2026-01-04, 12:17
Medlem
Är det någon mer här som har drabbats av detta vedervärdiga virus? I 17 dagar så har jag nu haft feber som pendlar inom 38-39,4° över dagarna, några gånger så har jag varit uppe på 39,8°. Jag har även haft en brutal hosta de senaste ~10 dagarna, väldig värk i kroppen, yrsel då och då, smaken försvann i 2 dagar, snorig osv. CRP var låg och syresättningen normal, så läkaren kan inte göra något. Jag håller ordagrant på att bli galen här! Det var nästan så att jag i frustration började att lipa i natt p.g.a. hostan.
Senast redigerad av Halven89 2026-01-04 kl. 12:20.
Citera
2026-01-04, 12:51
Medlem
Feber i 17 dagar är fullständigt onormalt. Du bör söka vård omedelbart.

Feber i mer än 4-5 dagar är en indikator på att söka vård. Det kan vara något annat underliggande som kroppen reagerar på
Citera
2026-01-04, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halven89
Är det någon mer här som har drabbats av detta vedervärdiga virus? I 17 dagar så har jag nu haft feber som pendlar inom 38-39,4° över dagarna, några gånger så har jag varit uppe på 39,8°. Jag har även haft en brutal hosta de senaste ~10 dagarna, väldig värk i kroppen, yrsel då och då, smaken försvann i 2 dagar, snorig osv. CRP var låg och syresättningen normal, så läkaren kan inte göra något. Jag håller ordagrant på att bli galen här! Det var nästan så att jag i frustration började att lipa i natt p.g.a. hostan.

Hostan bör du i alla fall kunna göra något åt med hostmedicin, beroende på om det är torrhosta eller slemhosta. Det finns receptbelagd hostmedicin som innehåller lite morfin och den brukar vara bra.
Är det covid eller influensa du har? Du tar väl febernedsättande tabletter? Du har redan pratat med läkare?
Citera
2026-01-04, 13:25
Medlem
sommarlovs avatar
Jag och sambon har också hostat sedan julafton, helt sjukt!
Våra tonårsflickor däremot, visa inga sjukdomstecken!!
Citera
2026-01-04, 13:35
Medlem
S.O.Stolps avatar
Några av de vanligaste symtomen vid postcovid är extrem trötthet, hjärndimma, minnesproblem, pulsökning, huvudvärk, värk i kroppen, långvarig feber.
Citera
2026-01-04, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Feber i 17 dagar är fullständigt onormalt. Du bör söka vård omedelbart.

Feber i mer än 4-5 dagar är en indikator på att söka vård. Det kan vara något annat underliggande som kroppen reagerar på

Jo, var inne på akuten för några dagar sedan när jag låg närmare 40°, men då CRP var låg och syresättning på 96% så sa de till mig att åka hem och knapra Alvedon. Men jag får kontakta vårdcentralen imorgon för ett andra utlåtande.
Citera
2026-01-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Några av de vanligaste symtomen vid postcovid är extrem trötthet, hjärndimma, minnesproblem, pulsökning, huvudvärk, värk i kroppen, långvarig feber.

Långvarig feber är väl inte ett symtom vid postcovid? Jag har inte heller extrem trötthet, hjärndimma eller minnesproblem, men pulsen är hög p.g.a. febern. Jag arbetade faktiskt halva perioden med hjälp av Alvedon. Så energin finns.
Citera
2026-01-04, 13:44
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Långvarig feber är väl inte ett symtom vid postcovid? Jag har inte heller extrem trötthet, hjärndimma eller minnesproblem, men pulsen är hög p.g.a. febern. Jag arbetade faktiskt halva perioden med hjälp av Alvedon. Så energin finns.
Enligt covidföreningen är det ett vanligt symptom.

Informationsmaterial om långvariga besvär efter covid-19
Citera
2026-01-04, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Enligt covidföreningen är det ett vanligt symptom.

Informationsmaterial om långvariga besvär efter covid-19

Der skrämmer livet ur mig, då jag mår piss utan min träning. Men jag har som tur vad inte majoriteten av de vanligaste symtomen. Mina är främst feber som går upp och ned, frossa/värk och förhöjd puls p.g.a. den samt en vedervärdig slemhosta.
Citera
2026-01-04, 13:56
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Der skrämmer livet ur mig, då jag mår piss utan min träning. Men jag har som tur vad inte majoriteten av de vanligaste symtomen. Mina är främst feber som går upp och ned, frossa/värk och förhöjd puls p.g.a. den samt en vedervärdig slemhosta.
Ja, jag ställer ingen diagnos och säger inte att du har postcovid. Det kan ju vara en envis influensa, men att du har haft feber så pass länge är ju lite oroande. Tänk på att temperaturen varierar under dagen. En eftermiddagstemperatur upp till 37,9 °C är ganska normalt.
Citera
2026-01-04, 14:01
Medlem
En ny Covid-mutation eller RS-virus?
Citera
2026-01-04, 14:11
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Inte sedan jag var en bebis.
Det var inte så smart. Det låter som Postcovid. Det är fem gånger storre risk att drabbas om man inte tagit vaccinet. Det är rekommenderat att söka vård om man haft feber i mer än en vecka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in