Citat:
Ursprungligen postat av
Halvdan2026
Kan N prata sig ur detta i Hovrätten, mästare på att dupera. Många vittnen, mycket dokumentation. Kvinnomisshandlare är inte populära i fängelser. Ingen champagne och gåslever där. Hoppas han får dela cell med en dryg jävel, ingen egen hotellsvit. Även om han är greve. Minst 6 år, ute efter 3/4 om han sköter sig. Svärtat ner sig själv totalt, får nog fly landet, åtminstone Växjö. Eller sitta på Bergkvara gård och supa ihjäl sig. Hur kan man blåljuga som han gör? Lögndetektor är inte 100 %, men stämmer oftast. Kan slå fel om man pratar om mycket privata saker som sex. Jag skulle inte klara ett sånt test även om jag var oskyldig.
I Tingsrätten är det mestadels lekmän, vanliga människor som nämndemän, som dömer medans Hovrätten består mestadels av jurister/advokater.
De tittar främst på den dokumenterade bevisningen som journaler från sjukhuset och hur det överensstämmer i tid med incidenterna (även vittnen backar upp).
Det ska mycket till om de inte ser igenom vad han är för typ av personlighet då de är vana.
Något egenansvar för hans gärningar har jag inte hört. Sen är hans sadistiska ådra svår att komma ifrån, instrumentell i sin natur. Likaså det faktum att han misshandlat henne så pass svårt övertid att hon förlorat sin fysiska kroppsfunktion ger att straffpåföljden borde vara mycket högre tillika skadeståndsanspråket.
Det hör till saken att han inte sökt hjälp under 30 år för sitt beteende eller ringt efter adekvat hjälp när hon varit skadad.
Istället slängde han ut henne skadad från hemmet mitt i decemberkvällen, tog hennes rullstol och hade sönder kodlåset på ytterdörren så hon inte skulle kunna ta sig in och hota ta livet av henne.
Likgiltighet för hur det gick för henne är inte en förmildrande omständighet, tvärt om besvärande.
Det måste bara till en överklagan så denna usling till man får sitta så länge som möjligt!