2026-01-11, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jo. Det här baserar jag på livserfarenhet. Jag hör vad kvinnor säger och vad kvinnor gör.
Du lyssnar inte på kvinnor, du letar efter bevis för din bitterhet.
Citera
2026-01-11, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Du lyssnar inte på kvinnor, du letar efter bevis för din bitterhet.

Det är precis det jag gör. Kvinnor pratar ofta om hur en man ska vara, vad han ska göra, för att vara manlig. Och det mesta är kopplat till sex. Det här ser man också tydligare när man ser vad kvinnor gör.
Jag är lite bitter, men det är inte bara negativt att jag ser hur saker verkligen är. På ett sätt är det faktiskt skönt. Man kan slappna av och behöver inte känna en press att vara tillräcklig.
Citera
2026-01-11, 10:50
Medlem
Citat:
Det är precis det jag gör. Kvinnor pratar ofta om hur en man ska vara, vad han ska göra, för att vara manlig. Och det mesta är kopplat till sex. Det här ser man också tydligare när man ser vad kvinnor gör.
Jag är lite bitter, men det är inte bara negativt att jag ser hur saker verkligen är. På ett sätt är det faktiskt skönt. Man kan slappna av och behöver inte känna en press att vara tillräcklig.

Nej. Den där världsbilden kommer inte från kvinnor, den kommer från manliga ekon som reducerar allt till sex för att slippa ta ansvar.

Kvinnor pratar om trygghet, humor, integritet, självständighet och känslomässig mognad. Att du filtrerar bort allt utom sex säger inget om ‘hur saker verkligen är’, det säger något om ditt filter.

Att kalla bitterhet för ‘klarsyn’ är bara ett sätt att ge upp och låtsas att det är ett val.

Och ja, det är bekvämt. För då behöver du inte utvecklas, inte lyssna, inte ändra något. Du kan luta dig tillbaka och skylla på ett påhittat kvinnokollektiv.

Men var ärlig: den här synen har inte gjort dig friare.

Och ju mer du insisterar på att allt handlar om sex, desto mindre attraktiv blir du inte för att kvinnor är elaka, utan för att ingen vill bli reducerad till ett verktyg för någon annans självkänsla.
Citera
2026-01-11, 10:54
Medlem
Citat:
Nej. Du blandar ihop din fixering vid sex med ‘kvinnors definition av manlighet’. Det är inte samma sak.

Det finns ingen kvinna som definierar en man som ‘har fått ligga = man’.

Att attraktion är subjektiv betyder inte att manlighet är det.

Sex kan vara en del av attraktion i vissa sammanhang men att påstå att ‘det mest handlar om sex’ är något män säger när de inte klarar av att se sitt eget ansvar för varför de inte blir valda.

Det här narrativet är bekvämt: då slipper du jobba med personlighet, självkänsla, gränser och respekt.

Men det är också exakt därför det håller dig kvar där du är.

Citat:
Jo. Det här baserar jag på livserfarenhet. Jag hör vad kvinnor säger och vad kvinnor gör.

1. Nej det är bara fel Xaiphod uttrycker det bra.
2. Även om det skulle vara sant hur skulle det någonsin kunna bli ett diskussionsämne? Dvs hur många man har haft sex med?
Citera
2026-01-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
dessa företag vet inte vad de sysslar med och drar ner sig själva i skitten i slutändan om inga träffas
Nope, de vet precis vad de gör, på samma sätt som spelbolag/sajter gör det. Det bygger på intermittent förstärkning. Alla vet att i stort sett alla förlorar pengar på spel, men ändå spelar enormt många. Räcker med någon småvinst/kort chatt med någon kvinna, så är de hooked och fortsätter in absurdum.

Termen ovan myntades av några forskare som experimenterade med korpar. Det kom en liten bit mat varje gång fågeln pickade på en knapp, men sen fick den sin belöning allt mer sällan, för att sedan upphöra helt. Den stackars pippin fortsatte att picka på knappen typ 14.000 gånger innan den gav upp.
Citera
2026-01-12, 12:06
Medlem
Custom_mades avatar
Nätdejting fungerar för kvinnor. Inte för män.

Därav får kvinnorna luft och männen pyser ut.

Jag tycker vi kan förbjuda nätdejting och så upprättar staten dansbanor igen eller andra mötesplatser IRL.
Citera
2026-01-12, 12:07
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Nätdejting fungerar för kvinnor. Inte för män.

Därav får kvinnorna luft och männen pyser ut.

Jag tycker vi kan förbjuda nätdejting och så upprättar staten dansbanor igen eller andra mötesplatser IRL.

Fast svenska män är så passiva och fega, merparten vågar väl knappt ens gå fram till en tjej och säga hej för man blir klassad som ett pervo väl...

Jag håller med om att alla dessa dejtingappar borde dö ut och vi går tillbaka till IRL dejting.
Citera
2026-01-12, 12:32
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Fast svenska män är så passiva och fega, merparten vågar väl knappt ens gå fram till en tjej och säga hej för man blir klassad som ett pervo väl...

