2026-01-04, 21:24
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kvinna-ihjalbiten-av-flickvannens-hund/

Helt otroligt att detta kan fortsätta? Är det inte enklast att avliva detta onödiga inslag i samhället? Det blir nu en fråga om oaktsamhet, men det är ju mord och livstids fängelse som borde till.
Häng ut ägaren på samma sätt som alla kvalificerade mördare.
2026-01-04, 21:27
Medlem
Dags för en demonstration, hundars våld på människor?
2026-01-04, 21:28
Medlem
vitalsignss avatar
Avliva? Menar du hunden eller ägaren? Ägaren var en äcklig jävla pundare och pundare ska inte få ha hundar. Om det inte vore så förbannat lätt för vem som helst att skaffa hund så hade det här och en massa liknande fall aldrig hänt.
2026-01-04, 21:33
Medlem
Jordgubbes avatar
Jättekonstig historia (tex att hon inte släppte in ambulanspersonalen, och sen ägnade massa tid på att sanera), där snarare knark är nyckelordet.
2026-01-04, 21:35
Medlem
Alla som någon gång yttrat frasen: "det är inte hunden, det är ägaren" bör självklart avlivas.
2026-01-04, 21:40
Medlem
Uruzita1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitalsigns
Avliva? Menar du hunden eller ägaren? Ägaren var en äcklig jävla pundare och pundare ska inte få ha hundar. Om det inte vore så förbannat lätt för vem som helst att skaffa hund så hade det här och en massa liknande fall aldrig hänt.

Jo, jag håller med. Men det borde ändå krävas nån typ av utbildning för dessa kamphundar som är5 avlade just för bita sönder andra hundar och slagsmål. Det är sjukt att vem som helst får äga en sån, speciellt pundare såklart. Och desto mera om hunden haft flera ägare.
Måste ändå säga att det här var nog bland det grövsta jag hört....
2026-01-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Alla som någon gång yttrat frasen: "det är inte hunden, det är ägaren" bör självklart avlivas.
Ja, klen tröst för den som får ansiktet bortslitet att det är hundens ägare som är olämplig.
2026-01-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Provat att läsa artikeln? Här var det definitivt ägaren.
2026-01-04, 21:48
Medlem
okok1s avatar
Hennes hundar har bitit tidigare står det i artikeln. Som vanligt får hundar bita hur mycket de vill och när de dödar en människa så blir det tydligen fart på staten att göra något.

Det är väl därför vi har 4000 hundattacker varje år i Sverige.
2026-01-04, 21:51
Medlem
(FB) Kvinna häktad misstänkt för mord i lägenhet i Kvillebäcken Göteborg (2024-04-27)
2026-01-04, 21:51
Medlem
Nu låter jag väl som en gammal folkpartikel från westerbergtiden, men tycker faktiskt att förbud och tillstånd borde införas på det här området, med sikte på att minimera skador och död för människor och andra hundar.

Har fått för mig att exempelvis pundare mer eller mindre ”tilldelas” hund, i syfte att få dem att lära sig ta ansvar. Och det kanske är en bra idé, men är det lämpligt med raser som schäfer, rotweiler mm som de ibland ser ut att ha?

Och om man inte klarar av att styra sin hund i alla situationer borde man väl inte få ha kvar den?

Likaså om man använder hund för att hota, skrämma eller skada. Så varför inte inkludera hundförbud i domar mot kriminella som visat sådant beteende?

Nu har jag ingen statistik att luta mig emot, bara egna observationer och mediarapportering, men det känns orimligt att ingen verkar bry sig, eller är detta ett väldigt litet problem?
2026-01-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hennes hundar har bitit tidigare står det i artikeln. Som vanligt får hundar bita hur mycket de vill och när de dödar en människa så blir det tydligen fart på staten att göra något.

Det är väl därför vi har 4000 hundattacker varje år i Sverige.
Danmark har förbjudit innehav av kamphundar, Sverige som är nerlusat av gangsters och knarkare borde följa efter med omedelbar verkan.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in