, 15:54
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:

Vad säger ni om det?
Källa?
Citera
2026-01-05, 16:02
Medlem
Det hjälper inte att parkera S-300 i ett förråd o tro att det skall hjälpa. Systemet måste vara bemannat och aktivt.
Vilka källor har TS på att systemet har varit aktiverat?
Har systemen ens befunnit sig där man slog till?
Finns det S-400 i Venezuela? Källa tack!
Citera
2026-01-05, 16:15
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det hjälper inte att parkera S-300 i ett förråd o tro att det skall hjälpa. Systemet måste vara bemannat och aktivt.
Vilka källor har TS på att systemet har varit aktiverat?
Har systemen ens befunnit sig där man slog till?
Finns det S-400 i Venezuela? Källa tack!
Givetvis hade man aktiverat alla system efter Trumps hot. Man hade väl tom mobiliserat.
Citera
2026-01-05, 16:16
Medlem
bema56s avatar
Citat:

Vad säger ni om det?
Turkiet upptäckte väl direkt vilket skit det var och hävde köpet
Citera
2026-01-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Givetvis hade man aktiverat alla system efter Trumps hot. Man hade väl tom mobiliserat.

Du påstår det ja, men var är källorna?
Man har förmodligen haft hjälp från insidan. Kanske någon till o med slog av dessa system.

Verkar väldigt konstigt att inte ett enda flyg blivit nedskjutet.
Venezuela har väl egna stridsplan o luftvärnssystem som kan skötas av enskilda soldater? Typ BAMSE-system eller liknande?
Varför användes inte sådant?
Citera
2026-01-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Turkiet upptäckte väl direkt vilket skit det var och hävde köpet

Man har vetat rätt länge att S300 /400 är skit.

Cypern hade ju köpt s300 som man gav bort till Grekland.
Så nog fan har USA tagit del av den.....
Citera
2026-01-05, 16:51
Medlem
Spekulation. Ryssland fick förhandsbesked på angreppet, Ryssland värderade att Usa var för starkt, och Venezuela ligger i USA del av världen. Ryssland hade mera att förlora än att vinna på att aktivera S-300 , om de finns. Kina, som har en delegation i Venezuela fick också information om angreppet och koordinerar där det inte skulle bombas
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in