Citat:
Ursprungligen postat av
swebarb
Fast svenska män är så passiva och fega, merparten vågar väl knappt ens gå fram till en tjej och säga hej för man blir klassad som ett pervo väl...
Jag håller med om att alla dessa dejtingappar borde dö ut och vi går tillbaka till IRL dejting.
Jag tror inte svenska män är fega och passiva, FRÅN BÖRJAN, iaf min upplevelse av dejting, som började efter jag blev singel efter ett långt samboförhållande, utspelar sig som följande;
Jag träffar kvinnor i sociala sammanhang, på jobbet och utbildning, samt matchar på tinder.
Jag småsnackar lite, drar lite skämt, ger nån komplimang och bjuder ut dom/frågar om nummer.
Får positiva svar, får nummer, bokar dejter.
Men det visar sig relativt snabbt att dom egentligen inte var intresserade eller öppna för att bygga intresse(lära känna en eller så).
Spola två år av att lägga massa ansträngning på otroligt kalla kvinnor som skiter totalt i en på det stora hela.
Nu för tiden visar jag bara intresse om hon gör det först eftersom det tar för mkt tid/ork att dejta på ett mer drivande sätt.
Jag behöver liksom sålla ut alla dom där som mest verkar vilja ha uppmärksamhet eller nåt.
Jag antar att folk är ensamma och gillar uppmärksamheten liksom. Det är mer av en social hobby än faktiskt dejtande.
Och jag måste säga att det går otroligt mycket bättre att inte vara drivande som man. Det är bekvämt och man känner sig inte som nått katten släpat in.
Så mitt tips till män är att vara mer passiva. Finns ingen anledning att vara drivande om hon inte anstränger sig det minsta.
Jag menar såklart inte att man ska vända på steken helt och bli dessa kalla kvinnor. Men sålla mer och skit i att bjuda ut dom bara för att man som man ska göra det. Är hon intresserad på riktigt kommer hon ta tag i det själv till slut och gör hon inte det är hon ändå ingen man vill va med eftersom man själv kommer behöva vara för drivande.
Det är en dans, inte ett solo liksom.