2026-01-02, 22:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Lämnade ett jobb en gång. Tyckte det var extremt osäkert (var både hög höjd utan säkerhet och möjligen farliga ångor). Fick en jävla utskällning efter av min handledare på Arbetsförmodligen. Var 20 och skulle snart börja plugga ändå så sket i det. Sa idiot till honom och gick.
Citera
2026-01-02, 22:41
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Absolut. Var på en bakgata av turistkvarteren i Marrakesh och gick in i någon negeraffär som sålde souvenirer. Fanns ingen som jagade in mig (vilket är ett stort undantag i dessa krokar) och genom fönstret såg jag några roliga figurer som jag tänkte ge till min brorson. Vid detta tillfälle är jag själv. Går i alla fall in, säger hej till expediten och då han inte tycks ha något annat för sig så kallpratar vi lite om vad han har för artiklar. Efter ett tag verkar en annan anställd befinna sig i butiken. Han tycks inte göra någonting annat än att lite smått nervöst vackla omkring bakom mig. I denna veva vill expediten som jag än så länge pratat med att jag ska följa med in på lagret för att se en väldigt speciellt produkt. Jag har besökt dessa negerländer ofta och vet att det är ett typiskt knep att erbjuda "exklusiva" produkter på det sättet och ta ett enormt överpris för dem. Men detta kändes helt annorlunda och jag känner att det är dags att dra. Han anställde som cirkulerat oklart bakom mig börjar närma sig dörren och blockerar den när jag försöker ta mig ut. Det är en liten jävla krabat på typ 60kilo, så jag ursäktar mig och rycker upp dörren och drar snabbt därifrån. Tänker egentligen att det mest var jävligt obehagligt. Att de kanske försökte råna mig eller tvinga mig att köpa något skräp.

Ett par veckor senare läser jag att två nordiska kvinnor blivit kidnappade och brutalt mördade på detta sättet i Marocko. Minns inte om det var I Marrakesh eller om det var i den butiken, men det är en obehaglig tanke. Även om jag är nästan 190 och 100kg så kan fan vad som helst hända i sånna situationer.

Jag såg en liten kattmamma försvara sina ungar mot en stor björn. Katten fräste och flög på björnen, som blev rädd och sprang till skogs.

Så din storvuxenhet ska du inte dra alltför stora växlar på.

😺😺
Citera
2026-01-02, 22:41
Medlem
zombie-nations avatar
Vi var på ett stort varuhus en gång, och en av kunderna råkade gå fel och öppna branddörren. Då gick brandlarmet och det lät högt. Men alla gick bara omkring med sina vagnar och handlade som vanligt, trots att de inte visste att larmet utlösts som falsklarm. När de pratade med varandra skrek de till varandra. Istället för att faktiskt kolla sig omkring, efter rök, eller hålla sig nära en utgång.

Då insåg jag att det finns olika sorters fara, en är panik och den andra är förnekelse.
Citera
2026-01-02, 22:54
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Jag såg en liten kattmamma försvara sina ungar mot en stor björn. Katten fräste och flög på björnen, som blev rädd och sprang till skogs.

😺😺
Det var ju det han skrev?
Citera
2026-01-02, 23:01
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Det var ju det han skrev?

Ja, och jag strök under.
Citera
2026-01-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Behöver inte vara just diskotekbränder utan i andra farliga sammanhang där olyckor och katastrofer kan inträffa pga dålig säkerhet.
Hade helst undvikit det där vidriga tjejgänget i lågstadiet men det var så svårt pga skolplikten.
Citera
2026-01-02, 23:12
Medlem
Väldigt många platser i skogen eller en gammal bro över en älv som känns osäker.

En gång lämnade jag en nattklubb i ett land i Asien då jag kände av hasch.
Citera
2026-01-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann

😺😺

De är fantastiska.

On topic.
Om man befinner sig i ett rum. Antingen högre studier eller arbetsplats där man märker att man är omringad av radikala feminister med stirriga ögon och hjärntvättade med grupptänk kring att homosapiens av kön "hane" kollektivt står för all ondska i världen. Då gör man bäst i att lämna kvickt.

Man är bokstavligen omringad av sektmedlemmar med labila psyken.
De skulle rent av kunna slå dig med ett bollträ och sedan påstå att "de känner sig otrygga" av en man som inte är aktiv feminist.

Har nu för tiden blivit bra på att upptäcka dessa galningar tidigt och flyr.
Senast redigerad av KapitalismKnullad 2026-01-02 kl. 23:21.
Citera
2026-01-02, 23:16
Moderator
Parongatans avatar
Skansen Kronan i Göteborg på en nyårsafton för kanske 15-20 år sedan. Ett av centrala Göteborgs utsiktsställe för att kunna se fyrverkerier och fira in ett nytt år.

Det var otroligt många som hade samlats däruppe inför tolvslaget. Och det blev bara fler och fler. Vi stod som packade sillar och kunde till slut knappt röra oss. Fullt med berusade och stökiga människor. Det var smågruff och spänd energi i luften.

När några riktiga idioter började skjuta raketer horisontellt rakt in i folkmassorna, samtidigt som andra drog igång feta tårtor på marken mitt bland barnfamiljer och normala nyårsfirare, fick jag nog och drog därifrån.

Så jag fick se fyrverkerierna från Haga Nygata istället för uppe på höjden med utsikt över hela stan. Men det var ett lätt val att lämna platsen där olycks- och skaderisken var skyhög. Hellre hundra raketer i skyn, än en tårta i ansiktet.
Citera
2026-01-02, 23:26
Medlem
rovmuns avatar
Sala Apolo - Barcelona

Lämnade aldrig men tänkte att här är man körd om det börjar brinna. Var knökfullt ( vet ej hur många de tog in men större än de svenska stora klubbarna )
Går inte att länka bilderna men var en liten trappa bara
Citera
2026-01-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Ett skummt ställe på grandcanaria. känndes inte helt säkert när jag o polarn hamnade där bland horor och drägg kl 4 på morgonen
Var de typ under ett köpcentrum . Kommer inte ihåg vad de hette. Cita. Var ett jävligt suspekt ställd där.

Inte lämnat men varit kvar i ett ställd där paramilitärer skjutit massa skott genom väggen. Förutom den riskdn att de kunde hända igen var det en bra svartpub. Även mycket brandbomber kastas mot polis mellan varven men puben var alltid bästa stället.

Finns mer ställen dit ingen utan street smart tänk skulle befinna sig.
Citera
2026-01-02, 23:45
Medlem
Venators avatar
En pub i Bristol där jag kände mig uttittad av några killar med fängelsetatueringar, som om jag höll på fel fotbollslag eller som om de undrade om jag var snut. Drack min pint ganska snabbt och gick och såg mig noga om om över axeln.

Tunnelbanestationen Piccadilly Circus i julhandeln - det räckte att gå halvvägs ner i trappan och när jag såg ett hav av folk som trängdes utan att någon kom någonvart vände jag bara och gick upp igen. Drömmål för en terrorist. Idag stänger de stationerna när det är för mycket folk som vill ner under julhandeln.

Hehe, just det... En bar på Hönö i Göteborgs skärgård en sensommarkväll där några lokala stjärnor ville mucka gräl med stadsbor som kommit i båt. De gav sig på några killar vid bordet bredvid och vi smet innan de flyttade intresset till oss. Och en midsommarafton i typ bygdegården på annan ö i Göteborgs skärgård där jag fick napp med en lokal tjej och hon sa att nu måste vi smita innan öns killar ser att en stadsbo raggar på en av öns tjejer för då skulle jag få smörj. Men det blev en trevlig midsommarnatt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in