2026-01-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bits1975
Maduro är inte vår president, han har i många år bitit sig fast vid makten genom valfusk, hans regering hotar, kidnappar och fängslar människor och de stjäl Venezuelas naturtillgångar, de är astronomiskt rika och de handlar med droger och vapen.

Det är väl isåfall Venezuelas problem? Och var ligger proportionaliteten i att USA dessutom stjäl deras olja?
Citera
2026-01-03, 23:29
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
USA vill ge oppositionen makten, men det måste ske under ordnade former. Venezuela måste bli en fungerande demokrati igen.
Det var INTE vad Trump sa på presskonferensen.
Han sa att USA ska styra landet men han kunde inte förklara hur det ska gå till mer än att han hotade med en mycket större attack om inte amerikanska företag får pumpa olja.
I varannan mening pratade han om olja och tydligt AVFÄRDADE att folket i Venezuela ska få demokrati.
Citera
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omelhor242
Det är nazi-ryzzland, azerbajsan och folkmords-turkiet som är hoten mot Europa.

Nej hotet mot Europa är de som vann andra världskriget och som nu kontrollerar USA.

Jag undrar hur Putin och Xi Jinpeng kommer att reagera på detta. Grönt ljus för att ta Ukraina/Taiwan?
Citera
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Men Hegseth är Venezuelas president eller vadå?
Vill du inte att folket ska få rösta och välja president?

Självklart vill jag det, men Nicolas Maduro vill inte det. Han ser det som att han äger Venezuela. Vi fick Edmundo men han fick aldrig sväras in som president på grund av valfusk.
Citera
2026-01-03, 23:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Nej hotet mot Europa är de som vann andra världskriget och som nu kontrollerar USA.

Jag undrar hur Putin och Xi Jinpeng kommer att reagera på detta. Grönt ljus för att ta Ukraina/Taiwan?

Du har helt fel, turkiet och ryzzland är hoten mot Europa enligt samtliga experter.
Citera
2026-01-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Och det är det som är problemet och leder till att USA kan göra vad dom vill utan konsekvenser. Dom har brutit mot folkrätten och struntar i Venezuelas suveränitet.

Det är ju bara att börja räkna ner dagarna tills Grönland ska 'befrias'. Trump har redan satt upp dem på sin inköpslista, och efter Caracas i helgen vet vi hur det går till: Man kokar ihop ett svepskäl om 'nationell säkerhet', flyger in och tar vad man vill ha.

Det mest patetiska i allt det här är Ulf Kristerssons och EU-elitens agerande. Uffe står och darrar på manschetterna och vågar inte göra annat än att hylla Trumps bombningar och kidnappning…. Var tog allt det fina snacket om ”lilla landets suveränitet” och lagar och regler vägen? Det är tydligen bara principer man dammar av när man ska fördöma Ryssland och andra som inte inte passar narrativet.

Fantastiskt roligt att se detta!

När USA agerar pirater och stjäl ett lands hela oljereserv för att täcka sina egna omkostnader och sälja då står den svenska regeringen och bockar som om de vore Trumps dörrvakter.
Citera
2026-01-03, 23:31
Medlem
Durochmolls avatar
Skrämmande att se hur svenska högern slår knut på sig själv för att försvara USA’s invasion av Venezuela, samtidigt som de gör sig lustiga över att Putin fördömer den.

Det enda man kan hylla Trump för att han isf är öppen med att allt handlar om oljan. Med all säkerhet kommer han se till att Fröken fredspris blir hans knähund och ”president”. Komiskt att hon redan ”Pussat muren” och lovat att erkänna Jerusalem som Israels huvudstad.
Citera
2026-01-03, 23:32
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omelhor242
Du har helt fel, turkiet och ryzzland är hoten mot Europa enligt samtliga experter.

Woteva.

Mina experter säger vi får ett tredje världskrig innan gula apan lämnar vita huset.

Frågan är vem attacker USA nästa gången? Jag gissar på Grönland.
Citera
2026-01-03, 23:33
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bits1975
Självklart vill jag det, men Nicolas Maduro vill inte det. Han ser det som att han äger Venezuela. Vi fick Edmundo men han fick aldrig sväras in som president på grund av valfusk.
Maduro är i New York och USA ska styra Venezuela nu.
Amerikanska företag ska pumpa olja som de ska sälja till Kina. Det var vad Trump sa.
Ska du inte åka tillbaka till Venezuela nu då när allt är frid och fröjd och USA styr?
Maduro är borta och Hegseth styr landet nu.
Citera
2026-01-03, 23:36
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Skrämmande att se hur svenska högern slår knut på sig själv för att försvara USA’s invasion av Venezuela, samtidigt som de gör sig lustiga över att Putin fördömer den.

Det enda man kan hylla Trump för att han isf är öppen med att allt handlar om oljan. Med all säkerhet kommer han se till att Fröken fredspris blir hans knähund och ”president”. Komiskt att hon redan ”Pussat muren” och lovat att erkänna Jerusalem som Israels huvudstad.

Det är dags för hennes motprestation efter att de fixade fredspriset åt henne.
Citera
2026-01-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Hycklaren och syltryggen Kristersson kommenterar nu den amerikanska ockupationen och tycker att allting e helt i sin ordning

Ja men vågar han ens säga något annat?😂
Citera
2026-01-03, 23:38
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Woteva.

Mina experter säger vi får ett tredje världskrig innan gula apan lämnar vita huset.

Frågan är vem attacker USA nästa gången? Jag gissar på Grönland.

Dina experter är det den ena hjärncellen som pratar med den andra då eller?

USA fäller en kriminell diktator som kom till makten via valfusk. Folket har fått lida och världen tagit avstånd.

Förstår inte varför vänstermuppar är så svagbegåvade.
Lågt IQ, ej entreprenörer, ej ekonomisk kunnig samt ej kunna bedöma vad som är rätt och fel.

Det är väl det som symboliserar att vänstern alltid hamnar på fel sida vad som är rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in