Jag håller med om att alla dessa dejtingappar borde dö ut och vi går tillbaka till IRL dejting.
Jag tror inte svenska män är fega och passiva, FRÅN BÖRJAN, iaf min upplevelse av dejting, som började efter jag blev singel efter ett långt samboförhållande, utspelar sig som följande;

Jag träffar kvinnor i sociala sammanhang, på jobbet och utbildning, samt matchar på tinder.

Jag småsnackar lite, drar lite skämt, ger nån komplimang och bjuder ut dom/frågar om nummer.

Får positiva svar, får nummer, bokar dejter.

Men det visar sig relativt snabbt att dom egentligen inte var intresserade eller öppna för att bygga intresse(lära känna en eller så).

Spola två år av att lägga massa ansträngning på otroligt kalla kvinnor som skiter totalt i en på det stora hela.

Nu för tiden visar jag bara intresse om hon gör det först eftersom det tar för mkt tid/ork att dejta på ett mer drivande sätt.

Jag behöver liksom sålla ut alla dom där som mest verkar vilja ha uppmärksamhet eller nåt.

Jag antar att folk är ensamma och gillar uppmärksamheten liksom. Det är mer av en social hobby än faktiskt dejtande.

Och jag måste säga att det går otroligt mycket bättre att inte vara drivande som man. Det är bekvämt och man känner sig inte som nått katten släpat in.

Så mitt tips till män är att vara mer passiva. Finns ingen anledning att vara drivande om hon inte anstränger sig det minsta.

Jag menar såklart inte att man ska vända på steken helt och bli dessa kalla kvinnor. Men sålla mer och skit i att bjuda ut dom bara för att man som man ska göra det. Är hon intresserad på riktigt kommer hon ta tag i det själv till slut och gör hon inte det är hon ändå ingen man vill va med eftersom man själv kommer behöva vara för drivande.

Det är en dans, inte ett solo liksom.
Citera
2026-01-12, 16:36
Medlem
Citat:
Det är själva definitionen av man, vi har kuk och när vi börjar bli vuxna så får vi sexuella tankar och känslor.
Resten av livet går ut på att försöka få ligg.
En man som inte lyckats få ligg med en kvinna anses vara omanlig.
Typiskt män, säger kvinnor on män som ligger runt eller försöker få ligg med kvinnor, som tänker på sex.

Men du har rätt i att han ses som ännu mer man om han har barn. Bäst är om han är gift också. Då har han nått toppen. Det går inte bli att mer man än så. Kvinnor tycker att det är attraktivt med män som är gifta, som har en fru.

de där har inget med attraktion att göra de är material som de vill ha. Man blir man när man födds så sluta hitta på dynga
Citera
2026-01-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Nope, de vet precis vad de gör, på samma sätt som spelbolag/sajter gör det. Det bygger på intermittent förstärkning. Alla vet att i stort sett alla förlorar pengar på spel, men ändå spelar enormt många. Räcker med någon småvinst/kort chatt med någon kvinna, så är de hooked och fortsätter in absurdum.

Termen ovan myntades av några forskare som experimenterade med korpar. Det kom en liten bit mat varje gång fågeln pickade på en knapp, men sen fick den sin belöning allt mer sällan, för att sedan upphöra helt. Den stackars pippin fortsatte att picka på knappen typ 14.000 gånger innan den gav upp.

då vet du hur de slutar några nappar på nätdejting för att sedan lämna när de inte ser resultat alltså medger du att jag har rätt
Citera
2026-01-12, 22:48
Medlem
Citat:
Nej. Den där världsbilden kommer inte från kvinnor, den kommer från manliga ekon som reducerar allt till sex för att slippa ta ansvar.

Kvinnor pratar om trygghet, humor, integritet, självständighet och känslomässig mognad. Att du filtrerar bort allt utom sex säger inget om ‘hur saker verkligen är’, det säger något om ditt filter.

Att kalla bitterhet för ‘klarsyn’ är bara ett sätt att ge upp och låtsas att det är ett val.

Och ja, det är bekvämt. För då behöver du inte utvecklas, inte lyssna, inte ändra något. Du kan luta dig tillbaka och skylla på ett påhittat kvinnokollektiv.

Men var ärlig: den här synen har inte gjort dig friare.

Och ju mer du insisterar på att allt handlar om sex, desto mindre attraktiv blir du inte för att kvinnor är elaka, utan för att ingen vill bli reducerad till ett verktyg för någon annans självkänsla.

Jag är bra som jag är. Behöver inte ändra något.

Som jag såg i en film.
When you're with the person who loves you for you, you're always home.
Citera
2026-01-12, 22:55
Medlem
Citat:
Jag är bra som jag är. Behöver inte ändra något.

Som jag såg i en film.
When you're with the person who loves you for you, you're always home.

Gör som du själv vill, men jag tycker att man alltid ska sträva efter utveckling. Samtidigt är det precis det jag menar med att vara sig själv, att utvecklas utan att spela en roll eller pressa sig in i något som inte känns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in