2026-05-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Varför anmälde inte barnen honom? Förstår inte att de lät det pågå.
Var säkert rädda han skulle bli ännu värre mot frun, de har väl tassat på äggskal i decennier.
Citera
2026-05-10, 18:14
Medlem
Run4YourLifes avatar
Men vilket jävla äckel! En vidrig avart som inte borde få finnas ute i samhället. Honom biter ingen terapi på då han är en vidrig psykopat och inget annat.
Kungen borde ta ifrån honom adelstiteln. Fyfan vilket jävla monster!
Hoppas innerligen att barnen tar avstånd och inser att nu är allt ute offentligt, så det finns ingen anledning att vara rädd för den lilla skitstöveln.
Att frottera sig med honom efter detta lär ingen normal människa vilja göra.
Citera
2026-05-10, 18:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Var säkert rädda han skulle bli ännu värre mot frun, de har väl tassat på äggskal i decennier.
Eller att missa lite arv.
Citera
2026-05-10, 18:16
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Måste varit en ytterst bekväm post mtp att han även var största privata jordägaren i kommunen.

Man förstår att jävssituationen var överhängande i TR. Skulle fallet hamna i HR, vilket jag misstänker, får man hoppas att de geografiskt även flyttar den rättegången.

En liten notering från FUP:
Till polisen uppgav Posse att han inte hade någon utbildning, att hans yrke var ”ägare” och att han taxera lite mer över 300 000 kr/år. Det låter väldigt lite.

Man undrar hur det egentligen står till med deras bruk som djurhållning, mark, caféverksamheten och uthyrningsverksamheter
och helt allmän förmögenhet…

Skulle inte förvåna om revision är på G.

Han är "land rich, cash poor" klassiskt inom jordägande adel. Många som sitter med stora egendomar som kan vara värda 50-500 miljoner, men med svagt/obefintligt kassaflöde. Ofta stora hus att underhålla. Bergkvara gård har ett taxeringsvärde om ca 178 miljoner men Nils P har förmodligen ingen större förmögenhet utöver gården - själva driftsbolaget går +-0. Jag kikade lite i bouppteckningar efter hans föräldrar och vill minnas att de inte hade särskilt mycket pengar. Det skaver säkert rejält hos Nils P, han är den "fina" i Växjö med all sin mark och sitt adelskap, men han är inte ens flugskit ekonomiskt i jämförelse med en hel del företagare i Växjö.
Citera
2026-05-10, 18:30
Medlem
Kustenklars avatar
Att folk FORTFARANDE ställer frågan
” varför lämnar hon inte ?”
eller ” varför anmälde inte barnen ?” …

gör att man känner en hopplöshet inför stora delar av mänsklighetens intellektuella utveckling eller förmåga att förskaffa sig rätt kunskap inför ett ämne / fenomen som är väldigt ( sorgligt nog) vanligt förekommande.

Fan va det stör mig .

Eller försvarsadvokaten som säger
” JAG HADE LÄMNAT” ..
Helvete så råstörd.
Citera
2026-05-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Han är "land rich, cash poor" klassiskt inom jordägande adel. Många som sitter med stora egendomar som kan vara värda 50-500 miljoner, men med svagt/obefintligt kassaflöde. Ofta stora hus att underhålla. Bergkvara gård har ett taxeringsvärde om ca 178 miljoner men Nils P har förmodligen ingen större förmögenhet utöver gården - själva driftsbolaget går +-0. Jag kikade lite i bouppteckningar efter hans föräldrar och vill minnas att de inte hade särskilt mycket pengar. Det skaver säkert rejält hos Nils P, han är den "fina" i Växjö med all sin mark och sitt adelskap, men han är inte ens flugskit ekonomiskt i jämförelse med en hel del företagare i Växjö.
Säkert MYCKET frustrerande, vilket alla som kommer i hans väg kan få känna på.
Citera
2026-05-10, 18:59
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buoris999
Frågorna blir bara fler och fler.
Varför har han inte sökt psykologisk hjälp för sin mentala ohälsa och alkoholism?
Varför tog han inte ut skilsmässa i st f att misshandla hustrun?
Varför har han inte känt någon skam? 
Varför har han helt saknat konsekvenstänk? Har han inte fattat vilka konsekvenser det skulle få om han åkte dit?
Kunde han inte förstå att hans och hans familjs liv skulle bli förstört - som det också nu har blivit?

