Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Idag, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så vad är problemet?

Enligt ditt tidigare inlägg är det ju ett problem att inte alla kan gå runt med obegränsade kontanter utan att bli ifrågasatta?
Citera
Idag, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Riktlinjerna är ju sådana att går du runt med stora summor sedlar trots att de är beskattade, så får du förklara dig
Har du hög inkomst anser man att du kan använda kort.

Få medelsvensson går runt med mycket kontanter, det väcker uppmärksamhet.

Kan man få ner kriminaliteten är det inte mycket begärt att få förklara sig. Tar 5 minuter för de flesta.

Ja om du gillar att bo i en polisstat och inte har nån integritet och skulle låta staten kolla dina skinkhalvor och din k-k när de frågar för du har ju inget att dölja.

spelar ingen roll om nån så promenerar med 100 tusen i fickan så behöver han inte förklara sig.

Det är upp till polisen att bevisa om de anser att han aldrig jobbat eller liknande.

Även då kan han ha fått pengarna från avkastning eller familj eller vadsomhelst från utlandet.
Senast redigerad av Blatteman Idag kl. 01:22.
Citera
Idag, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Ja om du gillar att bo i en polisstat och inte har nån integritet och skulle låta staten kolla dina skinkhalvor och din k-k när de frågar för du har ju inget att dölja.

spelar ingen roll om nån så promenerar med 100 tusen i fickan så behöver han inte förklara sig.

Det är upp till polisen att bevisa om de anser att han aldrig jobbat eller liknande.

Typ inte polisen biträder kronofogden nu för tiden. Och de kör med omvänd bevisbörda precis som skatteverket och de så har de jobbat i decennier.
Citera
Idag, 00:58
Medlem
Sedan importerad gängkriminalitet
Citera
Idag, 01:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Enligt ditt tidigare inlägg är det ju ett problem att inte alla kan gå runt med obegränsade kontanter utan att bli ifrågasatta?

Det har jag aldrig hävdat. Tvärtom så tycker jag det är bra att folk som har stora summor kontanter på sig när de flyger till Spanien får frågor om var dessa pengar kommer ifrån. Tror du blandar ihop mig med nån annan.
Citera
Idag, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det har jag aldrig hävdat. Tvärtom så tycker jag det är bra att folk som har stora summor kontanter på sig när de flyger till Spanien får frågor om var dessa pengar kommer ifrån. Tror du blandar ihop mig med nån annan.

OK i stand corrected
Citera
Idag, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsgrodor
Arbetsgivare betalar ut till Swedbank så hur fick du det ens som kontanter till att börja med? Svara på den frågan innan du öppnar munnen

Bara till swedbank? ojdå, isåfall har nog en stor del av sveriges befolkning missat det.

Har du hört talas om uttagsautomater? släkt som ger nån femhundring som present etc?

Men jag förstår att du trollar så mitt svar är mer till andra som kanske är mer förvirrade.
Senast redigerad av alanlissa87 Idag kl. 01:24.
Citera
Idag, 01:23
Medlem
Citat:
Typ inte polisen biträder kronofogden nu för tiden. Och de kör med omvänd bevisbörda precis som skatteverket och de så har de jobbat i decennier.

Jag vet det.

Det är sinnessjukt att de kör med omvänd bevisbörda.

Riktig skitigt land det har blivit.

Skulle vara detsamma som att din granne säger till polisen att han lånat ut 100tusen spänn av hans sparade pengar till dig i handen och att alla dina elektronikgrejer hemma och tv är lånad av grannen och nu är det upp till dig att bevisa detta för polisen att du inte lånat grejerna och pengarna annars får du minsann betala tillbaks allt till honom.
Senast redigerad av Blatteman Idag kl. 01:27.
Citera
Idag, 01:28
Medlem
Citat:
Jag vet det.

Det är sinnessjukt att de kör med omvänd bevisbörda.

Riktig skitigt land det har blivit.

Precis som resten av civiliserade länder kör skatteverket kronofogden på omvänd bevisbörda

Betalar du ingen skatt men lever på god fot får du förklara dig.

Helt självklart enligt mig.
Citera
Idag, 01:39
Medlem
Citat:
Precis som resten av civiliserade länder kör skatteverket kronofogden på omvänd bevisbörda

Betalar du ingen skatt men lever på god fot får du förklara dig.

Helt självklart enligt mig.
i andra civiliserade länder får du aldrig sjuka frågor från banken vad du har gjort med dina egna pengar efter att du tagit ut dom och blir inte avstängd från dina bankonton pga detta.

De banker som skulle göra samma saker som i sverige pga monopol i sverige skulle i andra länder gå i konkurs för ingen normal människa accepterar att bli behandlade som skit.

I andra civiliserade länder i europa är det ingen som ifrågasätter eller kommer med dumfrågor varför du har 1500 euro i plånkan ute på stan.

Det är bara ociviliserade polisstater som sverige,norge där detta kan ske och i vis mån england senaste åren.

Du kan flytta till kina om du gillar att leva som en slav.
Citera
Idag, 01:42
Medlem
Citat:
i andra civiliserade länder får du aldrig sjuka frågor från banken vad du har gjort med dina egna pengar efter att du tagit ut dom och blir inte avstängd från dina bankonton pga detta.

De banker som skulle göra samma saker som i sverige pga monopol i sverige skulle i andra länder gå i konkurs för ingen normal människa accepterar att bli behandlade som skit.

I andra civiliserade länder i europa är det ingen som ifrågasätter eller kommer med dumfrågor varför du har 1500 euro i plånkan ute på stan.

Det är bara ociviliserade polisstater som sverige,norge där detta kan ske och i vis mån england senaste åren.

Du kan flytta till kina om du gillar att leva som en slav.

Banken är en annan grej, det hållet jag med om men just det här med att kronofogden var tvungen att vara fysiskt närvarande när de plockar cash o guld av kriminella (som det var förut) förstår inte varför de inte ändrat reglerna tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in