Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-03, 16:47
Medlem
Sunimods avatar
Ovädret Anna ställer till det på Arlanda

"Det råder upprorsstämning på Arlanda.

Passagerare har väntat i flera timmar – och bagage staplas på varandra."

"Snöstormen Anna slår hårt mot Stockholm och SMHI har flera vädervarningar utfärdade. På Arlanda råder för närvarande kaos vid bagageutlämningen. Flera passagerare har tvingats vänta i timmar på att få sitt bagage. Bilder visar hur mängder av väskor staplats på varandra."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/bagagekaos-pa-arlanda-stor-ilska-bland-passagerare/
Citera
2026-01-03, 16:51
Medlem
Syrons avatar
Massa träd som fallit av snövikten där jag är just nu. Lyckats skotta nog för att folk ska kunna gå ut från lägenheten men inte mer. Blankhalt närmare kusten med, ett antal olyckor på vägen. Grannen fastnade i en backe igår och fick ta till hjälp av oss andra för att ta sig ut på huvudväg, omöjligt att köra upp för dem igen, det var för halt. Min egen bil får stå kvar, skottade tre gånger igårkväll men idag var hela gården full av snö igen, bilen nästan omöjlig att se under all snö. Som tur är kan vi fortfarande nå den lokala butiken för att handla och strömmen fungerar.
Citera
2026-01-03, 17:01
Medlem
Bli inte oroliga!

Detta är en helt normal inställning på vintervädret!

Det är bara memorera över andra vintervädrar och glömma bort vad som rapporterats, så blir man inte påverkad och orolig. Detta är ingenting. Helt vanlig vinterväder!

Man skall fortfarande vara försiktig. Men man skall inte oroa sig!

Jag förnekar inte klimatförändringar. Men detta har inget med klimatförändringar att göra. Detta är ingen klimatkris!

Absolut ingenting kommer att hända!
Citera
2026-01-03, 17:18
Medlem
Angeliqas avatar
Massor av idioter har rest till Arlanda trots inställd tågtrafik och varningar. Väl framme gnäller de för att flygen inte går.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/bagagekaos-pa-arlanda-stor-ilska-bland-passagerare/
Citera
2026-01-03, 17:42
Medlem
De som väntar på sina väskor kunde väl inte förutse det här när de bokade resa för 5 månader sen?
Apropå idioter.
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Massor av idioter har rest till Arlanda trots inställd tågtrafik och varningar. Väl framme gnäller de för att flygen inte går.

Citera
2026-01-03, 17:45
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
De som väntar på sina väskor kunde väl inte förutse det här när de bokade resa för 5 månader sen?
Apropå idioter.

De valde att resa till Arlanda 09 imorse och checka in väskorna. Det var idiotiskt. Har du ens läst artikeln?

Semesterresa är lika onödigt som Sushi i den trakten idag.
Citera
2026-01-03, 17:48
Medlem
Citat:
Jag har så svårt att ta ett oväder med namnet Anna på allvar.
Ähh, de går bara efter en förutbestämd lista med varannan damernas. När jag såg listan och såg namnet Ymer.. då rös jag. Lucas gav också en viss eftertanke.
Citera
2026-01-03, 17:50
Medlem
Ja, citat:
Citat:
På Arlanda råder för närvarande kaos vid bagageutlämningen. Många passagerare har tvingats vänta i timmar på att få sitt bagage. Bilder visar hur mängder av väskor staplats på varandra.
Låter det som folk som ska resa eller kommer hem?
Sen finns det andra exempel i artikeln där vissa kan anses vara idioter, t ex de som lastade på fel bagage.
Citat:
De valde att resa till Arlanda 09 imorse och checka in väskorna. Det var idiotiskt. Har du ens läst artikeln?

Semesterresa är lika onödigt som Sushi i den trakten idag.
Citera
2026-01-03, 18:00
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Ja, citat:

Låter det som folk som ska resa eller kommer hem?
Sen finns det andra exempel i artikeln där vissa kan anses vara idioter, t ex de som lastade på fel bagage.

Tanten i Expressen försökte lämna Sverige.

Citat:
Elisabeth Pousette var på plats på Arlanda vid 09-tiden för att flyga till Marrakesh med Norwegian. Passagerarna fick gå ombord på planet – men det lyfte aldrig. 

Det är egalt om resenärer lyfter eller ankommer. Det var kaos med inställda flyg redan igår. Tror du att just gruppen Arlandaresenärer undantas från vädervarningarna? När de är lika patetiska som de som tar bilen ut för att köpa sushi.

Citat:
Han fick höra från flygbolagspersonal på plats att vägarna mellan flygplanen och bagagehallen inte var plogade och att väskor står utomhus. Men informationen till resenärerna är nästintill obefintlig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QJokpQ/bagagehaveri-pa-arlanda-i-snoovadret-det-ar-kaos

De har fått information från myndigheterna om väderläget. De har varnats. Men de inbillar sig att varningar inte gäller dem. Att Arlanda är en fristående zon dit snö inte blåser.
Citera
2026-01-03, 18:01
Medlem
SILVER-TIMOTHYs avatar
Mätte nu 53cm snö i östra Småland, Kalmar län. Det ska komma 14cm till de kommande 2 dygnen.

Har bott här mer eller mindre hela mitt liv, men har aldrig sett så mycket snö förrut.
Citera
2026-01-03, 18:16
Medlem
Bra att dom överdriver så mycket det går med nederbörd och oväder. För vi måste ta klimatet på allvar.
Citera
2026-01-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Såg precis ett inslag med en kvinna som var HELT insnöad, hade nånstans 5-10 cm framför dörren, hade kört fast i denna snömängd kom inte till arbetet och var helt avskuren. Undras hur reportern tog sig dit, just saying.
Nä det behövdes inte en hög 4 hjuls driven bil för att ta sig igenom det som visades på tv, möjligtvis saknades dubbdäck.

Har läst någonstans att de nya varningarna inte återger styrkan i rådande väder utan dess påverkan på samhället och det kan säkert stämma.
För 3 vintrar sedan hade jag 38 cm snö utanför dörren en morgon när jag vaknade och det var inget lokalt, det hade kommit ungefär samma mängd i ett stort område.
Väder Nisse(han den åskrädda) sa på kvällen att det kunde komma lite snö under natten sen var det bra med det, inga varningar eller direktsändning i morgonsoffan.
Jag skottade fram bilen och ut till vägen sen la jag mig i soffan och väntade in plogen och när den kom körde jag efter den och det var inte ens ett samtalsämne på eftermiddagsfikat.

Stockholmare måste vara väldigt klent byggda, ja mentalt alltså, när dom tror att hela Sverige sitter och ojjar sig när dom kör fast i 5 cm snö. Men det är klart tänk er om Bianca inte kom iväg till sin podstudio eller vad hon nu gör om dagarna det hade såklart påverkat...??
Kram och hoppas ni överlever i kungliga huvudstaden.

Jepp dom är helt handfallna i storstaden, totalt hjärndött! idag hade vi över 50 cm snö och samhället går inte under för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in