Citat:
Jag kan ta för jag bodde förut som exempel. Väldigt centralt i Stockholm, en enda väg till lägenheten/parkering (dessutom knappt plats för två filer) Hade träd blåst ner och förstört ställen där jag hängde och fallit på vägen så jag behövde parkera bilen flera mil bort och sen inte kunna ta bussen för den inte kan åka och busshållplatserna blåst bort så hade det inte varit så kul. Och det var nästan mitt i centrala Stockholm. Men du verkar tro att alla bor som du om man bor utanför landsbygden?
Vad fan snackar du om? En som behöver hemtjänst exempelvis eller som är handikappad i rullstol mår utmärkt för personerna förberett sig på något som knappt går att förbereda sig på? Vet många som förberett sig väldigt bra som mår väldigt dåligt just nu. Just för att de behövt kriga hela dagarna med det de förberett sig med och är nu helt slut och knäckta för deras hus, lador (vet folk som fått hästar döda och annat), bilar osv. blivit förstörda medan de sågat träd och skottat i 18 timmar i sträck under flera olika tillfällen på kort tid.
Vad fan snackar du om? En som behöver hemtjänst exempelvis eller som är handikappad i rullstol mår utmärkt för personerna förberett sig på något som knappt går att förbereda sig på? Vet många som förberett sig väldigt bra som mår väldigt dåligt just nu. Just för att de behövt kriga hela dagarna med det de förberett sig med och är nu helt slut och knäckta för deras hus, lador (vet folk som fått hästar döda och annat), bilar osv. blivit förstörda medan de sågat träd och skottat i 18 timmar i sträck under flera olika tillfällen på kort tid.
Ett träd som faller över en väg i centrala Stockholm är borta på nån timme. Du hade bara kunnat ställa bilen på nån gata runt hörnan, ta en pizza och sen hade saken varit ur världen. Sluta måla upp kompletta fantasiscenarion.
Som sagt - om du har förberett dig så kommer du i 99 fall av 100 klara en sån här storm hur bra som helst. Sen kan alla såklart ha sjuk otur och drabbas oväntat hårt och så kan det vara i livet.