Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsgrodor
Bokstavligen bara kriminella har mer än 1000-5000 i kontanter hemma.

Du måste vara riktigt jävla lågbegåvad å tagen bakifrån.

Hela europa skrattar åt att det finns störda personer med den hjärntvättade inställningen i sverige.
Citera
2025-12-28, 05:32
Medlem
Room531s avatar
hade 2-4tusen på mig en gång som polis kommenterade. de frågade också "när jag gjorde något kriminellt senast" ... bara va? sysslar inte med kriminalitet. har alltid kontanter på mig, föredrar handla kontant.
Citera
2025-12-28, 05:54
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Inget fel i att ha kontanter, men självklart väcker det misstanke när du börjar ha tusentals kronor i kontanter på dig, ingen normal person har det idag och knappt förr i tiden heller.

Jag är född på 60 talet och jag har inget minne av att folk gick runt med massa kontanter på sig även när jag var ung.
Det vanliga var att man hade pengar på banken och sen hade man kontanter i plånboken.
Att ha några tusen i kontanter på sig förr i tiden var inget konstigt och är inte konstigt idag heller, men då var det kanske max 5k man hade.

Undantag var om man skulle resa eller köpa nåt för kontanter men så är det ju idag med.

Ändå, vad ska du med 50k i kontanter idag när du ska resa?
Känns ganska riskabelt med så mycket.
10-15k kan jag förstå för ganska vanligt man har med sig så man kan betala flygresan hem eller nåt om något skulle hända med ens bank.

Dessutom är det så att i princip alla kan bevisa var kontanterna kommer ifrån.
De kontanter man har är det man tagit ut från bankomat och det syns på banken.
Att ha 50k i kontanter och inte kunna förklara var dom kommer ifrån är inte så troligt.
Vem använder kontanter idag ens?
Kort och swish är så mycket lättare.
Citera
2025-12-28, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
hade 2-4tusen på mig en gång som polis kommenterade. de frågade också "när jag gjorde något kriminellt senast" ... bara va? sysslar inte med kriminalitet. har alltid kontanter på mig, föredrar handla kontant.

Varför gör du det?
Blir ju bara massa krångel att först ta ut dom från bankomaten och sen har massa småpengar på sig.
Dessutom, om du handlar på ica får du ju bonuscheck om du handlar där ofta och det går du miste om när du kör kontanter
Citera
2025-12-28, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
ok, jag frågar lite tydligare så du slipper att subtilt anklaga mig för något.....Varför är jag kriminell om jag har 6500 sek hemma?

Kan du inte tänka dig något sätt jag har fått tag i pegarna annat än genom kriminell verksamhet?
Kan du inte se någon annan anledning till att ha kontanter hemma än en intention att använda dem till något olagligt?

6500kr är inte mycket, det kan man ha fått när man fyllt år tex.
Man säg 50k, hur förklarar du det?
Citera
2025-12-28, 06:10
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
De kan inte skilja på grovt kriminellas lyxliv och vanliga medborgares vilja att vara anonyma. När de ser Robin hood ser de kampen mot ett korrupt förtryckande styre som tog 2-5% skatt, när de ser "den goda demokratiska staten" som är korrupt och förtryckande, stjäla 60-75% av allt medborgarna skapar av värde, hejar de på och tycker det är bra.
Citera
2025-12-28, 06:17
Medlem
Före 1985 innan 500 kr sedeln och 200 sedeln fanns fick man 1000 sedlar vid alla större transaktioner , det var inte ovanligt att ha några 1000 lappar på sig ,min far hade alltid 5000 -10000 kr i plånboken.

