2026-01-02, 21:00
Medlem
norther1s avatar
Absolut. Var på en bakgata av turistkvarteren i Marrakesh och gick in i någon negeraffär som sålde souvenirer. Fanns ingen som jagade in mig (vilket är ett stort undantag i dessa krokar) och genom fönstret såg jag några roliga figurer som jag tänkte ge till min brorson. Vid detta tillfälle är jag själv. Går i alla fall in, säger hej till expediten och då han inte tycks ha något annat för sig så kallpratar vi lite om vad han har för artiklar. Efter ett tag verkar en annan anställd befinna sig i butiken. Han tycks inte göra någonting annat än att lite smått nervöst vackla omkring bakom mig. I denna veva vill expediten som jag än så länge pratat med att jag ska följa med in på lagret för att se en väldigt speciellt produkt. Jag har besökt dessa negerländer ofta och vet att det är ett typiskt knep att erbjuda "exklusiva" produkter på det sättet och ta ett enormt överpris för dem. Men detta kändes helt annorlunda och jag känner att det är dags att dra. Han anställde som cirkulerat oklart bakom mig börjar närma sig dörren och blockerar den när jag försöker ta mig ut. Det är en liten jävla krabat på typ 60kilo, så jag ursäktar mig och rycker upp dörren och drar snabbt därifrån. Tänker egentligen att det mest var jävligt obehagligt. Att de kanske försökte råna mig eller tvinga mig att köpa något skräp.

Ett par veckor senare läser jag att två nordiska kvinnor blivit kidnappade och brutalt mördade på detta sättet i Marocko. Minns inte om det var I Marrakesh eller om det var i den butiken, men det är en obehaglig tanke. Även om jag är nästan 190 och 100kg så kan fan vad som helst hända i sånna situationer.
Citera
2026-01-02, 21:04
Medlem
Finurlig34s avatar
Undviker Göteborg, senast jag var där, kom ut från nordstan, så var det poliser överallt som sprang runt, var nån knivgalning de jagade.
Citera
2026-01-02, 21:06
Medlem
I vissa perioder i mitt liv har jag varit mer riskmedveten än andra, kanske inte lämnat, men varit katastrofberedd ( kollat utgång, varit uppmärksam, inte slappnat av.) Exempel på sådana platser kan vara svartklubbar, nattklubbar utomlands, i Luxor efter terrorattentatet vid Hatshepsuts dödstempel 1997 ( besök några år efter), konserter med massor av folk där det inte var sektioner utan hela folkmassan tryckte på, samt vissa flyg och båtar.

Det blev dock tråkigt och förtog det som skulle vara lustfyllt så jag slutade tänka/oroa mig. Skulle kanske behöva behöva hitta ett mellanläge.
Citera
2026-01-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domkraft
Jag och kompisen gick i stan på 80 talet. När vi gick dök det upp ett gäng med baseballträn och nunchakus etc som var runt 50 pers. Vi gick genom gänget och inget hände men fan vad det var obehagligt. Dom var ju inte ute efter oss som tur var men vi kunde lika gärna blivit ihjälslagna bara för kul.
Finns sådant idag, aktivklubbmedlemmar, typ fascister som springer runt och misshandlar folk som inte är kritvita. Vedervärdigt.
Citera
2026-01-02, 21:25
Medlem
Aakerbocks avatar
Jag var med familjen i Paris för många år sedan. Då råkade vi komma in i en stadsdel där det bara var negrer. Det kan ha varit söder om Gar de'l Est. Överallt var det bara svarta människor. Vi var de enda vita man såg. Inte för att svartingarna var hotfulla eller så, men det var ändå lite obehagligt. Vi skyndade oss därifrån.
Citera
2026-01-02, 21:40
Medlem
Wiens tunnelbana. Jag och en tågluffarpolare valde att invänta nästa tåg då en maskerad person med halsduk över ansiktet betedde sig mycket märkligt och hoppade på det vi tänkt ta. Visade sig dock vara helt obefogat. Bara en vanlig dåre.
Citera
2026-01-02, 21:51
Medlem
Flaskpostenss avatar
Slum kvarter i Barcelona var ingen höjdare, blev jagad av stora afrikanska negrer som ville rån oss i unga år, vi sprang rätt snabbt därifrån
Citera
2026-01-02, 22:06
Medlem
Storstark68s avatar
Ett horhus i London typ Soho där påtända luder krälade på oss men vi skulle bara se stripshowen. Jag såg att i baren spetsades våra öl med vitt pulver och när vi sippade domnade läpparna direkt. Då kom barkillen med knäckt näsben och gav oss en nota på flera tusen kronor. Never sa jag men då kom en jätteneger fram till vårt bord och skrek: You cant pay?! Jag svarade att vi betalar för ölen plus dricks men då ställde han sig framför dörren till utgången. Min kompis sa att vi måste betala men jag vägrade. Vi går rakt mot negerjäveln sa jag, men flyttar han inte på sig blir det fajt. Vi gick och en meter till negern vek han undan och det var typ en stor lättnad. Undrar faktiskt än idag varför han gjorde det med tanke på hans fysik.
Citera
2026-01-02, 22:13
Medlem
Eurodiscos avatar
Ett skummt ställe på grandcanaria. känndes inte helt säkert när jag o polarn hamnade där bland horor och drägg kl 4 på morgonen
Citera
2026-01-02, 22:13
Medlem
Drottninggatan i julhandeln. Eller snarare överallt där det är tjockt med folk. Om något händer och folk får panik så ligger man jävligt risigt till i en sådan folksamling. Kan vara allt från brand till terrorbrott. Du har inte en chans om du fastnar i en panikslagen folkmassa.
Citera
2026-01-02, 22:28
Medlem
Är nog alltid på alerten om jag rör mig ute där större mängder folk finns men gör alltid en riskbedömning i varje rum jag går in i. Känns nog som det är något det flesta sunda män gör? Känns genetiskt kodat i oss att göra så.
Citera
2026-01-02, 22:36
Medlem
Halte Haralds avatar
Absolut. Jag stog i kön på väg in i ett bergrum där det hölls ett rave. En väg in/ut och ett diesel elverk som stog där inne. Extremt mycket fulla folk. Hade en hängmatta med mig så jag gick och satte upp den i ett träd i närheten och drog lite tjack istället medan mina vänner gick in (dom tyckte jag överdrev faran)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in