2026-01-02, 16:44
Medlem
Den senaste olyckan på nattklubban på skidorten fick mig undra om folk brukar undvika ställen eller områden som uppleves för osäkra, farliga att visstas på. Då menar jag att ni gick dit men vända pga dålig säkerhet?

Vad fick er att lämna stället? och har det någon gång hänt en olycka där ni var pga det ni tänkte på. Det behöver inte vara i anslutning när ni lämnade utan kan vara flera år efter ni var där.

Utgångar som var täckta? Mycket levande ljus, för mycket folk och få ingångar skulle göra en katastrof dödlig.

Ex Hissingibranden så var det bara en in/utgång, den andra var täckt med bröte. Det var en extrem dödsfälle.

Behöver inte vara just diskotekbränder utan i andra farliga sammanhang där olyckor och katastrofer kan inträffa pga dålig säkerhet.
Citera
2026-01-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Den senaste olyckan på nattklubban på skidorten fick mig undra om folk brukar undvika ställen eller områden som uppleves för osäkra, farliga att visstas på. Då menar jag att ni gick dit men vända pga dålig säkerhet?

Vad fick er att lämna stället? och har det någon gång hänt en olycka där ni var pga det ni tänkte på. Det behöver inte vara i anslutning när ni lämnade utan kan vara flera år efter ni var där.

Utgångar som var täckta? Mycket levande ljus, för mycket folk och få ingångar skulle göra en katastrof dödlig.

Ex Hissingibranden så var det bara en in/utgång, den andra var täckt med bröte. Det var en extrem dödsfälle.

Behöver inte vara just diskotekbränder utan i andra farliga sammanhang där olyckor och katastrofer kan inträffa pga dålig säkerhet.

En kraftig överrepresentation av tungt beväpnad kravallpolis.
Citera
2026-01-02, 17:29
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
En kraftig överrepresentation av tungt beväpnad kravallpolis.
Vad var det för ställe, som kändes så farligt att du valde att lämna det?

Var det i något annat land? Svensk kravallpolis är knappast farliga för allmänheten, jämfört med stora bränder och liknande.

Svensk kravallpolis har inte skjutit en enda demonstrant sen göteborgskravallerna 2001, och han överlevde.
Citera
2026-01-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Vad var det för ställe, som kändes så farligt att du valde att lämna det?

Var det i något annat land? Svensk kravallpolis är knappast farliga för allmänheten, jämfört med stora bränder och liknanden.

Svensk kravallpolis har väl knappt inte skjutit en jävel sen göteborgskravallerna 2001, och han överlevde.

Det var i Turkiet på paradgatan "İstiklal Caddesi". Gick några kvarter bort på en bar istället.
Citera
2026-01-02, 17:33
Medlem
mikaelss avatar
Jag tror många lämnade Drottninggatan när Akilov berikade oss.
Citera
2026-01-02, 17:34
Medlem
Har varit på platser med mycket folk där jag insett att om det dyker upp en islamistisk terrorist nu så har jag ingen chans att ta mig ut. Men har ändå inte lämnat pga det då det känts osannolikt att en sådan händelse skulle ske just där och då.

Några år senare visade sig att en massmördare frekvent besökt det stället.

Undvek även vissa specifika platser för runt 20 år sedan i samband med hysterin runt Mohammed som rondellhund
Senast redigerad av dayeso 2026-01-02 kl. 17:45.
Citera
2026-01-02, 17:48
Medlem
HBTKuks avatar
Jag var på en klubb i Bukarest och såg en bekant uppträda för några år sedan. Väl där noterade jag hur farlig lokalen vore om det blev brand. Den var liksom timglasformad med två stora rum och en liten öppning i väggen för att röra sig mellan de två ytorna.

Två veckor senare brann det där med massa döda som följd.

Den gången lämnade jag dock inte p.g.a. av den eventuella faran..
Citera
2026-01-02, 18:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det var i Turkiet på paradgatan "İstiklal Caddesi". Gick några kvarter bort på en bar istället.

Vad var farligt där, då? Där har jag också varit, i sällskap med ung och vacker dotter, för inte så länge sedan. Menar du scammertyperna? Men dessa tar ju kontakt på gatan, det gäller bara att inte följa med dem någonstans. Ställena VID gatan är inte farliga i sig!
Citera
2026-01-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad var farligt där, då? Där har jag också varit, i sällskap med ung och vacker dotter, för inte så länge sedan. Menar du scammertyperna? Men dessa tar ju kontakt på gatan, det gäller bara att inte följa med dem någonstans. Ställena VID gatan är inte farliga i sig!

Det blev kravaller med idel tårgas och 8000 skadade.
Citera
2026-01-02, 18:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det blev kravaller med idel tårgas och 8000 skadade.

OK, i vårvintras? Jag läste om det. Ja, då ska man såklart lämna.
Citera
2026-01-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK, i vårvintras? Jag läste om det. Ja, då ska man såklart lämna.

Det verkar vara ett kravalltätt land Turkiet.
Men mängden kravallpolis och en lätt stickande ton i luften är väl en bra cue att lämna.
Citera
2026-01-02, 18:38
Medlem
Jag och kompisen gick i stan på 80 talet. När vi gick dök det upp ett gäng med baseballträn och nunchakus etc som var runt 50 pers. Vi gick genom gänget och inget hände men fan vad det var obehagligt. Dom var ju inte ute efter oss som tur var men vi kunde lika gärna blivit ihjälslagna bara för kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in