2026-05-14, 18:58
Medlem
[quote=ArasonBnk|94958144]
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94

Men den jävsituationen det handlade om var att frun sitter med som nämndeman i Växjö tingsrätt. Därav var rättegången i Kalmar..

Logiskt.
Citera
2026-05-14, 19:00
Medlem
[quote=ArasonBnk|94958144]
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94

Men den jävsituationen det handlade om var att frun sitter med som nämndeman i Växjö tingsrätt. Därav var rättegången i Kalmar..

Handlar nog om hennes jäv, men även att N har "vänner" i rättssystemet, så 2 skäl.
Citera
2026-05-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Tror tvärtom att straffet blir längre , den här mannen är rökt ingen vill kännas vid han längre , lite som Andrew Mountbatten, fd prins UK

Allting har ett slut och N har nått vägens ände.

Får hoppas på 6 år. Efter att ha hört frun och ALLA hennes vittnen som säger samma sak är domen ett hån. Misshandla en okänd, maxstraff 10 år. Att misshandla frugan mycket, mycket allvarligt under många år maxstraff 6 år. Vilken kvinnosyn, även om kvinnor också kan misshandla. Svinaktigt, stackars kvinna.
Citera
2026-05-14, 19:15
Medlem
Kan N prata sig ur detta i Hovrätten, mästare på att dupera. Många vittnen, mycket dokumentation. Kvinnomisshandlare är inte populära i fängelser. Ingen champagne och gåslever där. Hoppas han får dela cell med en dryg jävel, ingen egen hotellsvit. Även om han är greve. Minst 6 år, ute efter 3/4 om han sköter sig. Svärtat ner sig själv totalt, får nog fly landet, åtminstone Växjö. Eller sitta på Bergkvara gård och supa ihjäl sig. Hur kan man blåljuga som han gör? Lögndetektor är inte 100 %, men stämmer oftast. Kan slå fel om man pratar om mycket privata saker som sex. Jag skulle inte klara ett sånt test även om jag var oskyldig.
Citera
2026-05-14, 19:18
Medlem
Detta påminner om klassikern - Vad säger man till frun som har två blåtiror? - "Inget alls, hon har redan blivit tillsagd två gånger!"
Citera
2026-05-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busyllama
När jag läst FUP och lyssnat på rättegången fick jag intrycket att det var modern som absolut ville hålla döttrarna utanför.

Mycket av det de utsatts för kan ju vara preskriberat men om de blivit utsatta även som vuxna (någon som vet?) skulle det löna sig att de gör enskild anmälan och får ett eget åtal. Det skulle nämligen ge NP ett mycket längre straff. Bakar de ihop alla övergrepp mot familjen i det här åtalet får han ju nästan inget extra straff för det, möjligen någon månad. Så fungerar det tyvärr i Sverige. Ju fler brott man gör, desto lägre straff. Men med individuella åtal kan det bli full pott?

Jag funderade över barnbarnen under lyssningen. De har ju varit närvarande i och med familjerna bor tätt ihop. Om de har bevittnat saker räknas det numera som barnfridsbrott och det är ju en åtalspunkt i sig.

Sedan är det mycket möjligt att döttrarna vill 'ligga lågt' tills han skrivit över hela gården.

Och nu kommer en skojig konspirationsteori. Vi har en vältalig och förmögen greve i fängelse som dessutom nu är singel. Tror ni kärleksbreven redan börjat ramla in från hågade spekulanter som gärna vill bli den nya grevinnan? Män i fängelse har tydligen dragningskraft på vissa kvinnor som är övertygade om att de kan "ändra på honom". En yngre fru med möjlighet till fler barn, kanske en son, och så lite utpressning till dottern att ge tillbaka skogen? Det här skulle kunna utveckla sig till Succession på riktigt. 🍿🍿🍿

Ja du det är en tanke som inte är helt omöjlig. Han är inte så gammal även om han ser sliten ut och låter som 80.

Man gör dig själv en stor tjänst om man förstår att personligheter som NP använder andra människor för att få fördelar, det de behöver och vill ha. De går inte att ändra på, det är de som förändrar, kuvar och bryter ner.

När de fått vad de vill ha försvinner charmen och de går de vidare till nästa. Det bör nämnas att de inte har några skrupler gentemot någon, inklusive de närmaste, överhuvudtaget.

