Absolut. Var på en bakgata av turistkvarteren i Marrakesh och gick in i någon negeraffär som sålde souvenirer. Fanns ingen som jagade in mig (vilket är ett stort undantag i dessa krokar) och genom fönstret såg jag några roliga figurer som jag tänkte ge till min brorson. Vid detta tillfälle är jag själv. Går i alla fall in, säger hej till expediten och då han inte tycks ha något annat för sig så kallpratar vi lite om vad han har för artiklar. Efter ett tag verkar en annan anställd befinna sig i butiken. Han tycks inte göra någonting annat än att lite smått nervöst vackla omkring bakom mig. I denna veva vill expediten som jag än så länge pratat med att jag ska följa med in på lagret för att se en väldigt speciellt produkt. Jag har besökt dessa negerländer ofta och vet att det är ett typiskt knep att erbjuda "exklusiva" produkter på det sättet och ta ett enormt överpris för dem. Men detta kändes helt annorlunda och jag känner att det är dags att dra. Han anställde som cirkulerat oklart bakom mig börjar närma sig dörren och blockerar den när jag försöker ta mig ut. Det är en liten jävla krabat på typ 60kilo, så jag ursäktar mig och rycker upp dörren och drar snabbt därifrån. Tänker egentligen att det mest var jävligt obehagligt. Att de kanske försökte råna mig eller tvinga mig att köpa något skräp.
Ett par veckor senare läser jag att två nordiska kvinnor blivit kidnappade och brutalt mördade på detta sättet i Marocko. Minns inte om det var I Marrakesh eller om det var i den butiken, men det är en obehaglig tanke. Även om jag är nästan 190 och 100kg så kan fan vad som helst hända i sånna situationer.
Ett par veckor senare läser jag att två nordiska kvinnor blivit kidnappade och brutalt mördade på detta sättet i Marocko. Minns inte om det var I Marrakesh eller om det var i den butiken, men det är en obehaglig tanke. Även om jag är nästan 190 och 100kg så kan fan vad som helst hända i sånna situationer.