Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-03, 03:15
Medlem
Håller på med en granskning gällande nationella musikartister och det fullständigt kryllar av drägg med skev kvinnosyn. Några exempel:

Patrik Björkmann från Njord: (FB) Musiker i vikingarockband sextrakasserade kvinna

Citat:
En 30-årig musiker från ett av dem ledande banden inom den svenska vikingarockscenen dömdes nyligen för sexuellt ofredande. Musikern hade skickat bilder indränkta i sperma till en kvinna.

Jocke Karlsson från Pluton Svea osv behöver väl knappast någon introduktion: (FB) Skvaller om Jocke Karlsson (1971 - 2025)

Citat:
Den före detta förgrundsfiguren inom Eskilstuna naziströrelse dömdes i går till två års fängelse för grov kvinnofridskränkning och olaga hot.
Han ska betala 75 000 kronor i skadestånd till ex-flickvännen, 48 000 kronor till hennes pappa och 10?000 kronor till hennes mamma.
Mannen är tidigare dömd för flera fall av misshandel.

Viktor Sjölund från Ferox poserade naken i sin säng med kuken i högsta hugg. Denna skandal tystades ner totalt. Han blir fortfarande inbjuden att uppträda, men ofta i skymundan på någon efterfest.

https://web.archive.org/web/20080818140312/http://www.kollamag.se/2005/12/07/den-standaktige-springpojken/

Ultima Thules sångare Bruno Hansen är dömd för kvinnomisshandel:

Citat:
För två helger sedan samlades SD:s kvinnoförbund och partiets ungdomsförbund för en gemensam träff. På scenen stod Ultima Thules sångare Bruno Hansen – dömd för kvinnomisshandel.

https://expo.se/nyhet/domd-for-kvinnomisshandel-upptradde-for-sd-kvinnor/

Varför behandlar nationella musiker kvinnor så illa? Förekommer det omfattande alkoholkonsumtion som påverkar omdömet? Har ni fler exempel på nationella musikartister med skev kvinnosyn och/eller självdestruktiva livsstilsmönster?
Citera
2026-01-03, 03:20
Medlem
Vi får inte heller glömma Marcus Öhrn, som är en av Jimmie Åkessons närmaste vänner och sångare i dennes band Bedårande barn. Ett band som bland annat Nordfront har lyft fram så sent som 2025.

Citat:
SD-ledaren svarade också på frågor om sångaren i det egna bandet Bedårande Barn, Marcus Öhrn, som för 13 år sedan dömdes för sexuellt ofredande.

– Det är ju inget som jag sympatiserar med, och det gör ju inte han heller. Han har tagit sitt straff och det är 13 år sedan.

https://www.expressen.se/nyheter/akesson-fordomer-nathat-har-de-inget-liv/

Det fullständigt kryllar av dessa drägg bland nationella musikakter. Skev kvinnosyn, nationalism och alkohol är ingen bra kombination.

Hade man vågat låta sin dotter gå på en konsert med någon av dessa herrar? Svaret är naturligtvis NEJ!
Senast redigerad av tobbeskinhead 2026-01-03 kl. 03:25.
Citera
2026-01-03, 03:38
Medlem
franges avatar
Vi bryr oss helt enkelt inte.

Definitivt inte så länge etablissemanget inklusive SVT och SR gång på gång hyllar, gullar med och sitter med grovt gängkriminella blattar och negrer till "artister" i morgonsofforna - som på löpande band döms för betydligt grövre saker än de du räknar upp, inklusive mord.

Upprörs över det istället för såna här petitesser.
Citera
2026-01-03, 03:39
Avstängd
OndskanIOssAllas avatar
Vad är fel med kvinnomisshandel?
Citera
2026-01-03, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vi bryr oss helt enkelt inte.

Definitivt inte så länge etablissemanget inklusive SVT och SR gång på gång hyllar, gullar med och sitter med grovt gängkriminella blattar och negrer till "artister" i morgonsofforna - som på löpande band döms för betydligt grövre saker än de du räknar upp, inklusive mord.

Upprörs över det istället för såna här petitesser.
Petitesser?!

Citat:
Sångaren i Ultima Thule, Bruno Hansen, dömdes 2010 för grov kvinnofridskränkning och misshandel. Enligt domen hade han under ett tidspann på tre år vid upprepade gånger trakasserat , hotat och misshandlat en kvinna han var i nära relation med. Vid ett av tillfällena misshandlade han kvinnan då hon var gravid, vid ett annat tillfälle höll han ett spädbarn som han hotade att släppa över ett räcke.

https://expo.se/nyhet/domd-for-kvinnomisshandel-upptradde-for-sd-kvinnor/
Citera
2026-01-03, 07:03
Medlem
Är det nu det ärmenigen att man ska bli chockad?

När var & varannan pristagare i SVTspringer runt å pewpew, boomboom, kidnappar?
Sensations nytt mellan mjölk 2010-nivå.

Tom 2015 så deklarerade väll Zara larsson öppet sitt mot ALLA män?

Ja, artister är verkligen en riktigt störd skala "människo"wannabes.
Citera
2026-01-03, 08:07
Medlem
kyrkstockens avatar
Skulle de vara värre än random hårdrockare? Eller förortsrappare?

Vad energi folk lägger på att hitta på verkligheter som inte finns.

Och vi vet att dessa är precis de som jordan peterson pratat om. De med obäddade sängar och ett berg av disk i köket.

Detta handlar om verklighetsflykt, Att fantisera sig bort i ämnen man saknar kontroll över.
Senast redigerad av kyrkstocken 2026-01-03 kl. 09:04.
Citera
2026-01-03, 08:11
Medlem
Sjölund begick inget brott och det är högst oklart hur agerandet har något att göra med "skev kvinnosyn".

