Citat:
Ursprungligen postat av
busyllama
När jag läst FUP och lyssnat på rättegången fick jag intrycket att det var modern som absolut ville hålla döttrarna utanför.
Mycket av det de utsatts för kan ju vara preskriberat men om de blivit utsatta även som vuxna (någon som vet?) skulle det löna sig att de gör enskild anmälan och får ett eget åtal. Det skulle nämligen ge NP ett mycket längre straff. Bakar de ihop alla övergrepp mot familjen i det här åtalet får han ju nästan inget extra straff för det, möjligen någon månad. Så fungerar det tyvärr i Sverige. Ju fler brott man gör, desto lägre straff. Men med individuella åtal kan det bli full pott?
Jag funderade över barnbarnen under lyssningen. De har ju varit närvarande i och med familjerna bor tätt ihop. Om de har bevittnat saker räknas det numera som barnfridsbrott och det är ju en åtalspunkt i sig.
Sedan är det mycket möjligt att döttrarna vill 'ligga lågt' tills han skrivit över hela gården.
Och nu kommer en skojig konspirationsteori. Vi har en vältalig och förmögen greve i fängelse som dessutom nu är singel. Tror ni kärleksbreven redan börjat ramla in från hågade spekulanter som gärna vill bli den nya grevinnan? Män i fängelse har tydligen dragningskraft på vissa kvinnor som är övertygade om att de kan "ändra på honom". En yngre fru med möjlighet till fler barn, kanske en son, och så lite utpressning till dottern att ge tillbaka skogen? Det här skulle kunna utveckla sig till Succession på riktigt. 🍿🍿🍿
Ja du det är en tanke som inte är helt omöjlig. Han är inte så gammal även om han ser sliten ut och låter som 80.
Man gör dig själv en stor tjänst om man förstår att personligheter som NP använder andra människor för att få fördelar, det de behöver och vill ha. De går inte att ändra på, det är de som förändrar, kuvar och bryter ner.
När de fått vad de vill ha försvinner charmen och de går de vidare till nästa. Det bör nämnas att de inte har några skrupler gentemot någon, inklusive de närmaste, överhuvudtaget.
Jag har läst om dömda, fängslade personer som ex Amager mannen Marcel Lychau Hansen, som försökte få sin son att plantera ut hans DNA i form av sperma i avklippta fingrar från städhandskar (!) från fängelsebesöket, för att försöka övertyga polisen om att de hade låst in fel man.
De är oerhört tävlingsinriktade och gör allt de kan för att vinna.
Jag själv tror att NP, som Borgmästare för kommunen, skap ett starkt behov av hans mark innan han sålde. Altruistiskt hette det att han inte behövde sälja och gjorde en tjänst för kommunen typ.
Med detta vill jag säga att skulle NP inleda en relation, ex med en kvinna under fängelsetiden, är jag övertygad om att han kommer använda henne som en förlängning av sig själv och få henne göra saker.
Ulrica lever farligt trots domen och jag tror han kommer göra allt i sin makt att försöka krossa henne totalt.