Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-27, 09:31
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är Elsa Widdings parti. Är gammal moderat men tycker de ballade ur i Ukrainafrågan och NATO och DCA-avtalet. Iofs har jag alltid vetat att M varit för ett NATO-medlemskap, men det är inte därför jag röstat på M utan för rent skattetekniska orsaker som arvs och gåvoskatt och fastighetsskatt.
Och därför tänker du lägga din röst på ett parti som gynnar vänsterblocket, vilket vill göra tvärt om i de frågor du prioriterar?
Låter jävligt korkat!
2025-12-27, 09:35
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Och därför tänker du lägga din röst på ett parti som gynnar vänsterblocket, vilket vill göra tvärt om i de frågor du prioriterar?
Låter jävligt korkat!

Har aldrig ägnat mig åt stödröstande för att rädda något parti, utan har alltid använt min demokratiska rätt att utrycka min politiska åsikt.
2025-12-27, 09:36
Medlem
Sezlows avatar
INTE S, C, L, V och Mp. Således inget till vänster om mitten.
Återstår Kd, Sd och M.
2025-12-27, 09:39
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Har verkligen folket genom röstning någon faktiskt påverkan? Är det bara en illusion för att tro att folket har något att säga till om?

Sen så håller de ju aldrig vad de lovar ändå, så varför rösta på lögnare?
2025-12-27, 09:53
Medlem
(FB) Vilket parti kommer du att rösta på i riksdagsvalet 2026?
2025-12-27, 09:59
Medlem
hippilis avatar
Kommer inte rösta den här gången heller
2025-12-27, 10:00
Medlem
På ett parti från utanför rikadagen förstås
2025-12-27, 10:28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Jag kan börja med att jag troligen kommer rösta på KD. De stöttar TIDÖ, de behöver alla röster de kan få och Ebba är klockren. Kan bli så att man röstar på L om de behöver stödrösten.

Bättre att lämna L till vargarna då de bara förstör för tidöregeringen. Hoppas verkligen inte att L ska räddad med stödröster.
Själv röstar jag på SD i nästa val.

Tänker inte gå in och rösta på TS röstningslänk.
2025-12-27, 10:29
Medlem
Bland riksdagspartierna ligger sen 2010 SD närmast (lämnade M efter många år pga Reinfeldt och hans beundrare för "öppna gränser")

Rent pragmatiskt är det viktigaste att de rödgröna inte vinner för då blir det stopp för kärnkraft men däremot ökad invandring och då pratar vi inte högutbildade från väst utan rena kostnader från MENA.
Så det blir KD, stödröst på L är numera uteslutet pga deras tjat om röda linjer mot SD.
2025-12-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Om bara några dagar är det valår, min fråga är enkel. Hur tänkte ni rösta? Varför?

Rösta gärna:

https://strawpoll.com/NMnQNblEdg6

Blir SD.
2025-12-27, 10:35
Medlem
HerrKralls avatar
Vad som helst förutom TIDÖlaget.
Deras inkompetens med nya vapenlagarna för jägare och skyttar var sista droppen för mig.
2025-12-27, 10:36
Medlem
Pripps0.0s avatar
Jag hjälpte SD under många många år, nu hjälper inte SD mig.

Nä, jag tänker inte rösta. Har tjatat länge om att vi inte har någon fungerande demokrati i Sverige längre, så varför skulle jag. Vi har ju ingen opposition, förutom Allard och Widding men de är ju yttepyttesmå, och sålänge grundproblemen med vårt demokratiska system inte är lösta så lönar det sig inte att rösta alls.

Lågt valdeltagande ger politikerna signaler om att folket inte är nöjda med systemet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in