Två andra fall (Jocke Karlsson och Marcus Öhrn) ligger 20+ år tillbaka i tiden.

Så nej, något "strukturellt problem" tycks inte finnas. Bättre lycka nästa gång.
Citera
2026-01-03, 11:02
Medlem
PungiMunninens avatar
Okej, nu är det så att TS verkar ha någon slags fixering och inte är ute efter något slags samtal.

Jag är rockmusiker (hobby) och det är mycket människor från samhällets botten inom rocken. Mycket alkoholism, droger, kriminalitet. Många kända rockmusiker har åkt dit för allt från kvinnomisshandel till rån och .. well .. drogrelaterad brottslighet 😂.

Man bjuder t om in musiker som åkt dit för grova tortyrvåldtäkter till morgonsoffan, t ex Dumle som är dömd för att ha kidnappat och torterat och våldtagit en tjej i timmar och t om tryckt in en pistol i hennes underliv. Vänsterliberalerna i morgonsoffan ler kärleksfullt och tolerant mot honom när han pratar om sin musik och inte en fråga om brotten har gjort poppar upp.

Jag tror att våldsbrott är överrepresenterade bland rockmusiker. Men även bland nazister och autonoma vänstern (vet extremt många våldtäktsmän och kvinnomisshandlare i den autonoma vänstern, det är därför jag tar avstånd från den rörelsen fast jag är vänster. Jag var själv inblandad i den rörelsen, men blev utstött och lämnade självmant då jag vägrade försvara en kille som blivit våldtäktsanklagad gång på gång på gång av nya tjejer). Så jag tror att vi har ett skärsnitt av kombinationen rockmusiker + nazist/autonom vänster där andelen brott som är förankrade i social misär är högre än hos övriga befolkningen. Med tanke på TS profilnamn så är han nog själv en del av den här misären. Lite "den som sa det, den var det".

Jag kommer ihåg när han Kim från Nordisk Ungdom kom över till oss i vänstern efter han blivit utstött efter att ha slagit sönder sin flickvän med basebollträ, kastat med henne från trappan, slitit tag i henne och tagit henne till hennes spädbarn och pekade på spjälsängen och sa "titta på ditt barn, det här är sista gånger du ser henne" och sedan släpade ut henne och slog sönder hennes revben. Några månader senare satt han med Gudrun Schyman i morgonsoffan på TV och pratade feminism, utan att någon nämnde hans brott. Det är sånt här som gör att jag tar avstånd från vänstern och högern. Inga av mina vänster vänner kritiserade det här, tvärt om var man överlycklig över att ha fått över en nazist. Det finns ingen moral alls, allt handlar bara om att sin sida är bättre än den andra.
Senast redigerad av PungiMunninen 2026-01-03 kl. 11:12.
Citera
2026-01-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Sjölund begick inget brott och det är högst oklart hur agerandet har något att göra med "skev kvinnosyn".

Två andra fall (Jocke Karlsson och Marcus Öhrn) ligger 20+ år tillbaka i tiden.

Så nej, något "strukturellt problem" tycks inte finnas. Bättre lycka nästa gång.
Tror du att någon kvinna vill ha Sjölunds vidriga dickpics skickade till sig?
Citera
2026-01-03, 15:33
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndskanIOssAlla
Vad är fel med kvinnomisshandel?

Nej är man så de flesta Sverigedemokrater så ser man ju inte riktigt felet med kvinnomisshandel.

Men för oss andra vanliga normala människor och speciellt normala män så slår man varken kvinnor eller barn.

Jag vet om att inom den musiken som spelas på högersidan så verkar det här vara helt fullt normaliserat.
Inte ens Åkesson vill ta avstånd från de utan han bjuder gärna i en mc-kriminella till bröllop eller till sitt eget lilla band.

Det vet jag inte hur många flickvän och Jimmie Åkesson har pucklat på men hans band eller hans kompisar i bandet har ju varje fall gjort det.

Jag tror att det här är ungefär som vanligt folk på högersidan eller de så kallade högre extrema det oftast väldigt mesiga människor mesiga små klena män. Som inte speciellt intellektuella heller utan de tar till våld istället för kunna lösa det genom konversationer.

Så TS du får räkna med bli utskälld i denna tråden då det dryper av SD äckel på fb som tycker det är normalt slå frugan och barnen.
Manligt du vet
Citera
2026-01-03, 15:58
Avstängd
OndskanIOssAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Nej är man så de flesta Sverigedemokrater så ser man ju inte riktigt felet med kvinnomisshandel.

Men för oss andra vanliga normala människor och speciellt normala män så slår man varken kvinnor eller barn.

Jag vet om att inom den musiken som spelas på högersidan så verkar det här vara helt fullt normaliserat.
Inte ens Åkesson vill ta avstånd från de utan han bjuder gärna i en mc-kriminella till bröllop eller till sitt eget lilla band.

Det vet jag inte hur många flickvän och Jimmie Åkesson har pucklat på men hans band eller hans kompisar i bandet har ju varje fall gjort det.

Jag tror att det här är ungefär som vanligt folk på högersidan eller de så kallade högre extrema det oftast väldigt mesiga människor mesiga små klena män. Som inte speciellt intellektuella heller utan de tar till våld istället för kunna lösa det genom konversationer.

Så TS du får räkna med bli utskälld i denna tråden då det dryper av SD äckel på fb som tycker det är normalt slå frugan och barnen.
Manligt du vet
Är mansmisshandel inte lika allvarligt? För att han teoretiskt hade kunnat försvara sig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in