jag har en sådan här hopfällbar torkställning från Ikea i badrummet och den får plats uppfälld i duschen.
https://www.ikea.com/se/sv/p/frost-torkstaellning-inom-utomhus-vit-40244831/
Det som är bra med den är att man kan hänga på många sätt så man får plats med mer än man tror i den. Just att man kan vinkla upp den gör att mycket får plats samtidigt som den inte blir för bred för att ha i badrummet såsom många andra modeller är.
Till det har jag en avfuktare som normalt räcker till, är det lättare tvätt torkar den på 2-3 timmar annars får det hänga över natten.
Har jag riktigt bråttom så har jag också en mindre portabel luftkonditionering som jag brukar förvara i badrummet när den inte används som AC och kör man den i avfuktningsläget så behöver man inte mecka dit utblåsslangen utan det räcker att bara tömma vattenbehållaren på den.
Kör jag båda två samtidigt så blir det 40-50grader som i gamla tiders torkrum med en sådan där jättefläkt, hela badrummet blir ett torkrum fast med nu med avfuktning så det torkar ännu fortare.
Tvätten torkar då fortare än i torktumlaren i gemensamma tvättstugan som jag nästan aldrig använder på grund av att tvättstugan missköts.
Och vi får bara boka två tvättpass i månaden a 3timmar styck (där man inte hinner både tvätta o torka en normaltvätt på den snåla tiden) så antingen tvättar man normalprogram och tar ur sin halvblöta tvätt ur tumlaren eller så kör man snabbtvätt där tvätten inte alltid blir ren och hinner istället då torka den i tumlaren.
Idiotiskt nog går det inte heller att boka sina två tvättpass efter varandra heller så det enda jag bokar tvättstugan till numera är när jag tvättat sådant som måste tumlas så då bokar jag ett pass för att köra torktumlaren.
Är så skönt att slippa stressen med att boka tvättider i allmänna tvättstugan så jag är glad att jag har egen tvättmaskin och då det är en vanlig fullstor så rymmer den mer och tvättar bättre än en kombimaskin som brukar vara en kompromisslösning.
Så visst går det att torka tvätt bra i badrummet, även sängkläder fungerar.
Har dessutom en handukstork och krokar på badrumsdörren att hänga saker på så jag behöver aldrig ha tvätt hängande utanför badrummet. Fast oftast räcker det med bara torkställningen.