2026-01-04, 15:29
Medlem
Covid? Det verkar variera väldigt individuellt från mycket lindrigt till allvarligt.

Influensa ger ju sådana symptom. Men feber i 17 dagar är långt ifrån normalt. Kan vara en sekundär bakteriell lunginflammation efter influensa?

Du måste besöka doktorn igen. Kanske behövs antibiotika.
Citera
2026-01-04, 15:33
Avstängd
Elon-Fiskes avatar
Låter som covid eller lunginflammation.
Citera
2026-01-04, 15:39
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halven89
Är det någon mer här som har drabbats av detta vedervärdiga virus? I 17 dagar så har jag nu haft feber som pendlar inom 38-39,4° över dagarna, några gånger så har jag varit uppe på 39,8°. Jag har även haft en brutal hosta de senaste ~10 dagarna, väldig värk i kroppen, yrsel då och då, smaken försvann i 2 dagar, snorig osv. CRP var låg och syresättningen normal, så läkaren kan inte göra något. Jag håller ordagrant på att bli galen här! Det var nästan så att jag i frustration började att lipa i natt p.g.a. hostan.
Du har troligen fått influensa. Denna säsong ska den vara jobbigare än andra år.
Indikatorer värk i kroppen och feber.
Kan även gått över i lunginflammation.
Jag skulle råda dig att ta kontakt med din vårdcentral/jourcentral.
Citera
2026-01-04, 15:40
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Låter som covid eller lunginflammation.
Eller influensa och sedan lunginflammation.
Citera
2026-01-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halven89
Är det någon mer här som har drabbats av detta vedervärdiga virus? I 17 dagar så har jag nu haft feber som pendlar inom 38-39,4° över dagarna, några gånger så har jag varit uppe på 39,8°. Jag har även haft en brutal hosta de senaste ~10 dagarna, väldig värk i kroppen, yrsel då och då, smaken försvann i 2 dagar, snorig osv. CRP var låg och syresättningen normal, så läkaren kan inte göra något. Jag håller ordagrant på att bli galen här! Det var nästan så att jag i frustration började att lipa i natt p.g.a. hostan.

körtelfeber? sök vård nu!
Citera
2026-01-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TierraDelFuego
Covid? Det verkar variera väldigt individuellt från mycket lindrigt till allvarligt.

Influensa ger ju sådana symptom. Men feber i 17 dagar är långt ifrån normalt. Kan vara en sekundär bakteriell lunginflammation efter influensa?

Du måste besöka doktorn igen. Kanske behövs antibiotika.

Kanske, när jag hade det 2022 så var det dock över på 5 dagar och inte alls såhär intensivt.

Ja, det är jäkligt konstigt. Jag var på akuten dagen efter nyår och då var CRP låg och syremätning 96%, så det är inget bakteriellt och talar mot lunginflammation. Andningen är inte dålig heller. Men jag ska ringa VC imorgon.
Citera
2026-01-04, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
körtelfeber? sök vård nu!

Nope, har inte ont i halsen och det är inte svullet i den.
Citera
2026-01-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Eller influensa och sedan lunginflammation.

Min gissning faktiskt. Han säger CRP visar inget, haft lunginflammation med CRP på 2. Syntes på röntgen bara.
Citera
2026-01-04, 15:58
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Min gissning faktiskt. Han säger CRP visar inget, haft lunginflammation med CRP på 2. Syntes på röntgen bara.
Jag hade influensa 1993 och låg 10 dagar med hög feber. Blev inte lunginflammation men kraftigt nedsatt efteråt.
Jag tar efter detta influensavaccin varje år. Ej riskgrupp men insett att det kan ta olika hårt.
Citera
2026-01-04, 16:23
Medlem
Lunginflammation gå till akuten
Citera
2026-01-04, 16:34
Medlem
Dumdrygs avatar
Lunginflammation. Du kan ha fått en bakterieinfektion efter en vanlig virusinfektion. Då behövs penicillin.
Gå till doktor Muhammed på Vårdcentralen.
Citera
2026-01-04, 16:37
Medlem
Det är nån covid variant garanterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här