2013-10-09, 17:17
Bannlyst
Citat:
En 30-årig musiker från ett av dem ledande banden inom den svenska vikingarockscenen dömdes nyligen för sexuellt ofredande. Musikern hade skickat bilder indränkta i sperma till en kvinna.

Citat:
Den 30-årige musikern och en annan medlem av bandet var till åtminstone 2010 medlem i Sverigedemokratisk ungdom. Han har ett långt förflutet inom den så kallade vikingarockscenen och hans nuvarande band har vid ett flertal tillfällen spelat på Kuggnäsfestivalen. Bandet har även framträtt med Ulitima Thule, men även med band som kopplats till vit makt-scenen.

http://expo.se/2013/musiker-i-viking...inna_6198.html

Någon som har mer info? Vem är personen och vilket band tillhör han?
Citera
2013-10-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av briska
http://expo.se/2013/musiker-i-viking...inna_6198.html

Någon som har mer info? Vem är personen och vilket band tillhör han?

"Den så kallade vikingarockscenen"... . Finns det en sådan också?
Vilka band ingår i den "scenen"?

Jo, jag vet att jag kan googla, men jag misstänker att jag får snabbare svar här på FB.

Nåja, det lär ju finnas DNA-bevis i alla fall.

(Kunde inte komma in på länken för tillfället så jag kan ha missat info.)
Citera
2013-10-09, 17:50
Medlem
Klimakteriums avatar
Det låter som de syftar på bandet Njord, men är absolut inte säker!
Njord har haft samarbete med Thule dock så vet jag inte om de har framträtt tillsammans, men de har framträtt på samma festival, samma år.
Senast redigerad av Klimakterium 2013-10-09 kl. 18:03.
Citera
2013-10-09, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterium
Det låter som de syftar på bandet Njord, men är absolut inte säker!
Njord har haft samarbete med Thule dock så vet jag inte om de har framträtt tillsammans, men de har framträtt på samma festival, samma år.

P*trik Bj*rkmann i Njord är 30 år.

Någon som kan bekräfta att det rör sig om den personen? Lär ju vara stor chans då vikingarockscenen, mig veterligen, inte är så stor.
Senast redigerad av briska 2013-10-09 kl. 18:15.
Citera
2013-10-09, 23:26
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
"Den så kallade vikingarockscenen"... . Finns det en sådan också?
Vilka band ingår i den "scenen"?
Ultima Thule, Völund Smed, Njord, Heidrun osv... finns faktiskt förvånansvärt många-

googlar lite på olika band men det är svårt att hitta uppgifter om när medlemmarna är födda.
Senast redigerad av Kiggzor 2013-10-09 kl. 23:30.
Citera
2013-10-10, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Ultima Thule, Völund Smed, Njord, Heidrun osv... finns faktiskt förvånansvärt många-

googlar lite på olika band men det är svårt att hitta uppgifter om när medlemmarna är födda.

Ultima thule firade 30 år som band för ett år sedan. Völund smed firade 20 år som band i samma veva. Så dom kan vi räkna bort direkt. Heidrun och njord har spelat på kuggnäs flera gånger. Och jag skulle tro att alla medlemmarna är i 30 års åldern
Citera
2013-10-10, 01:02
Medlem
Citat:

He he, jag måste erkänna min okunnighet på området.

Ultima Thule känner jag till eftersom jag för flera år sen hade grannar(oklart hur många som bodde i lägenheten) som brukade propagera för denna grupp, samtidigt som de kastade ut urdruckna ölburkar från balkongen. Musiken på max, såklart.
Själv tyckte jag att det lät... inte så bra. Men smaken är ju olika.

Att det kallades vikingarock hade jag faktiskt ingen aning om.

Samtidigt verkar vikingarockscenen inte vara stor, så den sexuellt ofredande karln borde vara känd vid det här laget.
Senast redigerad av nantes 2013-10-10 kl. 01:13.
Citera
2013-10-10, 01:23
Medlem
Han är säkerligen känd sedan tidigare i dag i "kretsen".
Sen att folk inte skriver det här är ju en annan sak.
Citera
2013-10-10, 05:46
Medlem
UnknownAwarenesss avatar
När jag läste titeln på tråden skrattade jag och tänkte på Amon Amarth men det är det ju inte. Inte heller Thyrfing.
Citera
2013-10-10, 10:21
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Trams. Finns inga musiker inom vikingarocken.
Citera
2013-10-10, 11:50
Medlem
Germanias avatar
beskrivningen av att de framträtt med band som kopplas till vit makt-scenen syftar väl på att njord spelat med völund smed antar jag.

ser att en del nämner viking metal-band, det är inte samma sak som vikingarock, kopplingarna till rörelsen är betydligt ovanligare där, och på så sätt rätt ointressant för expo.

tevksamt att beskriva njord som ledande, men alla som egentligen kan gå iunder den beskrivningen är väl äldre.
Citera
2013-10-10, 11:59
Medlem
Citat:

Ja det finns förvånandsvärt många vikingarockband.. men dom säljer nog inte så många plattor.

Varför är det troligast att musikern är med i Njord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in