Idag blir du misstänkt direkt om du försöker betala med en tusen lapp, då den finns knapp ute i cirkulation.
Citera
2025-12-28, 06:29
Medlem
SpelarAllanballans avatar
Tagit ut pengar då & då under året nu ville banken veta vad jag köpt för alla kontantuttag under året, kundkännedom.
Citera
2025-12-28, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsgrodor
Idag kan man få nånn skjuten för 5000
Inflation äter ju upp värdet på pengar ,men det verkar som även det har gått inflation i hur unga människor idag anser vad mycket pengar är, jag har blivit förvånad i många trådar hur folk(jag misstänker att dom är unga, på grund av hur dom skriver) tycker att det t.ex är värt att krossa sin pungkula för hundratusen kronor ,eller dom tror att en miljon kr innebär ett lyxliv resten av livet.
Citera
2025-12-28, 06:44
Medlem
Krigsgrodors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
ok, jag frågar lite tydligare så du slipper att subtilt anklaga mig för något.....Varför är jag kriminell om jag har 6500 sek hemma?

Kan du inte tänka dig något sätt jag har fått tag i pegarna annat än genom kriminell verksamhet?
Kan du inte se någon annan anledning till att ha kontanter hemma än en intention att använda dem till något olagligt?
Arbetsgivare betalar ut till Swedbank så hur fick du det ens som kontanter till att börja med? Svara på den frågan innan du öppnar munnen
Citera
2025-12-28, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Varför gör du det?
Blir ju bara massa krångel att först ta ut dom från bankomaten och sen har massa småpengar på sig.
Dessutom, om du handlar på ica får du ju bonuscheck om du handlar där ofta och det går du miste om när du kör kontanter

För att han är en frisk person med normal integritet.

De flesta europeer har högre iq än svensken och använder kontanter till de flesta köp 2025.

Frågan är snarare varför svenskar och norskar är så lågbegåvade och använder privattryckta digitala fejkpengar från privata banker där banken tar kortköpsavgift på varje köp du gör och dessutom slipper ha anställd personal och kontor som du får betala genom fler arbeslösa=mer bidrag=mindre konsumtion=ännu fler arbetslösa=mer skatt och mer kriminalitet.

+ att du får betala högre årsavgifter + nya hittepåavgifter till banken för kontanter var den enda bnaturliga konkurrenten för lägre bankavgifter och för normal service som försvunnit helt.
Trots att du gör bankens jobb hemma och de stängt alla kontor.

+ att kontanter skapade extremt mycket andra jobb i samhället som försvann i onödan(kort och swish skapar nästan 0 jobb per miljon invånare i jämförelse) + de anställdas konsumtion och jobb som försvann i onödan som du nu får betala genom er skatt medans bankmaffian tar hem hela vinsten ut ur ekonomin till några få konton och till utlandet.

Varför skulle han bli av med icabonusen om han kör med kontanter?

Du får den oavsett om du kör med kontanter eller med kort.
Inte för att det är nåt att bry sig om att du får tillbaks 50kr efter att du handlat för 5000kr.
De har bara höjt priserna med den summan eller mer för att täcka den lilla bonusen.
Senast redigerad av Blatteman 2025-12-28 kl. 06:50.
Citera
2025-12-28, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpelarAllanballan
Tagit ut pengar då & då under året nu ville banken veta vad jag köpt för alla kontantuttag under året, kundkännedom.

Du får väl svara att du är en sugardaddy till bankmannens morsa eller brorsa och köpt analblekning och dildos eller andra roliga saker.
Det är inte deras sak vad du gör med dina egna pengar.
Du får ha lite mer integritet och aldrig svara rakt ut på dessa sjuka frågor.
Samma bank kan aldrig göra detta i litauen för folk skulle bli rasande och de skulle gå i konkurs.
seb har fortfarande öppet till kl 21 i köpcentrum därnere medans de absolut vägrar släppa in kunder på sina kontor i sverige för svensken är en cuckad feministbög som accepterar allt och aldrig säger emot eller gör nåt.

Det där oseriösa brevet är det ju swedbank som brukar skicka ut ibland och eventuellt nordea.
Seb är också rent skit

De 3 värsta bankerna man aldrig ska ha att göra med.
Senast redigerad av Blatteman 2025-12-28 kl. 06:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in