”Världen är en farlig plats att leva på, inte på grund av de människor som är onda, utan på grund av de människor som inte gör någonting åt det. Det enda som krävs för ondskans seger är att goda människor inte gör någonting.” /Okänd
Citera
2026-05-10, 20:07
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run4YourLife
Men vilket jävla äckel! En vidrig avart som inte borde få finnas ute i samhället. Honom biter ingen terapi på då han är en vidrig psykopat och inget annat.
Kungen borde ta ifrån honom adelstiteln. Fyfan vilket jävla monster!
Hoppas innerligen att barnen tar avstånd och inser att nu är allt ute offentligt, så det finns ingen anledning att vara rädd för den lilla skitstöveln.
Att frottera sig med honom efter detta lär ingen normal människa vilja göra.

Han har ett utseende som påminner om en kvinnomisshandlare.
Citera
2026-05-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Han är nästan lika mysig som sin släkting Knut Posse som dödades i WW2 när han tjänstgjorde i Waffen-SS.

[quote=Kustenklar|94934241]
Att folk FORTFARANDE ställer frågan
” varför lämnar hon inte ?”
eller ” varför anmälde inte barnen ?” …

gör att man känner en hopplöshet inför stora delar av mänsklighetens intellektuella utveckling eller förmåga att förskaffa sig rätt kunskap inför ett ämne / fenomen som är väldigt ( sorgligt nog) vanligt förekommande.

Fan va det stör mig .

Eller försvarsadvokaten som säger
” JAG HADE LÄMNAT” ..
Helvete så råstörd.
[/QUOTE
Senast redigerad av kongeroa 2026-05-10 kl. 21:36.
Citera
2026-05-10, 22:43
Medlem
Det finns säkert fler grevar i Sverige med samma inställning när det gäller att behandla sina fruar illa,det är i alla fall vad jag kan föreställa mig, särskilt bland den äldre generationen.
Citera
2026-05-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Varför anmälde inte barnen honom? Förstår inte att de lät det pågå.

För den yngsta dottern skulle ärva hela gården och all skog. Den äldsta dottern har fått minst lika mycket stryk hon med genom åren, Lika så hennes pojkvän som av den anledningen flyttat från henne och gården..

Nils Posse är ett stort as, som har dikterat villkoren för hela familjen + sina svärsöner i åratal, och ingen har vågat göra ngt. Det frun gjorde den 27:e december är modigt. Ingen utav döttrarna vågade säga ngt om vad som blivit utsatta för i alla år
Citera
2026-05-11, 00:35
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tror du det rättsliga skyddsnätet, du nämner, med en nämndeman i sängen, kan vara en anledning till att han valde henne som fru?

Ingen ur hans egen ”rang” ville ha honom så han fick nöja sig med någon ur ”packet” och tog då det bäst sämsta?

För då har hon har tjänat honom både rättsligt och säkrat successionen på gården. Utan att ännu kosta något.

Nu är hon uppenbart redo att avverkas som en gamal uttjänt fura.

Det är en svart och vitt syn.
Nej, jag tror inte han hade några klassmässiga överväganden bakom sitt val av hustru. Han valde nog, medvetet eller instinktivt, en hustru som i sig var formbar och undergiven. Den sortens män brukar göra det. Sådana kvinnor finns i alla samhällsklasser. Detsamma gäller den sortens grandiosa kräk som Nils - alkoholismen brukar förstärka deras beteende men man bör ha i minnet att tendenserna finns bland alla sorter, bland ”fint folk” såväl bland pöbeln, där somliga män tar ut sina misslyckanden genom våld mot närstående eller husdjur. En del människor är helt enkelt onda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in