Citat:
Ursprungligen postat av
kakkaduva
Man måste ha med sig hur banal, egofixerad och ägandeälskande trump är. Likt en fem-åring. Fast en femåring med dålig självkänsla som inte drar sig från att stjäla bästa hinken i sandlådan. Självklart tar han bara Grönland rakt av. Han kommer älska att se den uppdaterade världskartan framför sig som vita huset låter trycka upp till honom kort därefter, där det står (USA) under grönland. Där drar han sina feta fingrar över kartduken och myser brett. Titta så stort land vi har nu. Tänker att "det var minsann jag som fixade detta" Hur kan han ens ungå denna frestelse? Resten av världen lugnar sig tids nog tänker han.
Varför ska USA stanna vid Grönland?
De kan ju ta ett land i taget, börja med Sydamerika. De stänger deras luftrum och säger att de kommer skjuta ned varje flyg däröver. De stänger deras sjöfart, och säger att de kommer sänka varje skepp. De kidnappar varje president när han sover, och bombar deras kraftverk. Sedan twittrar Trump att han styr Sydamerika.
Europa verkar inte bry sig. Frågan är om de skulle bry sig ens om Trump började befria Irland och Skottland också. Kanske Norge.