Jag har läst om dömda, fängslade personer som ex Amager mannen Marcel Lychau Hansen, som försökte få sin son att plantera ut hans DNA i form av sperma i avklippta fingrar från städhandskar (!) från fängelsebesöket, för att försöka övertyga polisen om att de hade låst in fel man.

De är oerhört tävlingsinriktade och gör allt de kan för att vinna.
Jag själv tror att NP, som Borgmästare för kommunen, skap ett starkt behov av hans mark innan han sålde. Altruistiskt hette det att han inte behövde sälja och gjorde en tjänst för kommunen typ.

Med detta vill jag säga att skulle NP inleda en relation, ex med en kvinna under fängelsetiden, är jag övertygad om att han kommer använda henne som en förlängning av sig själv och få henne göra saker.

Ulrica lever farligt trots domen och jag tror han kommer göra allt i sin makt att försöka krossa henne totalt.
Citera
2026-05-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArasonBnk
Tror mig, känner den äldsta dottern mycket väl. Och dom är minst sagt styrda av N maktspel.. iaf var dom det fram tills han blev häktad..

Är inte förvånad. Ena dottern är sjukgymnast eller var det, tror jag. Lär vara trevlig. Antar att döttrarna känner en lättnad för stunden, åtminstone. Kan inte göra dem arvslösa, de har rätt till 50 % ihop, resten kan han skänka bort. Slutet för ätten Posse på Bergkvara? Har aldrig varit där, bara åkt förbi. Hade tänkt gå på julmarknaden. Slut med det nu. Blir nog inte fler.
Citera
2026-05-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
https://www.youtube.com/watch?v=VFFHLQmdTK0

Den ska alla lyssna på. Fruktansvärt!

Och lyssna på alla vittnen. 3 avsnitt. Nisse pisse, frun och vittnen.
Citera
2026-05-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Visst, men de är välbärgade vuxna kvinnor. Sett och känner till ekonomiskt utsatta kvinnor som haft mer kämparglöd än dessa. Nåt säger mig de inte vill bli arvslösa.

Kan inte bli arvslösa, rätt till 50 %. 50 % kan han skänka till vem som helst, gärna kvinnojouren.
Citera
2026-05-14, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Lyssnat en del på frun nu och blev ganska less, hon framstår som mer än lovligt naiv som hela tiden verkat tro att han ska sluta misshandla. Första incidenten var på 90-talet och sedan dess har det bara blivit värre, det är många långa år där hon borde sett trenden och lämnat.

Kallas för medberoende, inte naivt. Typexempel på kvinnomisshandel. Bryts ner så mycket att de ofta tror att de förtjänar stryk. Ibland kunde han vara trevlig också. Detta är ett typexempel. Och utan N så har hon varken jobb eller bostad, jobbar i hans företag. Inte lätt att ta sig ur sådant här.
Citera
2026-05-14, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hilder
Runt mitten av 70 talet gjorde jag värnplikten på I11 i Växjö. Då fanns det en
Posse som givetvis gjorde befälsutbildning på Livkompaniet. Hade inget med
denne Posse att göra, men av allt att dömma hade han WaffenSS som sina idoler..
Han och några till gjorde ofta exercis övningar på kvällstid " för att det var så roligt"
Det var då Ex1, dvs Giiivaakt.. på ett leed framåt maarsch... osv Ni förstår...
Denne Posse bör rimligen vara född i mitten av 50 talet, bör ju vara någon
släkting till kraken i tråden.

Född 1962, tror jag.
Citera
2026-05-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvdan2026
Kan N prata sig ur detta i Hovrätten, mästare på att dupera. Många vittnen, mycket dokumentation. Kvinnomisshandlare är inte populära i fängelser. Ingen champagne och gåslever där. Hoppas han får dela cell med en dryg jävel, ingen egen hotellsvit. Även om han är greve. Minst 6 år, ute efter 3/4 om han sköter sig. Svärtat ner sig själv totalt, får nog fly landet, åtminstone Växjö. Eller sitta på Bergkvara gård och supa ihjäl sig. Hur kan man blåljuga som han gör? Lögndetektor är inte 100 %, men stämmer oftast. Kan slå fel om man pratar om mycket privata saker som sex. Jag skulle inte klara ett sånt test även om jag var oskyldig.
Trodde det var villkorlig frigivning efter två tredjedels strafftid som gäller i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in